call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • بهینه سازی ساختار url مناسب در سئو

    بهینه‌ سازی ساختار url مناسب در سئو-بهترین نوع آدرس نویسی صفحات سایت چیست؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    یکی از موضوعاتی که در پروژه‌های سئو سایت مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در اکثر مواقع خصوصا در هنگام طراحی سایت، استانداردی برای آن در نظر گرفته نمی شود، ساختار url مناسب در سئو است. این قضیه مشکلات متعددی را برای متخصصین سئو به وجود آورده و در بیشتر اوقات تغییر بهینه سازی url موجب افت رتبه‌های سایت مربوطه می‌شود. نخستین خزنده‌ها و معرف‌های صفحات سایت به کاربر، url ها هستند.

    چرا بهینه سازی ساختار url مهم است؟

     به این دلیل بهینه‌ سازی آدرس سایت بسیار مهم و حائز اهمیت است که در واقع  هویت اینترنتی تمامی سایت‌ها به آدرس آن‌ها بر‌می‌گردد. Url علاوه بر اینکه برندینگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در بازدید از سایت نیز بسیار موثر بوده و دارای اهمیت است. در نتیجه آدرس سایت بسیار مهم بوده، زیرا اولین آیتمی که کاربر از سایت شما ملاحظه می کند همین Url هست. ربات و خزنده‌های گوگل با رخ دادن کوچک‌ترین مشکلی در معماری آدرس سایت، گمراه می‌شوند و در ایندکس محتوا مشکلاتی به وجود می‌آید. در صورتی که آدرس سایت مشکل داشته باشد و  دارنده سایت تلاش کند که آن مشکل را برطرف کند و یا آن را تغییر دهد، دردسر به وجود می‌آید و به افت رتبه‌‌ی سایت می‌انجامد.

    خواننده هنگامی که با این متن روبه‌رو می‌شود، مسلما سوال‌های متداولی در رابطه با این موضوع در ذهنش ایجاد می‌شود. از جمله این سوال‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد که ساختار Url را چگونه می توان بهینه سازی کرد؟ چرا ساختار Url اهمیت دارد؟ بهینه سازی آدرس سایت چه مزایا و چه معایبی دارد؟ هزینه مورد نیاز برای استفاده از این قابلیت چقدر است؟ برای یافتن پاسخ سوالات فوق در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

    چگونه ساختار url را بهینه کنیم؟

    برای اینکه بتوان آدرس سایت را به خوبی بهینه کرد، به اجرای یک سری قواعد و طی کردن یک سری مراحل نیاز است. در این قسمت به اصول بهینه سازی url می‌پردازیم.

    از کاراکترهای فارسی استفاده نکنید

     یکی از رایج‌ترین سوالاتی که کماکان برای کاربران و دارندگان سایت به وجود می‌آید این است، که ‏url بهتر است انگلیسی باشد یا فارسی؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم: زمان پردازش فایل http با url های طولانی افزایش یافته و کاراکترهای فارسی برای آدرس سایت یک ساختار طولانی به وجود می آورند. بنابراین تا جایی که مقدور است، از عبارت‌های انگلیسی در آدرس سایت استفاده کنید.

    از کلمات کلیدی بهره ببرید

     در بهینه‌ سازی آدرس سایت، مهم‌ترین نکته که تاثیر مستقیم بر روی سئو داخلی دارد، استفاده از کلمه کلیدی است. انتخاب کلمه کلیدی باید بسیار هوشمندانه صورت بگیرد و بر اساس نکات فوق، معادل معنا‌دار انگلیسی داشته باشد.

    به بهینه‌سازی مسیر Url بپردازید

     هر چقدر دامنه اصلی از مسیر Url دورتر باشد و subfolder در مقایسه با rootfolder میزان بیشتری را به خود اختصاص دهد، درجه و ارزش رتبه بندی نزول پیدا می‌کند. بنابراین برای ساختار url مناسب در سئو حتما نکات و قواعد مربوطه را به خوبی رعایت کنید.

    چرا ساختار url اهمیت دارد؟

    زمانی که یک تیم به طراحی سایت می‌پردازند، تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا به بهترین نحوه پروژه را تکمیل کرده و به پایان برسانند. اما در اکثر مواقع مهم‌ترین نکته را در طراحی سایت را فراموش می‌کنند و همین امر مشکلات متعددی برای سایت ایجاد می‌کند. از جمله مواردی که در هنگام طراحی سایت به آن توجه نمی‌شود، معماری Url یک سایت است، زیرا برای بهینه سازی و سئو بسیار مهم و تاثیر گذار هست. هر سایتی برای اینکه رتبه بالا در گوگل کسب کند و بازدید بیشتر کاربران را به خود اختصاص دهد، باید دارای انسجام و نظم باشد. اگر کسی قصد دارد به طراحی سایت بپردازد باید در این زمینه از کارشناسان و متخصصین مشاوره سئو دریافت کرده و بهترین راهکار را از سوی آن‌ها دریابند. از جمله مواردی که دارنده سایت باید بسیار به آن توجه کند، ساختار Url مناسب در سئو است. این ساختار باید به گونه‌ای باشد که نظر اکثر کاربران را به خود جلب کند.

    تاثیر Url برروی سئو

    اگر بخواهیم به صورت جامع به اهمیت Url بر سئو اشاره کنیم، باید بگوییم: زمانی‌که ساختار Url یا همان آدرس سایت مناسب باشد، به ایندکس شدن صفحات کمک شایانی می‌کند. ناگفته نماند انتخاب کلمه کلیدی نیز بسیار مهم و قابل اهمیت است و برند سایت را در رتبه بندی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    در هنگام نوشتن url باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

    برای اینکه بتوانید یک ساختار url اصولی طراحی کنید که با استانداردهای موتور جستجو در گوگل مطابقت داشته باشد، باید به نکات زیر توجه کرده و آنها را مو به‌ مو اجرا کنید.

    کلمات بی‌اهمیت و اضافی را حذف کنید

     برای اینکه یک محتوا برای کاربر جذاب و و مفید باشد، باید در آن از عبارت‌های ساده استفاده شود و مطالب به زبان ساده در اختیار تمامی افراد قرار بگیرد. برای خوانش راحت و وضوح آدرس سایت کلمات اضافه مانند: از، به، با و برای را حذف کنید.

    کلمات کلیدی به اندازه کافی استفاده کنید و در به کارگیری آن افراط به خرج ندهید

    زمانی‌که الگوریتم‌های گوگل در سال ۲۰۱۲ به روز رسانی شد، این قانون به وجود آمد که استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در سئو سایت مشکل ایجاد کرده و رتبه بندی با افت شدیدی مواجه می‌شود.

    کلمات را به وسیله خط فاصله یا آندرلاین تفکیک کنید

     به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه از فاصله (Space) بهره ببرید، کلمات را با استفاده از خط فاصله از یک‌دیگر جدا کنید.

    کلمه کلیدی را در ساختار Url قرار دهید

     استفاده از کلمه کلیدی در آدرس سایت از گمراهی کاربر جلوگیری کرده و می‌تواند اصل موضوع سایت را در معرض دید تمامی افراد قرار دهد.

    جمع بندی

    همان‌طور که ملاحظه کردید، در رابطه با بهینه سازی ساختار url مناسب در سئو به یک‌سری مطالب و نکات اشاره کردیم. ساختار url برای سئو سایت بسیار مهم بوده و باید به صورت هوشمندانه انتخاب شود. در هنگام نوشتن url از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی و به کار‌ بردن کلمات اضافی و نا‌مربوط جداً خودداری کنید. برای طراحی سایت می‌توانید از متخصصین و مشاوران کمک گرفته و اصول مهم در ساختار آدرس سایت را به کار بگیرید و یا سایت خود را به شرکت های خدمات سئو بسپارید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    یک دست با آستین قرمز در حال دادن اسکناس‌های سبز یک لپتاپ روی میز جلوی یک سئوکار با لباس قرمز و شلوار سبز نشسته بر صندلی زرد رنگ
    انواع رپورتاژ آگهی
    گزارشات performance سرچ کنسول
    meaning

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"