call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تاثیر سئو در فروش

تاثیر سئو در فروش را جدی بگیرید! | تاثیر سئو در فروش

  • این مقاله برای چه کسانی نوشته شده است؟

    • می‌خواهند کسب و کار آنلاین خود را توسعه دهند.
    • وبسایت دارند ولی هنوز مطمئن نیستند که باید برای سئو سرمایه گذاری کنند یا نه؟
    • راجع به معجزات سئو سایت در افزایش فروش چیز‌هایی شنیده‌اند، اما نمی‌دانند تا چه حد درست است؟

    مهم نیست که محصولات و خدماتتان چقدر عالی و فوق‌العاده هستند و یا تا چه اندازه بهتر از رقبایتان عمل می‌کنید، تا زمانی که دیده نشوید، این موضوع هیچ اهمیتی ندارد!

    بقای هر کسب و کار، به میزان فروشش بستگی دارد. این روزها و بخصوص پس از همه گیری کرونا، حتی سنتی‌ترین کسب و کارها هم متوجه شده‌اند که حضور فعالانه در دنیای دیجیتال، تا چه اندازه اهمیت دارد. در سال ۲۰۲۱، میزان فروش اینترنتی در سراسر جهان به ۵.۲ تریلیون دلار رسید و این عدد روزانه در حال افزایش است.

    اینجاست که سئو وارد می‌شود!

    روزانه ۸.۵ میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود و بدون شک در همین لحظه، تعدادی از مردم در حال جستجوی چیزی هستند که کسب و کار شما ارائه می‌دهد! اما چگونه می‌توانید از این موضوع به نفع کسب و کار خود استفاده کنید؟

    بگذارید رک و پوست کنده بگویم، تنها اگر می‌خواهید خود را از دید مخاطب پنهان کنید، نسبت به تاثیر سئو در فروش بی‌تفاوت باشید.

    سئو چیست؟ و چرا تا این اندازه اهمیت دارد؟

    سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی (سایت برای) موتورهای جستجو است. در واقع سئو، به تمام اقداماتی که رتبه سایت را در صفحه نتایج موتورهای جستجو بالا می‌برد، گفته می‌شود. افزایش رتبه سایت، باعث می‌شود که بازدید کننده‌های بیشتری را جذب کنیم و در نتیجه میزان فروش خود را افزایش دهیم.

    موتورهای جستجو، مجموعه استاندارد‌هایی را تحت عنوان «الگوریتم» تعیین کرده‌اند. در صورتی که مطابق این الگوریتم‌ها عمل کنیم، گوگل از طریق افزایش رتبه به ما پاداش می‌دهد و در غیر اینصورت، با کاهش رتبه ما را تنبیه می‌کند. احتمالا این اصطلاح را شنیده‌اید که می‌گویند فلان مغازه فروش زیادی دارد، چون پاخورش(!) خوب است. در واقع تاثیر سئو در فروش هم به همین صورت است. این که سایت شما را در مقابل دید مشتریان بالقوه قرار دهد و از این طریق، شانس فروش محصولات و خدمات شما را چند برابر کند.

    مزایای سئو برای کسب و کارها؛ تاثیر سئو در فروش را دست کم نگیرید!

    سئو سایت مزایای زیر را برای کسب‌وکار شما دارد:

    ۱. اعتبار کسب و کار شما را افزایش می‌دهد

    حرف گوگل برای کاربرانش سند است! این موتور جستجو تلاش زیادی می‌کند که از میان هزاران سایت، بهترین محتوا را در اختیار مخاطبان قرار دهد. بنابراین زمانی که سایتی را در نتایج جستجو در رتبه اول قرار دهد، کاربران هم بطور ناخودآگاه آن سایت را معتبرتر از سایر سایت‌ها در نظر می‌گیرند (نمونه‌ای بارز از اعتماد دو طرفه). این دقیقا همان جایی است که توجه به تاثیر سئو در فروش اهمیت پیدا می‌کند، چون از طریق قرار دادن سایت شما در رتبه‌های بالاتر، اعتبار کسب و کار شما را افزایش می‌دهد. فقط کافی است به اعداد و ارقام زیر توجه کنید!

    • میزان کلیک بر روی نتیجه اول صفحه جستجو (SERP)، ۱۰ برابر بیشتر از نتیجهء دهم است. (منبع: سایت searchenginejournal.com)

    به طور متوسط، پنج نتیجه اول در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به ترتیب، در صفحه موبایل و دسکتاپ، ۶۷% و  ۶۶%  از کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. (منبع: سایت advance-metrics.com)

    ۲. به برند سازی کسب و کار شما کمک می‌کند

    اصلی‌ترین رقابت کسب و کارها بر سر این است که یک کلمه و تصویر مشخص در ذهن مخاطب داشته باشند. اگر نتوانید در ذهن مخاطبانتان جایی داشته باشید، در بازار هم به جایگاهی دست پیدا نمی‌کنید. در واقع برندسازی همین است. بدون شک، ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم. خوشبختانه امروزه کسب و کارها ضرورت حضور در فضای آنلاین را درک کرده‌اند.

    در دنیای دیجیتال، به دلیل بمباران اطلاعاتی، باید تمام تلاش خود را بکنید تا مدام کسب و کار خود را در معرض دید مخاطب قرار دهید. در غیر این صورت، تصویر کسب و کار شما کم‌کم در ذهن مخاطب کم رنگ شده و آن‌ها به راحتی شما را فراموش و کسی را جایگزینتان می‌کنند. بنابراین، توجه به تاثیر سئو در فروش، علاوه بر رتبه وبسایتتان، جایگاه شما در ذهن مخاطب را نیز بالا می‌برد و به این صورت به برندسازی کسب و کار شما کمک می‌کند.

    ۳. سئو؛ روشی مقرون به صرفه!

    یکی از مهم‌ترین دلایل مورد توجه قرار گرفتن سئو نسبت به سایر روش‌های بازاریابی، به صرفه بودن آن می‌باشد. چرا؟ با استفاده از سئو شما مخاطب خود را مشخص می‌کنید، کلمات کلیدی که ممکن است سرچ کند را تعیین می‌کنید و کسب و کار خود را در معرض دید او قرار می‌دهید. به این ترتیب، مخاطب درست زمانی که در جستجوی کالا و خدمات شماست، با کسب و کارتان آشنا می‌شوند!

    هرچه بیشتر یک بیزینس در دید مخاطب هدف خود باشد، شانس فروشش بیشتر می‌شود!علاوه بر آن، سرمایه گذاری برای سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است. به این معنی که یک بار برای کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاریتان هزینه می‌کنید، رتبه مورد نظر را به دست می‌آورید و بعد از آن صرفا، هزینه‌های جزئی حفظ جایگاهتان را پرداخت می‌کنید! به همین دلیل بسیار مهم است که تاثیر سئو در فروش را بیشتر از قبل جدی بگیرید!

    ۴. سئو، نتایج قابل اندازه گیری ارائه می‌دهد!

    یکی از ایرادات بزرگ روش‌های بازاریابی سنتی این است که در آن تاثیر تبلیغات و نرخ بازگشت سرمایه(ROI)، قابل اندازه گیری نیست. برای مثال، شما نمی‌توانید برآورد کنید، بنری که در فلان قسمت شهر زده‌ یا تبلیغات تلویزیونی که انجام داده‌اید، چه میزان سودآوری برای کسب و کارتان داشته است؟

    اما در سئو، علاوه بر استراتژی‌های خود، می‌توانید رفتار کاربر را هم بررسی کنید! با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، همه چیز مو به مو با اعداد و ارقام نمایش داده می‌شوند. به همین دلیل، شما به راحتی می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید، استراتژی‌های خود را بهتر کنید و تاثیر سئو در فروش‌تان را افزایش دهید.

    مواردی مانند نرخ تبدیل، ورودی سایت، رتبه در صفحه نتایج جستجو، کلمه کلیدی که کاربر سرچ کرده و اقداماتی که داخل سایت شما انجام داده در سئو قابل اندازه‌گیری هستند.

    ۵. به جای این که شما به دنبال مشتری باشید، او به دنبال شماست!

    فکر می‌کنید چه کسی بیشتر، از تلاش‌های بازاریابی شما استقبال خواهد کرد؟ کسی که تبلیغ شما را در طول رفت و آمد خود روی بیلبورد می‌بیند، یا کسی که هنگام جستجوی آنلاین، با فهرستی از نکات مفیدی که در اختیارش گذاشته‌اید، مواجه می‌شود؟ پاسخ روشن است.

    وقتی روی جذب کاربرانی تمرکز می‌کنید که به دنبال اطلاعات مرتبط با صنعت، محصولات و خدمات شما هستند، در دستیابی به مخاطبان هدف خود بسیار موثرتر خواهید بود. با استفاده از سئو، می‌توانید این احساس را به مخاطب بدهید که او خود، شما را پیدا کرده؛ و از نتایج حاصل از  تاثیر سئو در فروش خود، شگفت زده شوید. بی‌توجهی به تاثیر سئو در فروش باعث می‌شود شما هزاران نفر از مخاطبانتان را که هر روزه برای پیدا کردن شما سرچ می کنند، از دست بدهید.

    ۶. سئو، یک استراتژِی مشتری محور

    یکی از بزرگ‌ترین مزایای سئو این است که یک استراتژی بازاریابی درونگرا است. بازاریابی درونگرا، بسیار مشتری محور است. به جای اینکه برای مصرف کنندگان وسط تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو مزاحمت ایجاد کند، بر تولید اطلاعات مفید و دسترسی آسان مخاطب به آن‌ها، تمرکز می‌کند. به این ترتیب زمانی که کاربران آماده هستند تا مدتی را صرف تحقیق در مورد صنعت شما کنند، یا درباره نوع خاصی از محصول بیشتر بیاموزند، خود، شما را پیدا می‌کنند. مشتری محور بودن سئو، لید و یا سرنخ های فروش با کیفیت‌تری را برای شما ایجاد می‌کند. و به این ترتیب، شاهد تاثیر سئو در فروش خود خواهید بود.

    در جدیدترین گزارش وب سایت هاب اسپات، ۵۹ درصد از بازاریابان گفتند که روش‌های بازاریابی درون گرا با کیفیت‌ترین لیدها را برای تیم‌ فروش آن‌ها فراهم می‌کنند.

    در مقابل، روش های بازاریابی برون‌گرا  قرار دارند. بازاریابی برون‌گرا برای مخاطبان مثل آش کشک خاله است! از این لحاظ که تبلیغات کسب و کار شما را به گوش مصرف کننده می‌رساند، چه آن‌ها بخواهند از شما بشنوند یا نه! این روش‌های سنتی، مانند تماس سرد (تماسی که به منظور فروش کالا و خدمات و بدون آشنایی قبلی با مشتریان احتمالی گرفته می‌شود)، تبلیغات پیامکی، ایمیل‌های اسپم و صرفاً با در نظر گرفتن اهداف تبلیغاتی انجام می‌شوند و بسیاری از مصرف کنندگان آن‌ها را کاملا آزاردهنده می‌دانند. زخم خورده‌های تبلیغات پیامکی این مسئله را خیلی خوب درک می‌کنند!

    ۷. جلوتر از رقبا حرکت کنید

    تاثیر سئو در فروش کسب و کارها به قدری زیاد بوده است، که امروزه جزء اصلی هر استراتژی بازاریابی موفقی به شمار می‌آید. بر اساس گزارشات ارائه شده توسط وب سایت هاب اسپات، ۶۱ درصد از بازاریابان معتقدند که امروزه انجام سئو و حضور در فضای آنلاین، باید اولویت اصلی هر کسب و کاری باشد. در هر دقیقه ۲.۴ میلیون سرچ در گوگل انجام می‌شود. این یعنی، در همین لحظه بخش عظیمی از مشتریان شما، محصولات و خدماتتان را در سایت‌های رقیب جستجو می‌کنند!

    همچنین، رقبای شما احتمالاً در حال انجام اقداماتی برای ایجاد رتبه‌های بالا در نتایج جستجو هستند. اما نگران نباشید! دست پیدا کردن به رتبه‌های برتر گوگل، آن قدر‌ها هم دست نیافتنی نیست! یک استراتژی سئوی مناسب و با کیفیت، نه تنها شما را در صحنه رقابت نگه می‌دارد، بلکه باعث می‌شود جلوتر از رقبایتان حرکت کنید!

    پیشرفت کسب و کارتان بدون در نظر گرفتن رقبا، ممکن نیست! اگر رقبایتان از تاثیر سئو در فروش آگاه هستند و از آن استفاده می‌کنند، شما نیز برای توسعه کسب و کارتان، باید این کار را بکنید.

    هر یک روز بی توجهی به تاثیر سئو در فروش، مساوی است با از دست دادن میلیون‌ها تومان سود بالقوه!

    اعداد و ارقامی که تاثیر سئو در فروش را نشان می‌دهند!

    • ۷۰ درصد کاربران فقط روی ۵ نتیجه بالایی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) کلیک می‌کنند. (منبع: AMAZEE METRICS)
    • در سال ۲۰۱۳ گوگل دچار یک قطعی ۵ دقیقه‌ای شد که باعث شد ترافیک وب جهانی تا ۴۰ درصد کاهش یابد. این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه داشتن استراتژی سئوی مناسب، می‌تواند ترافیک وب سایت و در نتیجه شانس فروش محصولات و خدماتتان را افزایش دهد. (منبع: CNET)
    • در هر دقیقه ۲.۳ میلیون سرچ در گوگل انجام می‌شود و این عدد دائما در حال افزایش است. (منبع: INTERNET LIVE STATS)
    • ۷۸ درصد از جستجوهای محلی تلفن همراه، منجر به فروش در فروشگاه می‌شود. (منبع: SEARCH ENGINE LAND)
    •  کاربران ۹۴ درصد مواقع به نتایج جستجوی ارگانیک توجه می‌کنند، در حالی که تبلیغات پولی بالای صفحه را نادیده می‌گیرند. (منبع: SEARCH ENGINE WATCH)

    تاثیر سئو در فروش؛ پر رنگ‌تر از همیشه

    ای کسانی که به فروش اینترنتی ایمان آورده‌اید، از تاثیر سئو در فروش محصولات و خدمات خود غافل نشوید!در حال حاضر، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که حتی کوچک‌ترین خریدهای روزمره خود را نیز به صورت آنلاین انجام دهند. بنابراین، بی‌توجهی به توسعه کسب و کار آنلاین، به معنی از دست دادن بخش وسیعی از بازار است. از طرف دیگر، بر اساس آخرین آمار، ۱.۹۸ میلیارد (مهر ۱۴۰۱) وبسایت در دنیا وجود دارد! این مسئله، رقابتی بودن بازار آنلاین را نشان می‌دهد.یکی از بهترین استراتژی‌ها برای توسعه کسب و کار و پیشی گرفتن از رقبا، سئو می‌باشد! با وجود این که دست یافتن به رتبه‌های برتر گوگل، کار راحتی نیست اما یک استراتژی سئوی با کیفیت باشد، می‌تواند کاری کند که تلفن کسب و کارتان مدام زنگ بخورد و فروشتان را به شدت افزایش دهد.

    در صورتی که در رابطه با سئو سوالی برایتان پیش آمده، با شماره تلفن‌های ما تماس گرفته و از کارشناسان ما در نبض مارکتینگ، مشاوره رایگان دریافت کنید.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    8 پاسخ

      1. سلام حمیدجان ممنونیم از بازخورد خوبت 🙂
        بله شرکت نبض مارکتینگ مشاوره سئو تخصصی و رایگان داره و شما می تونی با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷ تماس بگیری

      1. سلام مهسا جان. به طور کلی سئو سایت برای اکثر کسب و کار ها مناسب هستش. اما برای بررسی دقیق کسب و کارت و اینکه آیا ادورز برای شما مناسب است یا خیر، می تونی با کارشناسان ما در ارتباط باشی. شماره تماس مجموعه: ۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

    1. ممنون بایت مقاله خوب و مفیدتون. من میخوام برای خواهرم سایت بزنم و اگه شرایط اوکی بود، سئوش هم انجام بدم. ممکنه شما مشاوره بدید که فرایندش به چه صوت هستش؟ اصلا قیمت سئو سایتم چقدر درمیاد؟
      ممنونم

      1. سلام و درود محسن جان. برای برارود قیمت و مدت زمان سئو سایتت بهتره کلیدواژه ها و حوزه کسب و کاریت هم بهمون بگی. یا اینکه با کارشناسان مجموعه تماس بگیری. کارشناسان نبض مارکتینگ آماده پاسخگویی به هر سوالی که داشته باشی هستند. 🙂 ۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

      1. سلام و خسته نباشید مصطفی جان.
        بله روش بازاریابی سئو بدرد تمام کسب‌وکارهای سنتی و دیجیتال می‌خوره و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره دقیق‌تر و مخصوص کسب و کار خودت با کارشناسان نبض مارکتینگ در تماس باشی: ۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"