call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • گوگل سرچ کنسول چیست و چه نقشی در سئو دارد؟

    گوگل سرچ کنسول چیست و چه نقشی در سئو دارد؟کلیدی ترین ابزار هر سایت

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    در عصر حاضر که همه‌ی خدمات به سمت الکترونیک و از راه دور شدن می‌روند داشتن سایتی باکیفیت که بتواند در جایگاه‌های بالای گوگل قرار گیرد؛ بسیار حائز اهمیت می‌باشد. یکی از اقداماتی که بسیار برای این امر مفید است؛ ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول است. در این مقاله به این موضوع و کاربرد آن می‌پردازیم.

    گوگل سرچ کنسول چیست؟

    گوگل سرچ کنسول یکی از بهترین سایت‌ها برای بهبود و ارتقای کیفت سایت شما می‌باشد که همه افرادی که به صورت حرفه‌ای در حوزه سایت فعالیت می‌کنند؛ به خوبی با این سایت آشنا هستند و از آن استفاده‌های زیادی می‌کنند.
    در واقع گوگل سرچ کنسول یک ابزار و یا دستیار بسیار کارآمد برای سایت شما است. شما می‌توانید سایت خود را در گوگل کنسول ثبت کنید. با انجام این کار می‌توانید خدمات بسیار زیادی از این سایت دریافت کنید که کمک بسیار زیادی در پیشرفت سایت به شما می‌کند. در این سایت به شما آمار و تحلیل‌های دقیقی نسبت به رخدادهایی که در سایت اتفاق افتاده است؛ می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود تا شما از آمار کلی سایت خود آگاه باشید و بر اساس آن بتوانید، برای آینده سایت طرح چینی و برنامه ریزی کنید.

    گوگل سرچ کنسول در واقع یک ابزار تحلیلی است که به طور دقیق همه‌ی جنبه‌های مختلف سایت شما را مورد برسی قرار می‌دهد و آن‌ها را به صورت آمار، نمودار، نکات و هشدارها به شما ارائه می‌دهد. در حال حاضر بهترین ابزار تحلیلی که برای سایت‌ها وجود دارد و از همه دقیق‌تر و کامل‌تر است؛ گوگل سرچ کنسول است. اطلاعاتی که این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد، بسیار ارزشمند است. قبل از به وجود آمدن این‌چنین پلتفرم‌هایی بسیار از افراد فعال در این حوزه و دارندگان سایت‌ها مجبور بودند، مبالغ زیادی را هزینه کنند تا شخصی را استخدام کنند که چنین اطلاعاتی را از سایت استخراج کند؛ که آن هم به این اندازه کامل نبود.

    سرچ کنسول چه کاربردی دارد؟

    سرچ کنسول چه کاربردی دارد؟

    گوگل سرچ کنسول ابزار بسیار کاربردی در راستای داشتن سایتی باکیفیت است. اولین کاربرد این سایت این است که از طریق آن می‌توانید روند سایت خود را ببینید و متوجه صعودی و یا نزولی بودن آن شوید. این امر به شما کمک می‌کند تا بتوانید آینده سایت خود را پیش بینی کنید. با این قابلیت شما می‌توانید تخمین درستی نسبت به آینده سایت خود و روند رسیدن آن به بازید مناسب بزنید.
    دیگر کاربرد بسیار مهمی که گوگل سرچ کنسول برای شما دارد؛ کمک به رفع نقض‌های سایت شما است. به کمک گوگل سرچ کنسول شما به راحتی ایرادات سئو سایت خود را می‌توانید پیدا کنید و به رفع آن‌ها بپردازید. همان‌طور که می‌دانید، سئو یکی از ضروری‌ترین فاکتورها برای بودن در نتایج اول گوگل است و رعایت آن‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. هیچ سایتی نمی‌تواند بدون رعایت قوانین سئو به سرچ‌های اول گوگل برسد و حتی ناقص انجام‌دادن آن‌ها هم امتیاز منفی برای سایت به حساب می‌آید. با وجود این اهمیت زیادی که سئو دارد؛ به راحتی می‌توانید درک کنید که گوگل سرچ کنسول تا چه میزان می‌تواند مهم و کاربردی باشد. از طریق این ابزار شما می‌توانید؛ اشکال‌های سئو سایت خود را ببینید و به راحتی آن‌ها را رفع کنید. بدون استفاده از این‌چنین ابزاری پیدا کردن مشکلات سئو، کاری بسیار دشواری است و در بسیاری از موارد چند ایراد از قلم می‌افتد که این باعث ناقص بودن سئو سایت می‌شود.
    گوگل سرچ کنسول همه‌ی این خدمات را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که این موضوع دیگر شما را از استخدام وبمسترها که هزینه زیادی را برای صاحبان سایت‌ها داشت؛ بی‌نیاز می‌کند. در کنار کاربردهای زیاد این سایت خدمات بسیاری هم به شما ارائه می‌دهد که در ادامه راجب آن‌ها بحث می‌کنیم.

    گوگل سرچ کنسول چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

    برای اینکه بتوانید خدمات از گوگل سرچ کنسول دریافت کنید؛ ابتدا باید نقشه سایت خود را در آنجا ثبت کنید؛ برای اینکه پس از ثبت‌نام باید اقدام کنید. با انجام این کار گوگل سرچ کنسول می‌تواند با سرعت بیشتری به بخش‌های مختلف سایت شما دسترسی پیدا کند.

    ۱.اطمینان از ثبت شدن سایت شما در گوگل

    اولین خدمتی که شما با ثبت نام در گوگل سرچ کنسول دریافت می‌کنید؛ این است که مطمئن می‌شوید که گوگل سایت شما را پیدا کرده و آن را برسی می‌کند. اگر سایت شما تازه شروع به کار کرده باشد؛ این موضوع باعث افزایش سرعت ایندکس شدن سایت شما نیز می‌شود که اتفاق بسیار مثبتی به شمار می‌آید.

    ۲.رفع مشکلات ایندکس شدن سایت

    در صورتی که با مشکل ایندکس شدن مواجه شوید؛ می‌توانید آن را از طریق گوگل سرچ کنسول پیگیری کنید. شما در این پلتفرم می‌توانید مشکل ایندکس شدن خود را پیدا کرده و آن را رفع کنید. بسیاری از افراد به دلیل عدم استفاده از این پلتفرم نمی‌توانند مشکل ایندکس سایت خود را برطرف کنند.

    ۳.بهبود رتبه سایت

    به کمک خدمات ارائه شده توسط گوگل سرچ کنسول می‌توانید سئو خود را با بهترین سطح انجام دهید و این موضوع به شما در بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک بسیار زیادی می‌کند. گوگل سرچ کنسول مشکلات سئو سایت را به شما نشان می‌دهد و کار شما را برای رفع کردن آن‌ها آسان می‌کند.

    ۴.امکان نوشتن و تحلیل فایل robots.txt

    با این قابلیت شما به راحتی می‌توانید فایل‌های بلاک شده را شناسایی کنید و آن‌ها را برطرف کنید. همچنین می‌تواند محتوا و کیفیت نوشته را برسی و بهبود دهید

    ۵.پیدا کردن کلمات کلیدی پرتکرار

    به کمک گوگل سرچ کنسول می‌توانید کلمات کلیدی که به دفعات زیادی در گوگل برای یافتن محتوایی شبیه به محتوای شما سرچ شده است؛ پیدا کنید. این به شما کمک می‌کند تا بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید و همچنین کلمات مترادف آن و کلماتی که سرچ زیادی داشته‌اند را در مقاله خود بیاورید؛ تا تعداد بازدید بیشتری دریافت کنید.

    چه کسی می تواند با استفاده از گوگل سرچ کسنول سود ببرد؟

    چه کسانی از استفاده سرچ کنسول سود می‌برند؟

    هر کسی که یک وب سایت دارد: ساده است. هر کسی که یک وب سایت دارد می تواند از استفاده از کنسول جستجوی گوگل سود زیادی ببرد.
    مدیران سایت: مدیران سایت می توانند از گوگل سرچ کسنول برای نظارت بر سایت شما، حل مشکلات بارگذاری سایت و حل مشکلات سرور مانند بدافزار یا هک استفاده کنند.
    توسعه دهندگان وب: توسعه دهندگان وب کد وب سایت شما را می نویسند، اما آنها به کنسول جستجوی گوگل نیاز دارند تا از وجود هر گونه مشکل کد یا نشانه گذاری یا پیدا کردن هرگونه مشکل ساختار داده در سایت خود مطلع شوند.
    به بیان ساده، گوگل سرچ کسن اینجاست تا در کمپین سئو به شما کمک کند. این یک ابزار ساده است که به شما کمک می کند تا وب سایت خود را به همان روشی که گوگل و ربات های آن انجام می دهند، مشاهده کنید.

    نتیجه گیری

    گوگل سرچ کنسول یک ابزار بسیار کاربردی برای صاحبان سایت می‌باشد. به کمک این ابزار می‌توانید بسیاری از مشکلات متداولی که در مدیریت سایت به وجود می‌آید را رفع نمایید. از جمله آن‌ها مشکلات سئو، ایندکسینگ و پیدا کردن کلمات کلیدی می‌باشد. علاوه بر این خدمات به شما آمار دقیقی نیز ارائه می‌کند و همه‌ی این‌ها رایگان است.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    content-marketing
    نرخ ریزش مشتری چیست
    تاثیر سئو در فروش
    یک زن با لباس سبز در حال نوشتن رپورتاژ آگهی

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"