call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سئو محلی یا سئو لوکال چیست و در چند مرحله انجام می‌شود؟

سئو محلی یا لوکال چیست؟ چگونه با سئو محلی مشتریان بیشتری جذب کنیم؟

  • ممکن است کسب‌وکارهایی که به‌صورت حضوری فعالیت می‌کنند سایت داشته باشند؛ در نتیجه سایت این کسب‌وکارها هم باید برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شود؛ به مهم‌ترین بخش سئو سایت آن‌ها، سئو محلی یا سئوی لوکال می‌گویند. برای درک بهتر سئو محلی به مثال زیر توجه کنید.

    شخصی را تصور کنید که به محله‌ای جدید نقل مکان کرده‌ است. همه‌چیز در این محله برای او جدید است و هیچ شناختی از آن ندارد. از آنجایی که به‌تازگی اسباب‌کشی کرده‌، بسیار خسته است و می‌خواهد برای صرف شام به رستورانی که غذاهای با‌کیفیتی ارائه می‌دهد، برود؛ اما مشکل اینجا است که این شخص هیچ رستورانی را نمی‌شناسد. به‌نظر شما بهترین راه‌حل چیست؟

    یک راه این است که به خیابان رفته و از ساکنان آن منطقه آدرس رستوران‌های خوب را بپرسد. این کار زیاد منطقی به نظر نمی‌آید. نه؟ خوشبختانه راه دیگری نیز وجود دارد. این شخص می‌تواند موبایل خود را برداشته و از گوگل آدرس رستوران‌های خوب را بپرسد. با این‌کار خیلی راحت می‌تواند همه‌چیز را دربارۀ رستوران‌های آن منطقه به او می‌گوید؛ مثلا آدرس، ساعات کاری، نظرات مشتریانی که به آن رستوران‌ها رفته‌اند و خیلی اطلاعات به‌دردبخور دیگر.

    خیلی از افراد برای پیدا کردن کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و سایر کسب‌وکارهای موجود در یک منطقه به گوگل مراجعه می‌کنند؛ به همین دلیل صاحبان این نوع کسب‌وکارها می‌خواهند در صفحۀ اول نتایج گوگل ظاهر شوند و با این‌ کار مشتریان بیشتری را جذب کنند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف باید از روش‌های سئو محلی استفاده کنند. حالا اگر می‌خواهید بدانید سئو محلی دقیقا چیست و چگونه می‌توانید آن را برای سایت یک کسب‌وکار انجام دهید، در ادامۀ مقاله با ما همراه باشید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    سئو محلی چیست؟

    سئو محلی یا لوکال مخصوص کسب‌وکارهایی است که به‌صورت حضوری فعالیت می‌کنند. سئو محلی به کسب‌وکارهای حضوری کمک می‌کند سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنند. اما اینجا یک سوال پیش می‌آید؛ چرا کسب‌وکاری که به‌صورت حضوری فعالیت می‌کند به سئو نیاز دارد؟

    سئو محلی باعث می شود افرادی که نزدیک یک کسب‌وکار هستند به‌راحتی کالا و خدمات مورد نیاز خود را پیدا کنند؛ پس اگر صاحب یک کسب‌وکار حضوری هستید و می‌خواهید به‌سرعت توسط هم محله‌ای‌های خود دیده شوید، سئوی محلی را جدی بگیرید!

    تصور کنید شخصی که در نزدیکی شما حضور دارد برای یافتن کسب‌وکاری مانند شما به موتورهای جستجو مراجعه می‌کند. در این صورت سئوی محلی به شما کمک می‌کند جزو اولین کسب‌وکارهایی باشید که سر راه این شخص قرار می گیرد.

    یک مسئله را هیچوقت فراموش نکنید. تنها هدف گوگل این است که سوال مخاطبان خود را به بهترین شکل پاسخ دهد؛ پس زمانی که گوگل متوجه شود یک کاربر برای یافتن یک مکان فیزیکی در اطراف خود به او مراجعه کرده است، بهترین مکان‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را به‌ترتیب امتیاز به کاربر نشان می‌دهد.

    اگر کنجکاو هستید بدانید که چه اطلاعاتی از کسب‌وکار شما به کاربران نمایش داده می‌شود، این بخش از مقاله متعلق به شماست. موارد زیر بخشی از اطلاعاتی است که گوگل به مخاطب نشان می‌دهد:

    • نام کسب‌وکار
    • آدرس دقیق
    •  ساعات کاری
    • تصاویر و ویدئوهای مکان مورد نظر
    • نظرات مشتریان
    • امتیاز مشتریان به کسب‌وکار

    مثلا اگر شما در مرورگر خود عبارت «بهترین رستوران‌های اطراف من» را جستجو کنید، احتمالا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

    سئوی لوکال بخشی جدا از سئوی سایت نیست! این دو نوع از سئو را می‌توان به دو ادویه که مکمل هم هستند و ترکیبشان با هم به غذا طعم خوبی می‌دهد، تشبیه کرد. سئوی لوکال و سئوی سایت تنها زمانی که با هم برای یک سایت استفاده شوند، شما را به هدفتان می‌رسانند.

    تا اینجای مقاله تعریف و معنای سئو محلی یا همان سئو لوکال را به شما گفتیم؛ اما اگر می‌خواهید دلیل اهمیت این سئو برای کسب‌وکارهای آنلاین را بهتر درک کنید، ما را در بخش بعدی مقاله همراهی کنید.

    چرا سئو لوکال مهم است؟

    اگر صاحب یک کسب‌وکار باشید، احتمالا هدف شما هم مانند بقیۀ کسب‌وکارها افزایش فروش است؛ شاید هم می‌خواهید افراد بیشتری از وجود کسب‌وکار شما آگاه شوند. استفاده از سئو لوکال به‌منظور حضور کسب‌وکارتان در فضای وب شما را به این اهداف نزدیک‌تر می‌کند. چطور؟ اجازه دهید جواب این سوال را با استفاده از آماری که شرکت گوگل اعلام کرده است، بدهیم:

    • ۷۶% افراد از طریق موبایل خود، جستجوی محلی انجام می‌دهند و حداقل صفحۀ یک کسب‌وکار را مشاهده می‌کنند؛ نهایتا %۲۸ درصد این جستجوها به خرید یا ارتباط با آن کسب‌وکار منتهی می‌شود.
    • ۳۰% از جستجوهای گوگل مربوط به مکان‌های مختلف می‌شود.
    • در یکی از تحقیقاتی که اخیرا دربارۀ جستجوی محلی شده است، %۶۱ از افراد شرکت‌کننده در این تحقیق گفته‌اند که تقریبا هر روز از جستجوی محلی استفاده می‌کنند.
    • امروزه اکثر مردم پیش از اینکه به مکانی جدید بروند، آدرس آن مکان را در ابزار Google Map جستجو می‌کنند. خوب است بدانید ۸۲% از افراد برای یافتن آدرس یک کسب‌وکار از ابزار Google Map استفاده می‌کنند.
    • در سراسر جهان بسیاری از خریداران قبل از اینکه به فروشگاه مورد نظر بروند، آن فروشگاه را در گوگل جستجو می‌کنند. %۷۴ از این دسته خریداران گفته‌اند عبارت‌هایی مانند «نزدیک‌ترین فروشگاه به من»، «آدرس‌ها» و… را جستجو کرده‌اند.
    • ۸۳% از کاربران اینترنت زمانی که می‌خواهند دربارۀ کسب‌وکارهای اطراف خود اطلاعات بیشتری داشته باشند، از گوگل استفاده می‌کنند.

    حالا که دلیل اهمیت سئو لوکال را متوجه شدید اگر فکر می‌کنید سئو محلی برای کسب‌وکار شما مفید است، بخش بعدی مقاله که دربارۀ نحوۀ عملکرد این نوع از سئو است را مطالعه کنید.

    سئو محلی چگونه کار می‌کند؟

    فرض کنید صاحب یک رستوران هستید. احتمالا هدف کسب‌وکار شما از حضور در دنیای وب جذب مشتری است؛ در این صورت اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که از بین تمام رستوران‌های محلهٔ شما چرا گوگل باید سایت شما را در صفحهٔ اول نتایج قرار دهد؟ در جواب این سوال باید بگوییم گوگل برای تشخیص  سایت‌های مناسب‌ ۳ فاکتور مهم را بررسی می‌کند؛ سپس براساس این فاکتورها چند کسب‌وکار را انتخاب کرده و در صفحۀ اول نتایج یک جستجوی خاص به کاربر نشان می‌دهد. این ادامه ۳ فاکتور را برای شما توضیح داده‌ایم.

    • ارتباط (Relevance): گوگل باید تشخیص دهد اطلاعاتی که شما از کسب‌وکار خود به گوگل داده‌اید (مثلا در Google Map)، با عبارت جستجو شده توسط کاربر مرتبط است.
    • فاصله (ِDistance): گوگل فاصلۀ کسب‌وکار شما با موقعیت مکانی کاربر را بررسی می‌کند.
    • اهمیت (Prominence): گوگل باید تشخیص دهد که کسب‌کار شما به‌درد کاربر می‌خورد؛ یعنی با توجه به عبارتی که کاربر جستجو کرده است آیا کسب‌وکار شما برای او مفید است یا خیر؟

    بعد از اینکه گوگل این سه فاکتور را بررسی کرد، تصمیم می‌گیرد که کسب‌وکار شما را در صفحهٔ نتایج نشان دهد. شاید بپرسید کسب‌وکار شما به چه صورتی در صفحهٔ اول نتایج ظاهر می‌شود. گوگل کسب‌وکارهای حضوری را به دو صورت در صفحۀ اول نتایج نشان دهد.

    1. دسته‌بندی با استفاده از نقشه (Map pack): این بخش از نتایج به پروفایل گوگل کسب‌وکار شما (GBP) و اطلاعات شما در ابزار گوگل مپ مربوط می‌شود. مپ پک اطلاعات کسب‌وکارهای مرتبط را همراه با نقشه‌ای که آدرس این کسب‌وکارها روی آن مشخص شده است، نمایش می‌دهد. این بخش در ابتدای صفحۀ نتایج قرار می‌گیرد.
    2. به‌صورت نتایج ارگانیک: در زیر مپ پک، نتایج ارگانیک یا همان لینک‌های آبی سایت‌های مختلف ظاهر می‌شود. در این قسمت سایت کسب‌وکارهای مختلف یا صفحاتی که محتوای آن‌ها دربارۀ کسب‌وکارهای مرتبط با عبارت جستجو شده است، نمایش داده می‌شود.

    در تصویر زیر بخش نتایج ارگانیک و مپ پک را مشخص کرده‌ایم.

    مشخص کردن نتایج ارگانیک و مپ پک در صفحه
    مپ پک و نتایج ارگانیک

    نکته

    توجه داشته باشید که نیازی نیست کاربر هنگام جستجو حتما نام منطقه، شهر و کشور خاصی را در عبارت جستجو بنویسد یا از عبارت‌هایی مانند «نزدیک من» استفاده کند تا نتایج جستجوی محلی برای او نمایش داده شود. اگر گوگل تشخیص دهد منظور کاربر مکان فیزیکی کسب‌وکارها است یا به‌دنبال آدرس یک مکان می‌گردد، نتایج مربوط به جستجوی محلی را به او نشان می‌دهد؛ مثلا به تصویر زیر دقت کنید.

    نمایش نتایج محلی برای عبارت «آرایشگاه زنانه»
    نمایش نتایج محلی برای جستجوی عبارت «آرایشگاه زنانه»

    در این بخش متوجه شدیم که معیار گوگل برای رتبه دادن به یک کسب‌وکار محلی چیست. در بخش بعدی به شما توضیح می‌دهیم که چگونه با استفاده از سئو لوکال، سایتتان را به صفحۀ اول نتایج جستجوی مرتبط با کسب‌وکارتان برسانید.

    مراحل سئو محلی برای سایت شما

    در این بخش به شما می‌گوییم چگونه گوگل و مخاطبان هدفتان را از کسب‌وکار خود آگاه کنید؛ به‌عبارت دیگر باید موتورهای جستجو را قانع کنید که کسب‌وکار شما، یک کسب‌وکار محلی است و برای مردمی که در اطراف شما هستند مفید و ارزشمند است. تنها در این صورت گوگل اطلاعات کسب‌وکارتان را به مخاطبان هدفتان نشان می‌دهد. شما برای انجام سئو محلی سایت خود، باید از یک دستورالعمل مشخص پیروی کنید. در ادامه این مراحل را به ساده‌ترین شکل ممکن برایتان توضیح می‌دهیم.

    سئو محلی در چند مرحله انجام می‌شود؟
    مراحل سئو محلی برای سایت

    ۱. کلیدواژه‌های خود را پیدا کنید

    قبل از هر چیز باید بدانید که مخاطبانتان با چه کلیدواژه‌هایی به دنبال کسب‌وکار شما می‌گردند. عباراتی که نوع فعالیت یا آدرس کسب‌وکار شما را نشان می دهند، از کلیدواژه‌های مهم شما محسوب می‌شوند؛ مثلا «بهترین رستوران غذای خانگی در ولیعصر تهران» کلیدواژۀ یک رستوران غذای خانگی در محلۀ ولیعصر تهران است. بعد از یافتن تمام کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکار خود، باید یک استراتژی دقیق برای رتبه گرفتن در صفحۀ نتایج جستجو تدوین کنید.

    اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری دربارۀ کلیدواژه‌ها کسب کنید، به مقالۀ  «کلیدواژه چیست» در سایت نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    ابزارهای زیادی وجود دارند که برای یافتن کلیدواژه‌های مناسب کسب‌وکارتان به شما کمک می‌کنند. مثلا ابزار Google Keyword Planner دربارۀ اینکه کاربران چه کلیدواژه‌هایی را بیشتر جستجو می‌کنند به شما اطلاعات دقیقی می‌دهد.

    شرکت نبض مارکتینگ برای برای پروژه‌های سئویی که دریافت می‌کند به‌صورت حرفه‌ای تحقیق کلیدواژه انجام می‌دهد؛ یعنی تمام کلیدواژه‌های اصلی و فرعی کسب‌وکار شما را پیدا کرده و برای رتبه گرفتن در این کلیدواژه‌ها برنامه‌ای مشخص تدوین می‌کند. اگر می‌خواهید دراین‌باره بیشتر بدانید با کارشناسان شرکت نبض مارکتینگ تماس بگیرد.

    ۲. مطمئن شوید NAP شما به‌صورت آنلاین در دسترس است

    NAP همان نام، آدرس و شماره‌تلفن کسب‌وکارشما (Name, Address, phone number) است. شما باید این اطلاعات را در سایت خود قرار دهید. یکی از اشتباهات رایج کسب‌وکارها این است که این اطلاعات را صرفا به‌صورت یک عکس در سایت قرار می‌دهند؛ اما از آنجایی که ربات‌های خزندۀ گوگل نمی‌توانند عکس‌ها را بررسی کنند بهتر است NAP خود را در بخش‌هایی که در زیر برای شما نام برده‌ایم، قرار دهید.

    • در بخش هدر (Header) یا فوتر (Footer) صفحات سایت
    • در صفحۀ «دربارۀ ما»

    ۳. از ابزارهای Google Business Profile و Google Map استفاده کنید

    یکی از ابزارهایی که گوگل را از وجود کسب‌وکار شما آگاه می‌کند، ابزار Google Business Profile است. شما می‌توانید در این ابزار اطلاعات کسب‌وکار خود را مانند زیر ثبت کنید.

    •  نام
    •  آدرس
    •  شماره تلفن
    • ساعات کاری
    •  تصاویری از محل‌ کارتان
    •  نظرات مشتریان

    اما متاسفانه این ابزار در کشور ما در دسترس نیست؛ به همین دلیل ما ابزاری جایگزین را به شما معرفی می‌کنیم که کارایی مشابهی با ابزار گوگل بیزینس پروفایل دارد. ابزار Google Map نیز ابزاری است که گوگل را از وجود کسب‌وکار شما آگاه می‌کند. شما با ثبت‌نام در این ابزار، اطلاعات کسب‌وکار خود (مانند اطلاعاتی که در بالا نام بردیم) را در اختیار موتورهای جستجو و کاربرانی که در اینترنت به دنبال شما می‌گردند، قرار می‌دهید.

    در صفحۀ اصلی سایت خود یک نقشۀ لینک شده به گوگل مپ خود قرار دهید. با این کار آدرس دقیق کسب‌وکار خود را به‌سادگی به مخاطبانتان نشان می‌دهید. کاربر می‌تواند از طریق مرورگر یا برنامۀ Google Map (گوگل مپ) به دنبال کسب‌وکار شما بگردد.

    ۴. در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنید

    حتما می‌دانید که امروزه شبکه‌های اجتماعی بین تمام اقشار جامعه، به‌خصوص جوانان، بسیار محبوب هستند. شما با حضور در این شبکه‌ها کسب‌وکارتان را بیش از قبل در برابر دید مخاطبان قرار می‌دهید و ارتباط بیشتری با آن‌ها برقرار می‌کنید.

    مرحله 4 سئو محلی: حضور در شبکه‌های اجتماعی
    حضور در شبکه‌های اجتماعی

    ۵. متن‌ صفحات خود را متناسب با سئو لوکال بهینه‌سازی کنید

    تمام محتواهای شما توسط ربات‌های گوگل بررسی می‌شوند؛ پس زمانی که گوگل در حال بررسی محتوای شماست، باید بتواند موضوع صفحۀ شما را تشخیص دهد. به این ترتیب گوگل تشخیص می‌دهد که صفحۀ شما را در نتایج کدامش جستجو نشان دهد. برای این منظور شما باید مهم‌ترین کلیدواژۀ صفحۀ خود را در بخش‌های زیر قرار دهید.

    • عنوان متا
    • توضیحات متا
    • آدرس صفحه
    • محتوای صفحه

    مثلا به تصویر زیر دقت کنید. این تصویر یکی از صفحات سایت رستوران نایب است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، عبارت کلیدی این صفحه هم در آدرس آن و هم در عنوان اصلی ذکر شده است.

    ذکر عبارت کلیدی رستوران نایب در عنوان و آدرس سایت
    ذکر عبارت کلیدی هم در عنوان و هم در آدرس صفحه

    در عنوان‌های صفحه (H1, H2, H3) کلمات کلیدی مهم خود را به کار ببرید.

    ۶. برای هر آدرس (لوکیشن) یک صفحۀ جدید ایجاد کنید

    اگر شما برای کسب‌وکارتان چند مکان مختلف دارید، مثلا صاحب یک رستوران زنجیره‌ای هستید، بهتر است برای هرکدام از شعبه‌ها یک صفحۀ متفاوت ایجاد کنید. صفحۀ هر شعبه باید شامل موارد زیر باشد:

    •  آدرس
    •  شماره تماس
    •  ساعات کاری
    •  توضیحاتی منحصر به فرد دربارۀ کسب‌وکار
    • اطلاعات پارکینگ یا حمل‌ونقل
    • تبلیغات
    • نظرات مثبت از سوی مشتریان
    اطلاعاتی که در صفحۀ جدید باید وجود داشته باشد.
    نمونه‌ای از اطلاعات موجود در صفحۀ جدید

    اگر کسب‌وکار شما تنها یک شعبه دارد نیز صفحۀ «دربارۀ ما» را توصیفی و کامل بنویسید. از کپی کردن محتوای یک صفحه و قرار دادن آن در صفحه‌ی دیگر پرهیز کنید؛ زیرا در این صورت گوگل نمی‌تواند تشخیص دهد مهم‌ترین صفحه کدام است و تنها یکی از صفحات شما را به انتخاب خود به مخاطب نشان می‌دهد.

    ۷. از اسکیمای محلی (Local Schema) استفاده کنید

    اسکیما یا schema نوعی استراکچر دیتا است. استراکچر دیتا مجموعه‌ای از اطلاعات است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای صفحۀ ما را بهتر درک کند. اسکیماها انواع مختلفی دارند. اسکیمای محلی نوعی اسکیما است که برای کسب‌وکارهای محلی ایجاد شده است. اگر از اسکیمای محلی برای صفحات سایتتان استفاده کنید، گوگل خیلی بهتر متوجه موضوع صفحات شما می‌شود؛ در نتیجه این صفحات را به صورت یک پاسخ پیشرفته در صفحۀ نتایج گوگل نشان می‌دهد. پاسخ پیشرفته می‌تواند به شکل زیر برای یک ‌کسب‌وکار محلی ظاهر شود.

    هفتمین مرحله سئو محلی؛ نمونه‌ای از اسکیما سئو محلی
    مثال پاسخ پیشرفته

    اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری دربارۀ استراکچر دیتا و اسکیما کسب‌ کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقالۀ «استراکچر دیتا چیست» را مطالعه کنید.

    ۸. به نظرات مشتریان و مخاطبان اهمیت دهید

    یکی از مواردی که اعتماد مخاطبان را به کسب‌وکار شما جلب می‌کند، بخش نظرات است؛ به همین دلیل شما باید دائما مشتریان خود را تشویق کنید که نظر خود را دربارۀ کسب‌وکار شما در بخش نظرات صفحات سایتتان یا در شبکه‌های مجازی اعلام ‌کنند؛ مثلا می‌توانید به‌منظور تشویق آن‌ها، برای کسانی که نظر خود را در بخش نظرات حساب اینستاگرام شما اعلام می‌کنند، تخفیف ده درصدی در نظر بگیرید.

    به نظرات منفی نیز توجه داشته باشید و علت این نظرات را جویا شوید؛ درصورتی که خطا از سوی تیم شما بوده از مشتری عذرخواهی کرده و خاطرۀ بد او از کسب‌وکار خود را جبران کنید. این کار موجب می‌شود به یک کسب‌وکار معتبر و محبوب در میان مردم تبدیل شوید.

    ۹. لینک‌های داخلی سایت را بهبود دهید

    یکی از مواردی که می‌تواند به افزایش رتبۀ صفحۀ شما کمک شایانی کند، لینک‌سازی داخلی است. حالا اگر بپرسید که لینک‌سازی داخلی چرا اهمیت دارد، در جواب این سوال می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

    •   لینک‌سازی داخلی موجب می‌شود موتورهای جستجو راحت‌تر صفحات شما را جستجو، بررسی و ایندکس کنند.
    • لینک‌سازی داخلی موجب می‌شود بازدیدکنندگان یک صفحه از سایت شما که محبوب و پربازدید است از دیگر صفحات سایتتان نیز بازدید کنند؛ اینگونه اعتبار و ترافیک سایت شما بین صفحات مختلف سایت تقسیم می‌شود.
    •     لینک‌سازی داخلی به ایجاد یک معماری و سلسله مراتب درست در سایت شما کمک می‌کند.

    اگر دربارۀ نحوۀ انجام لینک‌سازی داخلی کنجکاو هستید، لطفا مقالۀ  «اصول و تکنیک‌های لینک‌سازی داخلی» را مطالعه کنید. همین لینکی که در جملۀ قبل می‌بینید بخشی از لینک‌سازی داخلی است.

    ۱۰. از لینک‌سازی خارجی یا بک‌لینک استفاده کنید

    به لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به صفحات سایت شما داده می‌شود، بک‌لینک گفته می‌شود. مهم‌ترین معیار گوگل برای اعتبار دادن به سایت شما بک‌لینک‌ها هستند؛ در نتیجه لینک‌سازی خارجی تاثیر بسیاری بر سئو محلی و رتبۀ صفحۀ شما خواهد داشت. می توانید از طریق راه‌هایی که در ادامه برای شما می‌گوییم برای صفحات سایتتان بک‌لینک بگیرید.

    • دریافت بک‌لینک از سایت‌هایی که کسب‌وکارها را معرفی می‌کنند

    سایت‌هایی هستند که کسب‌وکارهای مختلف یک صنعت را معرفی می‌کنند. با این سایت‌ها ارتباط بگیرید و از آن‌ها بخواهید که کسب‌وکار شما را معرفی کنند و به صفحات سایت شما لینک دهند؛ در این صورت زمانی که کاربران برای کسب اطلاعات دربارۀ کسب‌وکارهایی مانند کسب‌وکار شما به سراغ این سایت‌ها می‌روند، با شما آشنا شده و ممکن است از سایت شما بازدید کنند.

    •   ارسال پست مهمان برای سایت‌های مرتبط با کسب‌وکارتان

    موضوعات جذاب و مفید برای مخاطبان هدفتان را انتخاب کنید و دربارۀ آن‌ها وبلاگ بنویسید؛ سپس از سایت‌هایی که با کسب‌وکار شما مرتبط هستند بخواهید وبلاگ شما را در سایت خود منتشر کرده و به صفحات شما لینک دهند.

    • همکاری با افراد مطرح در صنعتتان

    از افراد مشهور در صنعت خود دعوت کرده و از آن‌ها بخواهید دربارۀ دیدارشان با شما در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود صحبت کنند. مثلا یه‌عنوان صاحب یک رستوران از یک بلاگر غذای معروف (فود بلاگر) دعوت کنید تا غذای شما را بچشند و در شبکه‌های اجتماعی نظر خود را دربارۀ غذای شما اعلام کنند.

    این موجب می‌شود نام کسب‌وکار شما در اینترنت تکرار شود که این همان افزایش Citation شما است. Citation یعنی NAP (نام، آدرس و شماره‌تلفن) کسب‌وکار شما در فضای اینترنت تکرار شود. مثلا تصویر زیر پست مهمان شرکت نبض مارکتینگ در یکی از سایت‌های مرتبط با کسب‌وکار ما است.

    پست مهمان نبض مارکتتینگ در یک سایت مرتبط
    همکاری با افراد مطرح در صنعتتان

    ۱۱. مطمئن شوید سایتتان موبایل فرندلی است

    ۶۱% از کاربران گوگل از طریق موبایل جستجوهای خود را انجام می‌دهند و همان‌طور که می‌دانید گوگل محبوب‌ترین موتور جستجو در جهان است. علاوه‌بر این موبایل فرندلی بودن یک سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌دهی گوگل است؛ در نتیجه اگر می‌خواهید سایت شما در صفحۀ اول نتایج قرار گرفته و توسط مخاطبان هدفتان دیده شود باید سایت خود را سازگار با موبایل طراحی کنید.

    لوکال سئو بخشی از سئو سایت است و نه تمام آن! یعنی شما باید علاوه‌بر آنچه در این مقاله برای شما گفتیم، قوانین سئوی سایت را نیز رعایت کنید. باید بدانید سئو سایت یک حرفهٔ تخصصی است و درصورتی که سایتتان را اشتباه سئو کنید از سوی گوگل جریمه شده و ممکن است سایت خود را از دست بدهید؛ در نتیجه شاید بهتر باشد سایت خود را به دست متخصصان این حرفه بسپارید. برای دریافت مشاورهٔ سئوی مخصوص کسب‌وکارتان با کارشناسان ما در نبض مارکتینگ تماس بگیرید.

    خلاصه‌ای از لوکال سئو

    در این مقاله به شما گفتیم سئو محلی به معنای بهینه‌سازی کردن سایت یک کسب‌وکار محلی برای موتورهای جستجو است؛ زیرا در دنیای امروز که فضای دیجیتال به جزئی جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده است، بسیاری از انسان‌ها برای یافتن کسب‌وکار‌های اطراف خود به اینترنت و موتور جستجوی گوگل مراجعه می‌کنند. در نتیجه اگر کسب‌وکاری محلی دارید استفاده از سئو لوکال برای شما ضروری است.

    ما مهم‌ترین مراحل و قدم‌های سئو لوکال را معرفی کردیم. مثلا به شما گفتیم که قبل از هرچیز باید کلیدواژه‌های مهم کسب‌وکار خود را پیدا کنید؛ اما نکته‌ای که در آخر این مقاله می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که سئو محلی فرایندی نیست که شما فقط یک‌بار انجام دهید، بلکه باید به‌صورت مداوم و مرتب انجام شود. این تنها راهی است که اعتبار شما نزد گوگل افزایش پیدا می‌کند و این موتور جستجو متوجه می‌شود سایت شما برای حضور در صفحۀ اول نتایج مناسب است.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    •  سئو لوکال یا سئو محلی چیست؟

    سئو لوکال مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که موجب می‌شود سایت یک کسب‌وکار محلی در  صفحۀ اول نتایج جستجو قرار گیرد.

    • چرا سئو محلی مهم است؟

    روز‌به‌روز افراد بیشتری از طریق اینترنت و وب به‌دنبال آدرس و مکان کسب‌وکارهای مختلف می‌گردند؛ در نتیجه حضور در این فضا موجب می‌شود شما مشتریان بیشتری را به کسب‌وکار خود جذب کنید. شرط حضور موثر و پررنگ کسب‌وکار شما در فضای وب نیز استفاده از سئو لوکال است.

    • سئو محلی چگونه کار می‌کند؟

    گوگل برای تشخیص میزان ارزشمند بودن سایت یک کسب‌وکار محلی ۳ فاکتور را بررسی می‌کند. فاصله کسب‌وکار از کاربر، ارتباط کسب‌وکار با عبارت جستجو شده توسط کاربر، میزان اهمیت آن کسب‌وکار برای کاربر

    • مراحل انجام سئو لوکال چیست؟

    تحقیق کلیدواژه، دردسترس بودن نام، آدرس و شماره تلفن کسب‌وکار شما، ثبت نام در Google business profile و Google map، حضور در شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی متن‌های صفحه، استفاده از اسکیمای محلی، استفاده از بک‌لینک، موبایل فرندلی بودن سایت، پیگیری نظرات مشتریان، بهینه‌سازی لینک های داخلی، ایجاد صفحه برای هر لوکیشن (مخصوص کسب‌وکارهای زنجیره‌ای)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"