call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه یک متخصص سئو حرفه‌ای را بشناسیم؟

  • برای اینکه با مفهوم متخصص سئو آشنا شویم، ابتدا باید یاد بگیرید که سئو چیست. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا مقاله سئو چیست را بخوانید و سپس به سراغ این مقاله بیایید. 

    یکی از مفاهیم مهم در بخش مبانی سئو متخصص سئو است. متخصص سئو به زبان ساده، کسی  است که می‌د‌اند چطور تعداد بازدیدکنندگان یک سایت را بیشتر کند و سایت را به صفحهٔ اول نتایج گوگل برساند؛ به بیانی دیگر، راه و چاه سئو را بلد است و سایت شما را به هدفی که برای آن در نظر گرفته‌اید، می‌رساند. 

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    درصورتی که خودتان می‌خواهید به کارشناس سئو تبدیل شوید، باید قبل از هر چیز با وظایف و چالش‌های این حرفه آشنا شوید؛ اگر هم قصد دارید با برون‌سپاری سایت به او، کسب‌وکارتان را رونق دهید، بهتر است ویژگی‌های یک متخصص حرفه‌ای سئو را بشناسید تا بتوانید میزان تجربه و مهارتش را ارزیابی کنید. 

    در این مقاله به شما می‌گوییم که یک متخصص سئو چه ویژگی‌ها و وظایفی دارد و چه انتظاری باید از این شخص داشته باشید؛‌ به‌عبارتی دیگر مطالعهٔ این مقاله هم برای کسی که می‌خواهد سئوکار شود ضروری است و هم برای کسی که می‌خواهد سایت خود را برای بهینه‌سازی برون سپاری کند! پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

     

    کارفرما در حال صحبت با سئو کار

    به چه کسی متخصص سئو می‌گویند؟

    کارشناس یا متخصص سئو (SEO Expert) به کسی گفته می‌شود که تمامی تکنیک‌ها و فعالیت‌های مورد نیاز برای بهینه‌سازی صفحات سایت را بلد است. سئوی صفحات سایت شامل بهینه‌سازی محتوای متنی، تصویری و ویدئویی، ایجاد لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی، دریافت بک‌‌لینک‌های طبیعی و افزایش سرعت بارگذاری سایت می‌شود؛ همچنین یک متخصص سئو از آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل اطلاع دارد و می‌تواند تغییرات لازم و متناسب با الگوریتم‌ها را روی سایت‌های مختلف پیاده‌سازی کند. 

    متخصصان سئو با تحقیق کلمات کلیدی هدفمند برای کسب‌وکار شما و ایجاد صفحه‌های متناسب با میزان اهمیت کلیدواژه‌ها کاری می‌کنند که صفحات سایتتان در صفحهٔ اول نتایج گوگل قرار بگیرد و به کاربرانی که مخاطب هدف شما هستند، نشان داده شود. به‌طور کلی، یک متخصص حرفه‌ای سئو با همکاری سایر اعضای تیم از جمله نویسنده، گرافیست و کارفرما، رتبهٔ سایت شما را در نتایج گوگل بالا می‌برد.

    حالا وقت آن رسیده که به‌ شما بگویم چرا صفحهٔ نتایج گوگل (SERP) تا این اندازه مهم است و چرا برای رسیدن به این جایگاه باید سئو یاد بگیرید یا یک تیم متخصص و حرفه‌ای برای  بهینه‌سازی سایتتان پیدا کنید.

     

    تصویر شماتیک از یک سئو کار

    چرا کسب‌وکارها به متخصص سئو نیاز دارند؟

    این‌روزها، بسیاری از مردم به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند و افراد بسیاری هم در  موتور جستجوی گوگل به‌دنبال پاسخ سوالات و رفع نیازهای خود هستند؛ در نتیجه هرکسب‌وکاری، چه کوچک چه بزرگ، قدیمی یا تازه‌کار، می‌تواند مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و از طریق اینترنت رشد کنند. 

    اگر شما هم کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید از ظرفیت دنیای دیجیتال به نفع خود استفاده کنید، اما رتبهٔ سایتتان به اندازه‌ا‌ی که می‌خواهید خوب نیست، بهتر است با یک متخصص سئو مشاوره کنید؛ این متخصص استراتژی سئوی سایت شما را بررسی کرده و دستی به سر و روی آن می‌کشد و ایرادات آن را برطرف می‌کند. اگر می‌خواهید با روند مشاورهٔ سئو بیشتر آشنا شوید، با کارشناسان ما در شرکت نبض مارکتینگ تماس حاصل کنید.

    دغدغه‌ی تعداد زیادی از مدیران و صاحبان کسب‌وکار، حضور در صفحهٔ اول گوگل و در بهترین حالت یکی از سه لینک اول آن است. اینجاست که وجود متخصص بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی پیدا می‌کند. موارد زیر، از مزایای سئوی سایت محسوب می‌شوند.

    • SEO ترافیک سایت را به‌صورت ارگانیک (طبیعی) افزایش می‌دهد.
    • به برند شما اعتبار و اعتماد می‌بخشد.
    • نرخ بازگشت سرمایهٔ مناسبی دارد.
    • سئو نسبت به تبلیغات یک بازاریابی ارزان و مقرون‌به‌صرفه است.
    • سئو نسبت به رفتار مصرف‌کننده انعطاف‌پذیر است؛ یعنی اگر رفتار مصرف‌کننده برای جستجوی اطلاعات تغییر می‌کند، سئو نیز با این تغییرات همراه می‌شود و می‌تواند براساس چیزی که کاربر نیاز دارد، تغییر پیدا کند. مثلا اگر مخاطبان هدف یک کسب‌وکار یک کلیدواژه را زیاد جستجو کنند، متخصص سئو صفحه‌ای مناسب برای آن کلیدواژه ایجاد می‌کند.
    • سئو مشتریان بالقوه را مستقیما پیش شما می‌آورد.
    • سئو مزیت رقابتی دارد. رقبای شما به احتمال زیاد روی سئو سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ پس اگر شما آن را نادیده بگیرید، به این معنی است که سلطنت گوگل را دو دستی تقدیم رقبایتان کرده‌اید. در نتیجه با کمک یک تیم متخصص سئو یک استراتژی سئو قوی و کارآمد تدوین کنید و مطمئن باشید اگر طبق این استراتژی پیش بروید حتما در این رقابت پیروز خواهید شد.

    از آن‌جایی که رقابت در دنیای وب بسیار زیاد است، تنها راه شما دستیابی که مواردی که در بالا به شما گفتیم جلو زدن از رقبا سرمایه‌گذاری روی سایتتان و یافتن نقطه ضعف سایت رقبا است؛ در نتیجه شما در این راه باید از کسانی کمک بگیرید که بهینه‌سازی سایت را را به‌عنوان حرفهٔ خود برگزیده‌اند و علم این کار را آموخته‌اند.

     

    14 وظیفه متخصص سئو

    یک متخصص حرفه‌ای سئو چه وظایفی دارد؟

    این‌روزها بعضی افراد بی‌تجربه و نابلد با ادعای تخصص در سئو و توانایی بهینه کردن صفحات سایت، وارد بازار کار می‌شوند. همین مسئله صاحبان کسب‌وکار را نسبت به این حرفه و تمام متخصصان سئو بی‌اعتماد می‌کند. در نظر داشته باشید که معمولاً هزینه‌ٔ سئو، مبلغ کمی نیست؛ در نتیجه استخدام کردن تیمی بی‌تجربه فقط زمان و بودجهٔ شما رو هدر خواهد داد.

    از طرفی دیگر اکثر کارفرماها تصور می‌کنند که پخش کردن چند کلمهٔ کلیدی در صفحات وب تنها کاری است که یک متخصص سئو انجام می‌دهد؛ اما در واقع وظایف سئوکار فراتر از تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از آن‌ها است. بنابراین چه به‌عنوان کسی که سایت خود را برای بهینه‌سازی برون‌سپاری می‌کند و چه در جایگاه یک کارشناس سئو، بهتر است که مسئولیت‌های متخصصان سئو رو بشناسید. در ادامه به مهم‌ترین وظایف و ویژگی‌های یک متخصص سئوی حرفه‌ای و کاربلد اشاره می‌کنیم.

     

    شخصی در حال نکاه به آینده

    ۱- آینده‌نگر باشد

    یک کارشناس سئو باید آینده‌نگر باشد، رقبا و عملکرد آن‌ها را بررسی کند و توانایی تحلیل و پیش‌بینی بازار را داشته باشد؛ سپس صفحات سایت را متناسب با پیش‌بینی‌های خود بهینه‌سازی کند. 

     

    سئوکاران در حال بررسی محتوا

    ۲- بر سئوی داخلی مسلط باشد

    به تمام اقدامات که روی سایت برای بهینه‌سازی آن انجام می‌شود سئوی داخلی (On Page SEO) گفته می‌شود. سئوی داخلی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو محسوب می‌شود. برای اینکه بهتر که متوجه مفهوم این بخش از سئو شوید، به مواردی که زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم توجه کنید. همهٔ این موارد به بخش سئو داخلی مربوط می‌شوند.

    • سئو محتوا (Content seo): محتوای سایت شامل متن، تصویر و ویدیو است که همهٔ انواع محتوا سئوی مخصوص به خود را دارند.
    • متا تگ‌ها: تگ عنوان (meta title) و متا دیسکریپشن (meta deacription) دو تگ مهم هستند که هم به درک گوگل از محتوای شما کمک می‌کنند و هم توجه کاربر را جلب کرده و او را به کلیک کردن روی لینک صفحه ترغیب می‌کنند.
    • ساختار وب‌سایت: ساختار وب‌سایت باید هدفمند و منظم باشد؛ یعنی با ایجاد لینک‌‌سازی داخلی درست و اصولی رضایت کاربر از محتوا را افزایش دهیم و آن‌ها را به‌سوی صفحات مورد نیازشان هدایت کنیم. لینک‌های داخلی تاثیر زیادی بر درک گوگل از کل صفحات سایت شما خواهد داشت.
    • آدرس صفحات (URL): ساختار URL صفحات باید براساس کلمهٔ کلیدی بهینه شوند. در بهترین حالت آدرس صفحه باید کوتاه، انگلیسی، بدون حرف اضافه و کاراکتر ممنوعه باشد و کلمهٔ کلیدی اصلی هم حتما درون آن درج شود.
    • افزایش نرخ کلیک طبیعی (Organic CTR): با کمک بهینه‌سازی تگ عنوان، توضیحات متا و ایجاد اسکیما برای صفحات، نرخ کلیک به صورت ارگانیک بیشتر می‌شود.

    توجه کنید که یک متخصص سئو حرفه‌ای باید بر تمام موارد ذکر شده در لیست بالا تسلط داشته باشد؛ چون هرکدام از آن‌ها اهمیت خاص خودشان را دارند و نباید از هیچ‌کدامشان صرف‌نظر کرد؛ البته اهمیت سئوی خارجی نیز از این موارد کمتر نیست.

     

    ۳- بر سئوی خارجی مسلط باشد

    سئو خارجی (Off-Page Seo) به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که خارج از سایت صورت می‌گیرد و منجر به بهینه‌سازی و ارتقای رتبهٔ سایت شما می‌شود. مواردی مثل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بک‌لینک‌ها مهم‌ترین اقدامات سئوی خارجی به‌شمار می‌روند.

     

    ۴- بر سئوی تکنیکال مسلط باشد

    سئوی تکنیکال (Technical SEO)  یعنی صفحات سایت از لحاظ فنی برای گوگل بهینه می‌شود و یک متخصص سئو باید در این بخش هم حرفی برای گفتن داشته باشد. این بخش با سئو on-page و off-page متفاوت است و به سرعت سایت، کدهای برنامه‌نویسی و مواردی این‌چنینی مربوط می‌شود.

    سئوی فنی از طرفی، دسترسی به سایت را برای ربات‌های گوگل راحت‌تر می‌کند و همچنین با سرعت بارگذاری مناسب، نظم و دسترسی آسان به بخش‌های مختلف سایت، تجربهٔ کاربری (UX) خوبی ایجاد می‌کند.

     

    ۵- دید بازاریابی داشته باشد

    یک کارشناس بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، باید دید بازاریابی داشته باشد. به این معنی که قدرت تحلیل بازار را داشته باشد و اصول سئو را با زمینهٔ فعالیت سایت همگام کند. یک سئوکار باید در نهایت بتواند فروش کالا و خدمات کسب‌وکار را از طریق سایت افزایش دهد.

     

    ۶- قدرت تجزیه‌وتحلیل سئوی سایت رقبای شما را داشته باشد.

    تجزیه‌وتحلیل سئوی سایت رقبایی که در صدر نتایج گوگل نشسته‌اند مهم است؛ زیرا آن‌ها امتحانشان را پس داده‌اند؛ یعنی گوگل آن‌ها رو پسندیده و رتبهٔ مناسبی را به آن‌ها داده است. برای اینکه سایت شما هم بتواند در صفحهٔ اول نتایج قرار بگیرد و از سایت‌های رقیب جلو بزنید، باید قدرت تجزیه‌وتحلیل سایت رقبا را داشته باشید. گاهی بک‌لینکی که سایت رقیب در آن رتبه گرفته، ضعفی دارد که اگر متخصص سئو، توانایی تشخیص آن را داشته باشد، به‌سرعت رقبا را پشت سر خواهند گذاشت.

    در همین راستا، لازم است که سایت‌های رقبا را هم بررسی کنید و علاوه‌بر ارزیابی سئوی سایتشان، به روش‌های بازاریابی که رقبا استفاده می‌کنند، توجه کنند.

     

    چند متخصص سئو در حال همکاری

    ۷- روحیه‌ی همکاری و مهارت‌های ارتباطی قوی داشته باشد

    کارشناس سئو به‌طور هم‌زمان با گرافیست، برنامه‌نویس، نویسنده و کارفرما در ارتباط است. به همین دلیل باید روحیهٔ همکاری قوی داشته باشد و با استفاده از مهارت‌های ارتباطی مناسب با تیم کار کند. داشتن روحیهٔ کار تیمی برای تمام اعضای پروژه ضروری است و به سرعت پیشرفت در کار کمک می‌کند.

     

    ۸- مسئولیت پذیر باشد

    متاسفانه برخی از افراد با اینکه ادعای حرفه‌ای بودن در سئو را دارند، پس از انجام اصول اولیهٔ سئو،  سایت را کنار می‌گذارند و به به‌روزرسانی و پیگیری آن توجهی نمی‌کنند؛ درحالی که یک کارشناس حرفه‌ای و متعهد، باید مسئولیت‌پذیر باشد و در بازه‌های مختلف زمانی برای ارزیابی نتایج کارهای انجام شده به سایت سر بزند و درصورت نیاز آن را به‌روزرسانی کند. 

     

    لوگوی گوگل اذز و گوگل آنالیتیکس

    ۹- از ابزارهای سئو ماهرانه استفاده کند

    ابزارهای سئو به برنامه‌ها یا سایت‌هایی گفته می‌شود که از طریق آن‌ها می‌توانیم تمام جوانب و زوایای سایت را بررسی کنیم؛ مثلا می‌توانیم سایت را به‌صورت کلی یا جزئی مدیریت کرده و روند پیشرفت وب‌سایت را بررسی و آنالیز کنیم. بعضی از این ابزارها پولی هستند و بعضی نیز بدون نیاز به پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این ابزارها، کاربردهای متفاوتی دارند؛ اما به‌طور کلی ابزارهای سئو به شناسایی نقاط ضعف سایت کمک می‌کنند؛ به دو مثال زیر توجه کنید:

    1.  ابزار Keyword planner در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک شایانی به متخصص سئو می‌کند.
    2. ابزار Google analytics اطلاعاتی در مورد تعداد بازدید سایت، منابع ترافیک ورودی و رفتار بازدیدکنندگان سایت به شما می دهد.

     

    یک اقا و خانم

     ۱۰. با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آشنا باشد

    بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بخشی از بازاریابی دیجیتال است که به وب‌سایت کسب‌وکار هم کمک زیادی می‌کند. در این بخش از بازاریابی، محتوایی تولید و در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که برند و کسب‌وکار موضوع وب‌سایت را معرفی می‌کند. یک متخصص کاربلد سئو، باید حداقل دانشی متوسط از این رویکرد داشته باشد.

     

    ۱۱- محتواهایی که روی سایت قرار می‌دهید را بهینه‌سازی کند

    همان‌طوری که قبلاً هم اشاره کردیم، بهینه‌سازی محتوا یکی از فاکتورهای سئوی داخلی محسوب می‌شود و یک متخصص سئو باید بر آن مسلط باشد. الگوریتم‌های گوگل از طریق محتوا متوجه موضوع سایت می‌شوند. علاوه‌بر این باید محتوا مرتبط با عبارت جست‌وجو شده توسط کاربر باشد؛ زیرا این تنها راه جلب رضایت کاربر است. وظیفهٔ کارشناس سئو پیدا کردن کلمات پرجستجو و تولید یک محتوای محتوای مفید، کاربردی، پیوسته و خوانا برای این کلمات است. 

    محتوای پیوسته یعنی اینکه سئوکار باید با عنوان‌ها (هدینگ‌ها) و اهمیت آنها در محتوا آشنا باشد. همچنین مکان صحیح قرارگیری هدینگ‌های (H2 و H3) را بلد بوده و از کلمات کلیدی مناسب در داخل این عنوان استفاده کند.

     

    ۱۲- تحقیق کلیدواژه را به‌طورکامل برای کسب‌وکارتان انجام دهد.

    در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)، واژه‌های پرجستجو و مرتبط با موضوع سایت که کاربران در مرورگرهای خود تایپ کردن را پیدا کرده و برای هرکدام در سایت صفحات ایجاد می‌کنیم. البته نحوهٔ استفاده از این کلمات باید براساس یک استراتژی مشخص باشد و محتوایی که بر این اساس تولید می‌شود، باید پاسخگوی نیاز کاربر باشد. نحوهٔ صحیح پیدا کردن کلمات کلیدی و استفادهٔ درست از این کلمات یکی از اصلی‌ترین وظایف متخصص سئو محسوب می‌شود.

     

    شخصی در حال کار با لپ تاپ

    ۱۳- به اصول لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی مسلط باشد

    سئوکارانی که بر سئو مسلط هستند، می‌دانند که لینک‌سازی‌ داخلی و لینک‌سازی خارجی یکی از فاکتورهای مهم در سئو است.

    • لینک‌سازی داخلی به سئوی داخلی مربوط می‌شود و به‌معنی هدایت کاربر از یک صفحه به صفحه‌ٔ دیگری از همان سایت است. این کار هم برای کاربران را به صفحات مورد نیازشان هدایت می‌کند و هم ترافیک صفحات سایتتان را افزایش می‌دهد؛ یک بازی دو سر برد است. نه؟ علاوه‌بر این لینک‌سازی داخلی به ربات‌های گوگل کمک می‌کند که صفحات جدید سایت را به آسانی پیدا کنند.
    • لینک‌سازی خارجی به سئوی خارجی سایت ربط دارد و به فرایندی گفته می‌شود که طی آن یک سایت دیگر به سایت شما لینک می‌دهد. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. مثلا شما می‌توانید بک‌لینک بخرید یا با ارائهٔ محتوایی باکیفیت و منحصربه‌فرد، از سایت‌های دیگر بک‌لینک رایگان دریافت کنید. خرید رپورتاژ آگهی هم یک نوع بک‌لینک موثر و دائمی با بازدهی فوق‌العاده است.

     

    ۱۴- با کدنویسی آشنا باشد

    یک متخصص سئو در بهترین حالت، باید با کدنویسی هم آشنایی داشته باشد تا در شرایط لازم، بتواند کدهای سایت را برای بهینه‌سازی بهتر دست‌کاری کرده یا موارد لازم رو به‌صورت کد اضافه کند.

    تا اینجا شما متوجه شدید که متخصص سئو بودن کار هرکسی نیست؛ بلکه حرفه‌ای است که با علاقه، تمرکز و تجربه می‌توان در آن به یکی از بهترین‌ متخصص‌ها تبدیل شد؛ پس چرا باید سایت و اعتبار کسب‌وکارتان را به دست افراد بی‌تجربه و غیر حرفه‌ای بسپارید؟ به‌جای این کار شما می‌توانید از متخصصان سئوی شرکت نبض مارکتینگ یاری بجویید تا خیالتان از سئوی سایتتان راحت باشد. 

    کافی است همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید تا تمام اطلاعات لازم دربارهٔ خدمات سئو را با شما در میان بگذارند.

     

    شخصی در حال بررسی سئو سایت

    خلاصه‌ای از اهمیت سئو و وظایف متخصص سئو

    متخصص یا کارشناس سئو به فردی گفته می‌شود که با انجام فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی، صفحات سایت را بهینه کرده و ترافیک بیشتری را از گوگل دریافت می‌کند. در نتیجه، صفحات سایت به صفحهٔ اول نتایج گوگل رفته و به‌ کاربران هدف نشان داده می‌شوند.  

    صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با برون‌سپاری پروژه به متخصصان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، بدون اتلاف وقت و انرژی، سریع‌تر به نتیجهٔ دلخواهشان برسند. شما باید به وظایف سئوکاران آشنا باشید؛ چون گاهی بعضی از افراد بدون تسلط کافی در این زمینه، پروژهٔ شما را دریافت می‌کنند و در چنین شرایطی احتمالا بدون دریافت نتیجهٔ مطلوب، منجر به هدر رفتن زمان و بودجهٔ شما می‌شوند. در این‌ مطلب به‌طور مفصل راجع به وظایف متخصص سئو و اهمیت آن در رشد وب‌سایت‌ها صحبت کردیم.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    متخصص سئو کیست؟ 

    متخصص سئو کسی است که دانش و تجربهٔ کافی برای بهینه‌سازی سایت و رساندن آن به صفحهٔ اول نتایج گوگل را دارد.

    هر متخصص سئو باید چه مهارت‌هایی را یاد بگیرد؟

    متخصصان سئو باید بتوانند بر سه بخش اصلی سئوی داخلی، خارجی و تکنیکال مسلط باشند، با ابزارهای سئو آشنا باشند، از محتوانویسی و گرافیک سر در بیاورند، قدرت تجزیه و تحلیل داشته و تا حدودی با کدنویسی وب هم آشنا باشند.

    آیندهٔ شغلی سئوکار چطور است؟

    با توجه به افزایش تمایل به راه‌اندازی سایت توسط انواع کسب‌وکارها و رقابت تنگاتنگ در دنیای وب وجود متخصص سئو ضروری است. لذا داشتن تخصص و تجربه در این حوزه، زمینه‌ساز کسب درآمد بالایی از سئو خواهد شد.

    قیمت سئو تضمینی چقدر است؟

    قیمت سئو معمولا توافقی است. توجه کنید که تضمینی هم برای مدت زمان اتمام پروژه و یا صددرصد رسیدن به نتیجهٔ مورد انتظار وجود ندارد. با این‌حال، متخصصان سئوی حرفه‌ای و متعهد، تمام اصول را رعایت می‌کنند و در اکثر موارد به نتیجهٔ مطلوب، یعنی رسیدن به صفحهٔ اول نتایج گوگل می‌رسند. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"