call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مزایا ی سئو

با ۱۱ مزایای سئو برای رشد کسب‌وکارها آشنا شوید

  • شاید شما هم حرف‌های ضدونقیضی دربارۀ فواید سئو شنیده باشید. ممکن است از مزایای سئو، مطمئن نباشید و به دنبال کسی باشید که صادقانه و واضح، از سئو و مزایای آن برای شما صحبت کند. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که سئو سایت دقیقا چه کاربردی برایتان دارد. شما پس از خواندن این مقاله، دیدی شفاف از چیزی که سئو برای ارائه دارد، خواهید داشت. پس جتما با ما همراه باشید.

    مزایای سئو
    آشنایی با مفهوم سئو و فواید آن

    سئو چیست؟

    بگذارید قبل از پرداختن به مزایای سئو، تعریف ساده‌ای از آن به شما ارائه دهیم:

    مجموعه فعالیت‌هایی که در راستای بهبود و ارتقای یک سایت انجام می‌شود، سئو نام دارد. به‌عبارت دیگر سئو، بهبود سایت شما برای موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) است. اگر موتور جستجو طی بررسی‌های خود سایت شما را ارزشمند ارزیابی کند، آن را به مخاطبانی که به‌دنبال محصولات (کالا یا خدمات) شما هستند، زودتر نشان خواهد داد.

    این مزیت اصلی سئو است که ما در ادامه با جزئیاتی بیشتر و با زبانی ساده توضیح می‌دهیم. برای آشنایی بیشتر درباره سئو و سازوکار آن، می‌توانید مقاله سئو چیست؟ آموزش کامل مفاهیم سئو به زبان ساده را مطالعه فرمایید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...
    اینفوگرافیک 11 مزایا اصلی سئو
    با ۱۱ مزیت سئو آشنا شوید

    آشنایی با ۱۱ مزایای اصلی سئو برای کسب‌وکارها

    پیش از این برای شما توضیح دادیم که اصلی‌ترین مزیت سئو (SEO Benefits) ، بیشتر دیده شدن یک سایت، توسط مخاطبان هدف آن وبسایت است. شاید بپرسید انجام سئو روی یک سایت، برای گوگل چه اهمیتی دارد؟

    در جواب این سوال باید بگوییم که ربات‌های موتور جستجوی گوگل، الگوریتم خاصی برای امتیاز‌دهی به سایت‌ها دارند. ربات‌های گوگل طبق این قوانین از پیش تعیین شده، در یک سایت به دنبال مواردی هستند که برای مخاطب ارزشمند است. در نهایت بر‌اساس نتیجۀ بررسی‌های خود به کیفیت آن سایت رتبه می‌دهند.

    وکتور فواید سئو برای کسب و کار ها
    سئو چه فوایدی برای صاحبین کسب‌وکارها دارد؟

    متخصصان سئوی نبض مارکتینگ، این الگوریتم‌ها و نحوه عملکردشان را با دقت و به‌طور کامل بررسی کرده‌اند. پس زمانی که شما سایت خود را برای دریافت خدمات سئو به دست این متخصصان می‌سپارید، آن‌ها سایت شما را طوری طراحی و چیدمان می‌کنند که مطابق میل موتور جستجوی گوگل باشد. برای اطلاع از نحوه عملکرد این متخصصان، می‌توانید با کارشناسان مشاوره سئو نبض مارکتینگ تماس بگیرید.

    در ادامه این مقاله مهم‌ترین مزایای سئو را برای شما توضیح خواهیم داد.

    ۱. افزایش ترافیک ارگانیک سایت

    سایت‌ باکیفیت یعنی سایتی که از نظر گوگل، بهترین و درست‌ترین جواب را برای سوال مخاطب دارد. این سایت‌ها، معمولا در صفحۀ اول نتایج گوگل به مخاطب نشان داده می‌شوند.

     اگر سایت شما، به صفحۀ اول نتایج برسد، مسلما بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت. اولین مزیت سئو، افزایش بازدید‌کنندگانی است، که شامل مخاطبان هدف شما می‌شوند. آن‌ها بدون اینکه شما هزینه‌ای پرداخت کنید از سایت شما بازدید می‌کنند (ترافیک ارگانیک). برای آنکه با مفهوم ترافیک طبیعی بیشتر آشنا شوید و اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ترافیک ارگانیک چیست؟ چگونه ترافیک ارگانیک جذب کنیم؟ را بخوانید.

    بازدیدکنندۀ بیشتر به معنای آشنا شدن بیشتر مردم با کسب‌وکار شما و صد البته، فروش بیشتر است. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، استفاده از مزایایی است که سئو ارائه می‌دهد.

    ۲. افزایش نرخ بازگشت سرمایه

    یکی دیگر از مزایای سئو نرخ بالای بازگشت سرمایه است. به‌طور متوسط، کسانی که از سئو برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده می‌کنند، چند برابر سرمایه اولیه خود را بدست می‌آورند.

    شاید شما هم کسانی را می‌شناسید که مبلغ قابل توجهی برای تبلیغات هزینه کرده‌اند. این افراد نه تنها سودی به‌دست نیاورده‌اند، حتی به اندازۀ سرمایۀ اولیۀ خود نیز درآمد نداشته‌اند. این اتفاقات موجب بدبینی و ریسک ناپذیری می‌شود. اما نگران نباشید! سئو مانند تبلیغات نیست. درست است که سئو روندی آهسته دارد، اما بگذارید مطمئنتان کنیم که اگر تصمیم جدی برای حضور موفق در فضای دیجیتال دارید، سئو بهترین راه حل است.

    یکی از مزایای سئو این است که اگر به آن زمان کافی  بدهید، به خوبی پاداش صبر و هزینۀ شما را خواهد داد. سئو نه تنها سرمایۀ اولیه را به شما باز می‌گرداند بلکه سودی درخور تلاش و صبرتان به شما تقدیم خواهد کرد.

    ۳. مقرون به صرفه بودن

    بی‌شک، هزینه برای بسیاری از کسب‌وکارها مسئله مهمی است. سئو نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی و تبلیغات به‌صرفه‌ و کم هزینه‌تر است. اگر صاحب کسب‌وکاری باشید، احتمالا می‌دانید که هزینۀ تبلیغات می‌تواند سرسام‌آور باشد. این یکی از مزایای سئو است که آن را تبدیل به بهترین راه‌حل برای تمامی کسب‌وکارها خصوصا کسب‌وکارهایی با بودجۀ محدود می‌کند.

    این مزیت سئو موجب می‌شود مبلغ کمتری را نسبت به باقی روش‌های بازاریابی دیجیتال هزینه کرده و بتوانید بودجۀ باقی‌مانده را صرف بخش‌های دیگر استراتژی بازاریابی خود کنید.

     شما می‌توانید با استفاده از مشاوره رایگان نبض مارکتینگ، از میزان هزینۀ لازم برای سئو کردن سایت خود مطلع شوید.

    ۴. یار کمکی تبلیغات شما

    این مزیت سئو به تبلیغات پولی گوگل (PPC Advertising) مربوط می‌شود. اگر تصمیم دارید از این تبلیغات استفاده کنید، قبل از هرچیز باید بدانید مردم به نتایج ارگانیک علاقۀ بیشتری دارند. سایت‌هایی که بدون تبلیغات به صفحۀ اول نتایج گوگل می‌رسند، کلیک بیشتری دریافت می‌کنند. اما این مسئله موجب بی اهمیت شدن تبلیغات نمی‌شود.

    ترکیب تبلیغات گوگل و سئو کردن سایت (برای دریافت امتیاز از گوگل به صورت طبیعی) ترکیبی بسیار قوی خواهد بود. این‌مورد از مزایای سئو، موجب پشت سر گذاشتن بسیاری از رقبا می‌شود.

    ۵. بیست‌وچهار ساعته بودن

    از دیگر مزایای سئو بیست‌وچهار ساعته بودن آن است. تبلیغات محدود به زمان مشخصی بوده و این در حالی است که سئوی سایت شما محدود به زمان خاصی نیست.

    با سئو، شما هر ساعتی از شبانه‌روز سایتی با‌کیفیت و پیشرو خواهید داشت.

    به این معنی که هر ساعتی از شبانه روز  که مخاطب به سایت شما مراجعه کند، می‌تواند از مزایایی که سئو برای سایت شما ایجاد کرده است، استفاده کند. مثلا شما می‌توانید به صورت بیست‌وچهار ساعته، فروش آنلاین داشته باشید.

    ۶. طراحی سازگار برای وب‌‌سایت

    یکی از مهم‌ترین مزایای سئو، واکنش‌گرا (ریسپانسیو) بودن یک سایت است. واکنش‌گرا بودن یک سایت، یعنی سایت شما با تمامی دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت، لپ‌تاپ) سازگار باشد.

    •  کاربر سایت شما، باید بتواند به آسانی و با تمامی دستگاه‌ها به کل بخش‌های سایتتان دسترسی داشته باشد.
    • سایت شما باید روی دستگاه‌های مختلف، ظاهری خوشایند داشته باشد.
    • طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که محتوای آن، به بهترین شکل به مخاطب نشان داده شود.
    • هدف و موضوع سایت، باید روی تمامی دستگاه‌ها به‌سادگی و سریع به‌ مخاطب رسانده شود.

    مثلا یکی از موارد ریسپانسیو بودن، سازگاری سایت با موبایل (موبایل فرندلی) است. یعنی به دلیل محدود بودن فضای سایت در صفحه‌ی موبایل، کاربر در استفاده از امکانات سایت با مشکل مواجه نشود.

    اگر راجع‌به طراحی مناسب برای سایت خود کنجکاوید، همین حالا با کارشناسان ما در نبض مارکیتینگ تماس بگیرید و از مشاوره‌ رایگان اما کاملا حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

    ۷. ارتقای استراتژی بازاریابی شما

    احتمالا شما هم برای بازاریابی محصولات خود یک استراتژی مشخص دارید. اگر می‌خواهید استراتژی خود را ارتقا دهید، سئو دقیقا همان چیزیست که به‌دنبالش هستید. در صورتی که هر کدام از موارد زیر در لیست اهداف استراتژی بازاریابی شما هستند، می‌توانید از مزایای سئو بهره‌مند شوید.

    • افزایش آگاهی از برند
    • افزایش ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی
    • افزایش فروش
    • پشت سر گذاشتن رقبا
    • توسعه کسب‌وکار

    سئو به تنهایی نمی‌تواند شما را به اهداف ذکر شده برساند؛ اما می‌تواند مسیر رسیدن به این اهداف را راحت‌تر کند.

    ۸. ایجاد آگاهی از برند

    اگر فکر می‌کنید زمان آن رسیده که برند شما به تصویری ماندگار و نامی آشنا تبدیل شود، خوب است بدانید که این یکی از مزایای سئو محسوب می‌شود.

    در دنیای امروز مردم برای دسترسی به اطلاعات یا محصولی که به دنبال آن هستند، قبل از هرچیز به سراغ گوگل می‌روند. دو مورد از فعالیت‌هایی که انجام آن‌ها توسط سئو پیشنهاد می‌شود، به شرح زیر است:

    • محتوای به‌روز و مرتبط با صنعت خود را روی سایت بارگذاری کنید. با این‌کار احترام و اعتماد مخاطبان را جلب می‌کنید.
    • تحقیق کنید که مخاطبانتان راجع‌به محصول شما چه سوال‌هایی دارند. این سوال‌ها را روی سایت خود، به صورت مختصر جواب دهید.

    اما محتوای با‌کیفیتی که شما تولید می‌کنید، باید دیده شود تا به هدف ایجاد آگاهی از برند برسید. دیده شدن محتوای شما توسط مخاطبان مدنظرتان از وظایف سئو است. حضور مداوم سایت شما، در نتایج برتر گوگل برای کلیدواژه‌های مخصوص کسب‌وکارتان، موجب می‌شود مخاطب مرتب از صفحات سایت شما دیدن کرده و برند شما را به‌خاطر بسپارد.

    ۹. ایجاد اعتماد به برند

    از دیگر مزایای سئو، کسب اعتماد و حتی وفاداری مخاطب هدف و مشتری شماست. دو مورد از ارزش‌هایی که سئو برای سایت شما ایجاد خواهد کرد:

    • دادن اطلاعات صحیح، باکیفیت و مرتبط با تخصصتان به مخاطب به صورت مرتب
    • ممکن کردن خرید محصولی باکیفیت، به‌آسانی و بدون پیچیدگی از طریق سایت

    این دو مورد، از سری مزایای سئو است که موجب کسب اعتماد مخاطب می‌شود. باز هم تاکید می‌کنیم برای رسیدن به نتیجۀ مورد نظر سایت شما، باید توسط مخاطب دیده شود.

    ۱۰. ساختن بهترین تجربه برای مخاطب

    ساختن بهترین تجربه برای مخاطب، تمام چیزی است که گوگل از یک سایت می‌خواهد. تمام سخت‌گیری‌های گوگل، برای اطمینان یافتن از این مسئله است. در نتیجه، دغدغۀ متخصصان سئو در نبض مارکتینگ این است که چگونه بهترین تجربه را برای مخاطب سایت شما بسازد. تمام دستورالعمل‌های سئو، در خدمت ساختن این تجربه خوشایند است.

    اکنون اجازه دهید بعد از صحبت دربارۀ مهم‌ترین مزایای سئو، به بررسی سئو برای دو مدل کسب‌وکار، با دو ویژگی‌ خاص بپردازیم.

    ۱۱. مطابق با برند شما

    از دیگر مزایای سئو این است که این دستورالعمل کاملا متناسب با ویژگی‌های مخصوص کسب‌وکار شما پیش می‌رود. در ادامه به کاربرد سئو برای دو نمونه کسب‌وکار، با در نظر گرفتن یکی از ویژگی‌های خاصشان می‌پردازیم:

    مزیت سئو برای برندی با دو مخاطب هدف

    مزیت سئو برای برندی با دو مخاطب هدف

    یک برند مواد غذایی را در نظر بگیرید که هم برای افراد گیاه‌خوار و هم برای افراد گوشت‌خوار محصول تولید می‌کند. این برند دو مخاطب هدف دارد. سئو برای رساندن این برند به صفحۀ اول نتایج گوگل نیز مفید واقع می‌شود. در ادامه سه مورد از فعالیت‌هایی که سئو برای سایت این برند انجام می‌دهد را مثال می‌زنیم:

    • تعریف کلید‌واژه‌هایی جداگانه و مخصوص برای هر گروه از مخاطبان هدف
    • دسته‌بندی‌هایی جداگانه، واضح و مشخص برای هر گروه از مخاطبان هدف روی سایت
    • تولید محتوای با‌کیفیت اما متفاوت، برای هر دو گروه از مخاطبان

    مزیت سئو برای کسب‌وکارهای محلی

    مزیت سئو برای کسب و کارهای محلی

    چتر مزایای سئو، کسب‌وکارهای محلی (مثلا یک کافی‌شاپ) را نیز در برمی‌گیرد. این تصور که سئو، فقط برای کسب‌وکارهای آنلاین مفید است، تصوری کاملا غلط است! شما با استفاده از سئو، می‌توانید کسب‌وکار خود را در گوگل به مردم معرفی کنید و با حضور خود در این فضا موجب شوید مردمی که در اطراف شما هستند شما را پیدا کنند. در این مسیر می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

    • از کلمات کلیدی که شامل نام محل کسب‌وکار شما هستند استفاده کنید.
    • در سایت «Google My Business» ثبت نام کنید و اطلاعات خود را مثل آدرس دقیق، ساعات کاری و… را وارد کنید.
    • از مشتریان خود بخواهید که در این سایت به شما امتیاز داده و نظر خود را دربارۀ شما بنویسند.

    تا اینجا مهم‌ترین مزایای سئو را برای شما توضیح دادیم. در ادامه به بررسی یک تصور غلط که شاید شما هم آن را شنیده باشید، می‌پردازیم.

    آیا سئو مرده است؟

    تنها زمانی سئو مرده است که مردم تصمیم بگیرند، دیگر از گوگل استفاده نکنند. به‌نظر شما مردم در زمان حال، از موتور جستجوی گوگل استفاده نمی‌کنند؟ آیا مردم دیگر برای دریافت جواب سوال‌های خود به گوگل مراجعه نمی‌کنند؟ فکر می‌کنم جواب همۀ ما منفی است

    اجازه دهید اینگونه بگوییم:

    تا زمانی که مردم برای یادگیری، خرید، دریافت اخبار، گرفتن ارتباط با یک برند و… به سراغ موتور‌های جستجو بروند سئو زنده خواهد بود.

    مزایای سئو در یک نگاه

    مزایای سئو در یک نگاه

    سئو، دستورالعملی است که روی یک سایت اجرا می‌شود تا موتور جستجوی گوگل یک سایت را ارزشمند ارزیابی کند.  گوگل سایتی را که بهترین تجربه را برای مخاطب بسازد سایتی با‌کیفیت تلقی می‌کنند. تمام مزایای سئو در راستای رسیدن به این هدف است.

    شما با هزینه‌ای کمتر از باقی روش‌های بازاریابی دیجیتال، می‌توانید سایتی باکیفیت داشته باشید. سایتی که هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی بازدیدکنندگان شما باشد. نتیجۀ این افزایش کیفیت، حضور در بین نتایج برتر گوگل، افزایش اعتماد به کسب‌وکار شما و آگاهی از برند شما است.

    سئو روندی کند، اما نتیجه‌ای درخشان و با ثبات دارد. صبور بودن کار آسانی نیست اما «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی».

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    ممکن است برای شما هم سوال باشد

    • سئو چیست؟

    سئو، دستورالعملی مشخص برای بهینه سازی کردن یک سایت مطابق میل موتور جستجوی گوگل است.

    • مهم‌ترین مزایای سئو کدام‌اند؟

    مهم‌ترین مزایای سئو سایت عبارتند از: افزایش ترافیک ارگانیک سایت، ارتقای استراتژی بازاریابی، ایجاد آگاهی از برند، ایجاد اعتماد به برند، مقرون به‌صرفه بودن، سایت شما به صورت بیست‌وچهار ساعته سئو می‌شود، طراحی سایتی واکنش‌گرا، ساختن بهترین تجربه برای کاربر، نرخ بالای بازگشت سرمایه و کمک به تبلیغات پولی گوگل برای سایت شما

    • آیا سئو هنوز کاربرد دارد؟

    بله. موتور جستجوی گوگل، محبوب‌ترین موتور جستجوی حال حاضر در تمام دنیاست و بهینه‌سازی کردن سایتتان برای گوگل حرکتی هوشمندانه است.

    • آیا سئو فقط برای کسب‌وکارهای آنلاین مناسب است؟

    خیر. سئو برای تمام کسب‌وکارهایی که قصد دیده شدن در فضای دیجیتال را دارند، مناسب است. سئوی یک سایت، می‌تواند متناسب با تمام ویژگی‌های یک کسب‌وکار  برنامه‌ریزی شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"