call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • یادگیری سئو

    برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

     مقدمه

    پیش از آنکه بخواهید اقدام به یادگیری سئو کنید، باید در مورد آن پیش زمینه ‌ای داشته باشید که بفهمید اصلا سئو سایت چیست؟ برای درک بهتر معنی کلمه SEO باید گفت این کلمه از مخفف کلمات SEARCH EXPERIENCE OPTIMIZATION به دست می‌آید. حال سوال اصلی اینجاست که معنی این کلمات چیست؟ کلمه سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در واقع این موضوع، فقط مربوط به معنی آن بوده و در اصل رضایت کاربر از سایت مد نظر ما است. زمانی که شما اقدام به یادگیری سئو می‌کنید، باید مهم‌ترین اصل آن ( رضایت مخاطب ) را مدنظر قرار دهید.

    چگونه قدم اول را برای یادگیری سئو برداریم؟

    زمانی که شما یک سایت را اداره می‌کنید باید با موضوع سئو کاملا آشنا باشید. داشتن این علم برای رشد سایت بسیار موثر است و اگر از آن بهره ببرید خواهید دید که سایت‌ شما در کمترین زمان ممکن توسط گوگل ایندکس می‌شود. ایندکس شدن سایت توسط گوگل به این معنی است که خزنده های گوگل بتوانند سایت شما را کراول کنند و بر اساس فاکتورهایی که رعایت کرده اید در یکی از رتبه های صفحه نتایج serp قرار بگیرید. به این ترتیب مطالب سایت شما در دسترس کاربران قرار می گیرد.

    یادگیری اصطلاحات سئو

    اولین قدم در یادگیری سئو این است که اصطلاحات ومفاهیم پایه ای  آن را بشناسید. تا این قسمت از مقاله با مفهوم ایندکس و خود سئو آشنا شدید. با یک سرچ ساده می توانید اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی و سئو تکنیکال را پیدا کرده و روی آن اشراف پیدا کنید.

    استفاده از منابع آموزشی برای یادگیری سئو

    پس از شناختن اصطلاحات اولیه سئو لازم است که از برخی منابع آموزش مبتدی آن که مطالب را از صفر و پایه برای شما توضیح می دهد، استفاده کنید. معمولا در این منابع آموزشی هم، اصطلاحات رایج در این زمینه نام برده می‌شوند. این منابع در شکل‌ های مختلف وجود دارند که کتاب ، فیلم و متون آموزشی از انواع آن هستند. انتخاب و دریافت یک فیلم آموزشی برای یادگیری سئو به شما این قابلیت را می‌دهد که بهتر با این موضوع آشنا شوید. زمانی که قصد دارید یک سئو کار حرفه‌ای شوید ابتدا باید برای خود یک هدف تعیین کنید. مثلا این که آیا شما میخواهید خدمات سئو ارائه دهید یا هدفتان رونق کسب و کار شخصیتان است. افراد هدفمند، موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کنند که این اصل در یادگیری سئو اهمیت دارد.

    برای اینکه یک سئو هدفمند داشته باشید، ابتدا باید تمامی عواملی که در رشد سایت دخیل هستند را به درستی رعایت کنید. زمانی که برای سایت خود از تبلیغ، انواع بک لینک و از همه مهم‌ تر یک محتوای با کیفیت و خوب استفاده کنید، می ‌بینید که رشد سایت و در نتیجه سئو آن افزایش می‌یابد.

    برای یادگیری سئو از چه منابعی استفاده کنیم؟

    برای اینکه یک سئو کار حرفه‌ای شوید ابتدا نیاز است که از پایه و از صفر شروع به یادگیری کنید. گفته شد که برای یادگیری سئو می‌توانید از انواع مختلف آموزش سئو کمک بگیرید. گوگل دارای فاکتورهای خاصی است که طبق آن‌ها سایت را بررسی کرده و در فهرست خود قرار می‌دهد. این بررسی توسط اسپایدرهایی انجام می‌شود که کار خود را به درستی می‌دانند. اگر از منابع آموزشی رایگان استفاده کنید، برخی از این مسائل و فاکتورهای گوگل به شما آموزش داده می‌شود. اما معمولا بیشتر افراد اکثر مطالب را در نمونه آموزشی پولی خود به افراد یاد می‌دهند.

    برای یادگیری بهتر و رایگان سئو می‌توانید از منابع نام برده زیر استفاده کنید.

    سایت search engine journal

    معمولا بیشتر آموزش‌های سئو به ‌صورت مجازی و یا در سایت انجام می‌شوند. یکی از سایت‌های معتبری که به راحتی می‌توانید از مطالب آموزشی آن برای یادگیری سئو استفاده کنید، این سایت است. سایت search engine journal سایتی است که در دنیا بسیار معروف است که علاوه‌ بر سئو، تمامی مواردی که برای اداره یک سایت نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهد.

    سایت google`s seo guidelines

    اگر شما برای یادگیری سئو اقدام کرده‌اید و می‌خواهید که تکنیک‌های مخفی آن را بدانید، بهتر است به این سایت مراجعه کنید. شما هیچوقت نمی‌توانید تمامی تکنیک‌ های سئو را در یک جا پیدا کنید. معمولا بیشتر سایت ‌ها برای آموزش سئو این تکنیک ‌ها را به ‌صورت خلاصه و یا بخش بخش به افراد یاد می‌دهند. و این آموزش‌ ها به این شکل است که اگر می‌خواهید دیگر تکنیک ‌ها را فرا گیرید، باید منابع بعدی را خریداری کنید. این سایت به شما این امکان را می ‌دهد که خلاصه ‌ای از تمامی تکنیک‌ های سئو را یاد بگیرید.

    منابع خارجی برای یادگیری سئو

    سایت seroundtable

    زمانی که شما برای یادگیری سئو به  سایت seroundtable مراجعه کنید خواهید دید که، مطالبی که در فروم سئو بسیار محبوب و پر طرفدار هستند، برایتان نمایش داده می‌شوند. اگر قصد دارید که سایت خود را همیشه بروز نگه دارید، بهره بردن از این سایت غوغا می‌کند.

    سایت search engine land

    اگر شما دارای یک فروشگاه حضوری هستید و قصد دارید که آن را به ‌صورت مجازی هم اداره کرده و یک سایت طراحی کنید، این سایت یکی از بهترین ‌ها در این حوزه است. سئو سایت فروشگاه ‌های اینترنتی باید بسیار قوی باشد و هرچه زودتر رشد کنید. سایت search engine land توسط فردی به نام دانی سولیان تاسیس شده است. این فرد در حوزه سئو یکی از افراد بسیار سرشناس است. این شخص در این سایت خود از متخصصان دیگری هم کمک گرفته است. یکی از بهترین آموزش‌ های سئو را می‌توانید در این سایت پیدا کنید.

    کتاب هنر سئو

    جدا از بحث سایت ‌های مختلف که می‌توانید از آن ‌ها برای یادگیری سئو استفاده کنید، کتاب‌ ها هم منابع خوبی هستند. اگر قصد دارید برای بهینه سازی سایت خود از بهترین تکنیک‌ ها استفاده کنید، این کتاب به شما توصیه می‌شود. این کتاب بسیار محبوب بوده و طرفداران زیادی دارد؛ چراکه توسط اریک انگ، جسی استریکیولا و استفان اسپنسر که از بهترین متخصصان حوزه سئو هستند نوشته شده است. یکی از بهترین منابعی که می‌توانید با استفاده از آن سئو را فرا گیرید، این کتاب است.

    کتاب هنر سئو

    کتاب سئو برای رشد

    از مطالبی که در این کتاب آموزش داده می‌شود، افزایش بازدید، انواع تکنیک محلی و بهینه‌ سازی سایت است. کتاب سئو برای رشد به زبان بسیار ساده ‌ای نوشته شده تا تمامی افراد بتوانند از مطالب آن به راحتی استفاده کنند. اگر در حوزه سئو (seo) فرد مبتدی هستید، این کتاب برای‌ شما بسیار مناسب است.

    سخن آخر...

    استفاده از منابع مختلف سایت برای یادگیری سئو معمولا در پله ‌های پیشرفته و حرفه‌ای آن انجام می‌شود. اگر در حوزه سئو بسیار مبتدی هستید و به اصطلاح قرار است از صفر شروع کنید، بهره بردن از کتاب‌های مختلف در این حیطه برایتان بسیار مفید و ارزشمند است.

    در صورت نیاز میتوانید با تیم مشاوره سئو نبض مارکتینگ در ارتباط باشید.

    سوالات متداول شما

    برای یادگیری سئو باید ابتدا مفاهیم واصطلاحات اصلی را بیاموزیم.

    سایت search engine land
    سایت seroundtable
    سایت google`s seo guidelines
    سایت search engine journal

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    ترافیک ارگانیک Organic Traffic
    یک صفحه یک سایت و معماری آن
    شبکه نمایش گوگل چیست
    آموزش--coverageسرچ-کنسول

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"