call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
افزونه سئو وردپرس

معرفی ۷ افزونه برتر سئو وردپرس + لینک دانلود رایگان

  • تا به حال شده به فکر تعمیر چیزی بیافتید ولی بعد از باز کردن جعبه ابزار ببینید یک ابزار بسیار ضروری برای انجام کارتان ندارید؟ همین قضیه باعث می‌شود به کل تعمیر آن وسیله را کنار گذاشته و تا مدت‌ها سراغش نروید. بعضی افزونه‌ها برای سئو سایت همینقدر ضروری هستند. بدون آن‌ها کار انجام سئوی سایت بسیار سخت می‌شود. در ادامه شما را با بهترین افزونه های سئو وردپرس آشنا خواهیم کرد.

    آشنایی با جعبه ابزار سئو وبسایت شما

    یک وبسایت وردپرسی بسیار جذاب طراحی کرده‌اید، مدت زمان زیادی را صرف تولید محتوا برای آن کرده‌اید و حالا منتظر نشسته‌اید تا مشتریان از راه برسند و از وبسایت شما بازدید کنند. اما ما یک پیشنهاد بهتر برای شما داریم. به جای منتظر ماندن، بهتر است کار سئو سایت خود را شروع کنید.

    انجام سئو داخلی وبسایت هم مانند هر کار دیگری، با استفاده از ابزار راحت‌تر است. یکی از ابزارهایی که می‌تواند در مسیر سئوی وبسایتمان به ما کمک کند، افزونه‌های سئوی وردپرسی هستند.

    قبل از اینکه سراغ بهترین افزونه‌های سئوی وردپرس برویم، ابتدا لازم است به یک نکته اشاره کنیم. نصب کردن تمام این افزونه‌ها نه تنها لازم نیست، بلکه سئوی سایت ما را به خطر هم می‌اندازد. پس برای جلوگیری از تداخل این افزونه‌ها، بهتر است یکی را انتخاب کنید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    افزونه‌های سئوی وردپرسی که به آن‌ها احتیاج دارید!

    در ادامه محبوب‌ترین افزونه های سئو وردپرسی را معرفی کرده ایم.

    ۱. رنک‌ مث (Rank Math)

    افزونه رنک مث یکی از بهترین افزونه‌های سئوی وردپرس است. این افزونه به محتوای شما از یک تا صد نمره می‌دهد و مواردی را که باید در‌مورد محتوای خود تغییر دهید را به شما گوشزد می‌کند. با برطرف کردن آن موارد، امتیاز شما بالا می‌رود. همچنین این افزونه به شما می‌گوید که محتوای شما با این کیفیت، به‌طور تقریبی چه رتبه‌ای را در موتورهای جستجو خواهد گرفت.

    ما در مقالۀ آموزش رنک مث به طور کامل درمورد این افزونه صحبت کرده‌ایم. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید این مقاله را مطالعه کنید.

    افزونه سئو وردپرس RankMath
    چرا باید از افزونه رنک مث برای سئو وبسایتمان استفاده کنیم؟

    شما می‌توانید برای دانلود رایگان افزونه رنک‌مث (Rank Math) روی لینک کلیک کنید.

    ۲. افزونه سئو وردپرس یواست سئو (Yoast Seo)

    پلاگین سئو وردپرس یواست

    یکی از پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین افزونه‌های سئوی وردپرس است. یواست سئو یک افزونه رایگان است که تقریبا هر چیزی که برای بهبود سئوی وبسایتتان به آن احتیاج دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

    پیش نمایش صفحات شما در صفحۀ نتایج موتور جستجو، ساخت نقشه سایت و رتبه دادن به توضیحات متا تنها بخشی از قابلیت‌هایی است که این افزونه در اختیارتان قرار می‌دهد.

    یکی از بهترین بخش‌های این افزونه امکاناتی است که درمورد سئوی آن پیج (on page) در اختیارتان قرار می‌دهد. این افزونه می‌داند چه چیزی برای وبسایت شما خوب و چه چیزی بد است و در هر دو صورت به شما اطلاع می‌دهد. برای مثال به شما می‌گوید که آیا به درستی و به اندازه از کلیدواژه‌های مورد نظرتان در محتوای خود استفاده کرده‌اید یا خیر.

    افزونه سئو وردپرسی یواست Yoast
    بهترین افزونه‌ی سئو وردپرسی

    برای دانلود رایگان افزونه یواست سئو (Yoast Seo) کلیک کنید.

    ۳. افزونه سئو وردپرس All in one seo pack (AIOSEO)

    All in one seo pack (AIOSEO) Plugin

    با AIOSEO، به تمام ابزارهای قدرتمند برای افزایش رتبۀ سئوی وب سایتتان دسترسی دارید. این افزونه به شما کمک می‌کند محتوای سایتتان به گونه‌ای باشد که گوگل و سایر موتورهای جستجو به راحتی آن را درک کنند.

    اگر بخواهیم این افزونه را با دو واژه تعریف کنیم می‌توانیم راحتی و قدرت را نام ببریم. این افزونه بیش از ۳ میلیون نصب فعال در مخزن وردپرس دارد. یک افزونه همه فن حریف است که به شما کمک می‌کند بدون یادگیری اصطلاحات تخصصی سئو، سایت خود را سئو کنید. راه‌اندازی آن بسیار ساده بوده و به‌طور خودکار به شما کمک می‌کند بهترین تنظیمات سئو را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

    برای نصب و راه‌اندازی افزونه All in one نیازی به افراد حرفه‌ای در حوزۀ سئو نیست. به‌طوری که می‌توانید در کمتر از ۱۰ دقیقه آن را راه‌اندازی و از آن استفاده کنید. این افزونه درست مانند یک پزشک، سلامت سئوی سایت شما را ارزیابی کرده و توصیه‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد.

    این افزونه بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند سئوی آن پیج (on page) انجام دهند. افزونه  All in one کل سایت وردپرسی شما را زیر و رو کرده و خطاهای آن را پیدا می‌کند. در مرحلۀ بعد به شما می‌گوید که برای رفع این خطاها باید چه کاری انجام دهید.

    پلاگین سئو وردپرسی All in one seo pack (AIOSEO)
    راهتمای افزونه All in one seo pack

    در ادامه سایر قابلیت‌های این افزونه را برایتان آورده‌ایم.

    • تعیین توضیحات متا

    با استفاده از این افزونه می‌توانید توضیحات متای صفحات خود را تعیین کنید که باعث افزایش کلیک‌های بیشتر بر روی لینک‌های سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو می‌شود.

    • بهبود سرعت سایت

    این افزونه با حذف کدها و اجزای اضافی، باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت می‌شود که علاوه بر بهبود تجربۀ کاربران، باعث بهبود سئوی سایت نیز می‌شود.

    • ایجاد نقشه‌های سایت به صورت خودکار

    برای اینکه موتورهای جستجو بهتر تشخیص دهند که در سایت شما چه می‌گذرد، به سایت مپ یا نقشۀ سایت نیاز دارید. با استفاده از این افزونه می‌توانید به فرمت‌های مختلف نقشۀ سایت از جمله XML ،HTML و… دسترسی داشته باشید.

    • ابزارهای سئوی آن پیج

    این افزونه محتوای سایت شما را ارزیابی کرده و به شما می‌گوید برای ارتقای آن باید چه کارهایی انجام دهید.

    • آنالیز سایت رقبا

    با استفاده از این افزونه می‌توانید از تلاش‌های سئوی رقبای خود با خبر شوید.

    • سئوی محلی

    بخشی از قابلیت‌های این افزونه به دیده شدن بیشتر کسب‌و‌کارهای محلی در نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کند.

    برای دانلود رایگان افزونه all in one seo pack کلیک کنید.

    ۴. افزونه Broken Link Checker

    افزونۀ Broken Link Checker

    تا به‌حال برایتان پیش آمده که بر روی لینکی کلیک کنید و به جای محتوایی که انتظارش را داشتید، با یک صفحۀ خالی مواجه شوید که خطای ۴۰۴ را نشان می‌دهد؟ احتمالا پیش خودتان فکر می‌کنید که آن وبسایت سرکارتان گذاشته، و همان لحظه در ذهن خود یک امتیاز منفی به آن سایت می‌دهید!

    اما مسئله به اینجا ختم نمی‌شود. در چنین مواردی گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز امتیاز منفی خود را بر روی سئوی چنین سایت‌هایی اعمال می‌کنند. به اینگونه لینک‌ها، لینک‌های خراب یا شکسته می‌گویند. لینک های شکسته مانند سرطان برای سایت شما هستند. بنابراین باید به سرعت آن‌ها را شناسایی کرده و رفعشان کنید.

    افزونه Broken Link Checker یک افزونه سئوی وردپرس است که دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. با استفاده از این افزونه، شما می‌توانید لینک‌های خراب موجود در مطالب، برگه‌ها، نظرات، منوها و حتی ویجت‌های سایت خود را پیدا کنید.

    کاربرد افزونه Broken Link Checker
    معرفی افزونه Briken Link Checker

    افزونه سئو وردپرسی Broken Link Checker، لینک‌های داخلی و خارجی سایت شما را بررسی کرده و از طریق ایمیل و پیام هشدار دهنده به شما اطلاع می‌دهد که کدام لینک‌ها خراب هستند. اینگونه به‌راحتی می‌توانید لینک‌های خراب را تغییر داده یا حذف کنید.

    برای استفاده از این افزونه، آن را به صورت رایگان از مخزن افزونه‌های وردپرس دانلود کرده و نصب کنید. پس از نصب و فعال‌سازی، این افزونه به صورت خودکار شروع به بررسی لینک‌های موجود در سایت شما می‌کند.

    برای دانلود رایگان افزونه Broken Link Checker کلیک کنید.

    ۵. افزونه Redirection

    پلاگین وردپرس Redirection

    اگر گذرتان به دنیای سئو افتاده باشد، احتمالا با واژۀ ریدایرکت آشنا هستید. ریدایرکت به معنای انتقال آدرس یک صفحه یا دامنه، به یک صفحه یا دامنۀ دیگر است. برای مثال تصور کنید که می‌خواهید آدرس سایت خود را example.com به example.net تغییر دهید. این کار با استفاده از افزونه ریدایرکشن به صورت زیر انجام می‌شود:

    • ابتدا باید افزونه Redirection را نصب و فعال کنید.
    • سپس وارد منوی “Redirection” شوید.
    • در صفحۀ جدید، در بخش “Source URL” آدرس قبلی صفحه اصلی را (example.com) و در بخش “Target URL” آدرس جدید صفحه اصلی را (example.net) وارد کنید.
    • انتخاب کنید که انتقال به صورت ریدایرکت دائمی (۳۰۱) باشد.
    • درنهایت بر روی دکمه “Add Redirect” کلیک کنید تا تغییر آدرس اعمال شود.

    اینگونه هر کاربری که به آدرس قبلی صفحۀ اصلی (example.com) دسترسی پیدا کند، به صفحۀ جدید (example.net) هدایت شود. این فایدۀ ریدایرکت برای کاربران بود. اما علاوه بر کاربران موتورهای جستجو نیز متوجه تغییر آدرس شده و اعتبار و رتبۀ آن صفحه از سایت شما را به صفحۀ جدید منتقل می‌کنند.

    Redirection WordPress Plugin
    نحوه ریدایرکت با افزونه سئو وردپرسی Redirection

    افزونه Redirection امکانات بسیاری دارد، از جمله:

    • انتقال دائمی ۳۰۱
    • انتقال موقتی ۳۰۲
    • مدیریت لینک‌های شخصی‌سازی شده
    • نمایش آمار ریدایرکت‌ها
    • قابلیت تعیین الگوهای منظم برای انجام ریدایرکت‌ها
    • قابلیت تعیین ریدایرکت‌های چندگانه

    به‌طور کلی، افزونه Redirection یک افزونه بسیار کاربردی است که به کاربران وب سایت کمک می‌کند به راحتی و با کنترل بیشتر صفحات وب سایت خود را مدیریت کنند.

    برای دانلود رایگان افزونه Redirection کلیک کنید.

    ۶. افزونه Smush

    پلاگین سئو تصاویر ورپرس Smush Pro

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئوی هر وبسایتی سئوی تکنیکال است. یکی از مهم‌ترین مواردی که در سئوی تکنیکال بهینه می‌شود نیز، سرعت بارگذاری صفحات است. مهم نیست محتوای سایتتان تا چه اندازه باکیفیت است، اگر بارگذاری آن بیش از حد طول بکشد، کاربران عطایش را به لقایش بخشیده و از سایت شما خارج می‌شوند! می‌دانید بعد از آن به کجا می‌روند؟ درست است. سایت رقیب!

    اما چگونه می‌توان سرعت بارگذاری صفحات را افزایش داد؟ یکی از موثرترین گزینه‌ها، کاهش حجم تصاویر است. برای کاهش حجم تصاویر، افزونه Smush غوغا می‌کند! با استفاده از این افزونه می‌توانید حجم تصاویر وبسایت خود را کاهش دهید؛ بدون اینکه کیفیت آن کاهش پیدا کند. کار کردن با این افزونه بسیار آسان بوده و می‌توانید با استفاده از آن به صورت خودکار حجم تصاویر خود را کاهش دهید.

    پلاگین بهینه ساز تصویر سایت اسماش
    افزونه کاهش حجم تصاویر Smush Pro

    ما در یک مقالۀ دیگر به‌طور کامل درمورد افزونه‌ های کاهش حجم تصاویر صحبت کرده‌ایم. اگر می‌خواهید با سایر انواع آن آشنا شوید، به این مقاله مراجعه کنید.

    شما می‌توانید این افزونه را از لینک Smush به صورت رایگان دانلود نمایید.

    ۷. پلاگین Wp Rocket

    افزونه بهینه ساز وردپرس WP Rocket

    WP Rocket یک افزونه کش یا ذخیره‌سازی موقت برای صفحات وبسایت است که با بهینه‌سازی و افزایش سرعت بارگذاری وب سایت‌های وردپرسی، به بهبود تجربۀ کاربری کمک می‌کند. اجازه بدهید دقیق‌تر برای شما توضیح دهیم.

    زمانی که شما به عنوان یک کاربر به سایتی سر می‌زنید یک نسخۀ ثابت از آن سایت به‌طور موقت روی مرورگر شما ذخیره می‌شود. این باعث می‌شود دفعۀ بعد که به آن وبسایت وارد شدید، بارگذاری برای شما سریع‌تر انجام شود. به آن نسخۀ ذخیره شده کش می‌گویند.

    سایر قابلیت‌های این افزونه به شکل زیر است:

    • Lazy Load یا بارگذاری تنبل برای تصاویر و فایل‌های ویدیویی
    • تعیین زمان‌های مشخصی برای انجام پاک کردن کش صفحات
    • بهینه‌سازی کدهای گوگل آنالیتیکس
    •  افزایش سرعت بارگذاری برای کاربرانی که ارتباط اینترنت ضعیفی دارند

    برای دانلود رایگان افزونه Wp Rocket کلیک کنید.

    افزونه‌ های سئو وردپرسی در یک کلام

    احتمالا منکر این قضیه نمی‌شوید که ابزارها، انجام هر کاری را راحت‌تر می‌کنند. این قضیه را حتی آبا و اجدادمان که در غار زندگی می‌کردند هم تایید می‌کنند. افزونه‌های سئوی وردپرسی هم برای همین کار ساخته شده‌اند. یکی از آن‌ها محتوای ما را بهبود می‌دهد، دیگری خطاهای وبسایتمان را به ما نشان می‌دهد و یکی دیگر سرعت سایتمان را بهبود می‌دهد.

    انجام سئوی وبسایت بدون افزونه و تنها با توسط خود وردپرس هم ممکن است اما افزونه‌ها به ما کمک می‌کنند که بدون نیاز به دانش تخصصی و به راحتی وبسایتمان را سئو کنیم.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    • چرا به افزونه‌های سئوی وردپرسی نیاز داریم؟

    انجام سئو سایت ، با استفاده از خود وردپرس ممکن است اما همیشه استفاده از افزونه‌ها کار ما را راحت‌تر می‌کنند.

    • کاربردی‌ترین افزونه‌های سئوی وردپرسی کدام‌اند؟

    افزونه رنک مث (Rank Math)، افزونه یواست سئو (Yoast Seo)، افزونه All In One Seo، افزونه Broken Link Checker، افزونه Redirection، افزونه اسماش (Smush)، افزونه  Wp Rocket.

    • آیا می‌توان تمام افزونه‌های سئوی وردپرسی را بر روی وبسایتمان نصب کنیم؟

    خیر، نصب تمام این افزونه‌ها نه تنها لازم نیست بلکه به‌دلیل تداخلی که ممکن است این افزونه‌ها با هم داشته باشند ممکن است برای سئوی وبسایت شما ضرر هم داشته باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"