call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟

فهرست مطالب

چگونه در صفحهٔ اول گوگل قرار بگیریم؟

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدره؟ قیمت صفحه اول گوگل چند؟ رتبه یک گوگل چند؟ چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

اینها تعدادی از مجموعه سوالاتی است که بارها و بارها با آنها مواجه می‌شویم!

حضور در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، برای همه‌ٔ کسانی که در فضای وب فعالیت می‌کنند، اهمیت دارد. چرا که قرار گیری در این جایگاه، برای شما مزیت‌هایی را به همراه دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

با ما همراه باشید که نبض مارکتینگ، شریک جوان شماست!

تاثیر جایگاه سایت در تعرفه سئو

گرفتن رتبه یک سئو

قرار گرفتن در صفحات اول گوگل، کار راحتی نیست اما به معنای سخت بودن هم نیست، شما برای این کار باید صبر داشته باشید و با داشتن یک برنامه مشخص، بتوانید بین لینک های برتر موتورهای جستجو قرار بگیرید.

برای صفحات اول باید دو موضوع را در نظر بگیرید:

۱-قرار گرفتن

۲-نگه داشتن

قرار گرفتن سایت در نتایج اول گوگل یک بحث دارد اما نگه داشتن و حفظ آن رتبه هم بحث دیگری دارد. هردو به یک اندازه اهمیت دارند و برای هریک باید برنامه‌ای مشخص وجود داشته باشد.

قرار گرفتن در نتایج صفحه اول گوگل، به تنهایی معنا نمی‌دهد.

البته باید نکتهٔ دیگری را هم در نظر بگیرید، اینکه من در چه زمینه‌ای بالا هستم؟ برای چه کلیدواژه‌ای رتبه اول صفحات گوگل را گرفتم؟ آیا کلمه کلیدی من، یک کلیدواژهٔ هدفمند است؟

اهمیت قرار گرفتن در صفحهٔ اول گوگل

با توجه به رقابتی که بین کسب و کارها در فضای اینترنت وجود دارد، آمدن به صفحه اول گوگل در قدم اول، سبب دسترسی راحت‌تر کاربران به سایت شما می‌شود.

باید بدانید که بیش از ۸۰ درصد کاربران در اینترنت ، نیاز های خود را از طریق موتورهای جستجو و در راس آنها گوگل ، برطرف می کنند و این اهمیت موتورهای جستجو را نشان می دهد.

پس بدون شک اهمیت حضور و قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است ، نه تنها صفحه یک بلکه صفحات دیگر هم اهمیت دارد. این کار موجب دیده شدن کسب و کار شما می شود.

 

رتبه یک در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای وبسایت شما بسیار اهمیت دارد زیرا، از میان ۱.۲ تریلیون جستجوی روزانه ای که توسط کاربران انجام می شود تنها ۰.۷۸% از افراد وارد صفحات ۲ به بعد گوگل می شوند و آنجا کلیک می کنند.

 بنابراین شما باید سعی کنید در صفحه اول نتایج گوگل و جلوی چشم مخاطب باشین. به علاوه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل موجب افزایش نرخ کلیک (CTR) و افزایش ورودی کاربران و در نتیجه افزایش ترافیک سایت می شود. این افزایش ورودی و افزایش ترافیک در نهایت  می تواند موجب افزایش میزان نرخ تبدیل سایت هم شود.

برای اینکه در صفحات نتایج جستجوی گوگل رتبهٔ بالایی بگیرید، میتوانید به سه صورت اقدام کنید:

اقدام توسط نبض مارکتینگ

به این معنی است که پروژه سئو سایت از ۰ تا ۱۰۰ بر عهده نبض مارکتینگ خواهد بود.

 طبیعتا در این روش نیرو انسانی و زمان بیشتری در پروژه سئو فعالیت خواهد کرد و به همین دلیل هزینه های این روش بالاتر خواهد بود. اما از مزیت های این روش می‌توان به مطمئن بودن روند صحیح مسیر پروژه اطمینان حاصل کرد.

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل

باید بدانید که هزینه آمدن به صفحه اول گوگل و گرفتن رتبهٔ سئو در طولانی مدت، نه تنها برای شما هزینه به حساب نمی‌آید بلکه تبدیل به سرمایه می‌شود.

همچنین اگر شما برای قرار گرفتن در صفحات اولیهٔ نتایج جستجو از شبکه های اجتماعی ( اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین، تلگرام و …) و گسترش کسب و کارتان در فضای اینترنتی استفاده کنید، عملا هزینه‌ای چندین برابر هزینه‌ای را می‌پردازید که در زمینهٔ سئو سایت برای گرفتن رتبه خواهید پرداخت.

با توجه به بحث سرمایه گزاری در سئو، نه تنها هزینه سئو سایت بلکه چندین برابر آن به شما برمی‌گردد.

فقط توجه داشته باشید که یا خودتان دوره‌های سئوی حرفه‌ای را برای این کار بگذرانید و یا آن را به یک متخصص سئوی کاربلد بسپارید و برای سئو تضمینی خیالتان راحت باشد.

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل به طور معمول شامل موارد زیر می شود:

هزینه های مربوط به فعالیت تیم سئو

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل برای تولید محتوا

هزینه های تولید محتوا

هزینه های خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل برای سرعت سایت

هزینه ارتقا هاست به جهت سرعت لود بالا سایت

هزینه های فعالیت و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

از آنجایی که هر وب سایت در صنعت خاصی مشغول به فعالیت است و همچنین دارای رقبا، محصولات و خدمات منحصر به فرد است، نمی توان یک قیمت سئو مشخص و از پیش تعیین شده بدون بررسی سئوی سایت مورد نظر را اعلام کرد.

تعیین تعرفهٔ سئوی سایت به یک فاکتور بستگی ندارد، بلکه باید ده ها فاکتور را برای این کار در نظر گرفت.

 بنابراین اگر مایل به دانستن هزینه های آمدن، قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل و خدمات سئو توسط نبض مارکتینگ هستید، می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان و آگاهی از تعرفه های بیشتر همین حالا تماس بگیرید!

۱۰ مزیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

۱. دیده شدن بهتر برند

زمانی که سایت شما در صفحات اول نتایج جستجو قرار بگیرد، کسب و کار شما بیشتر دیده می‌شود و گسترش بیشتری نیز میابد.

در تمامی شرایط سخت و آسان، برای رسیدن به رتبه در صفحه اول گوگل، همراه ما باشید!

افزایش اعتبار کسب و کار

۲. افزایش اعتبار کسب و کار

با گسترش کسب و کار شما و دیده شدن بیشتر، اعتبار و ارزش کاری شما نیز افزایش میابد.  برای افزایش اعتبار کسب و کارتان حتما باید به رتبه‌تان در صفحات گوگل توجه کنید و برای بهبود آن اقدام کنید.

۳. کسب اعتماد بیشتر

هنگامی که کسب و کار شما گسترش پیدا کند و اعتبار بیشتری هم بگیرد، اعتماد کاری‌تان برای جذب کاربر و مشتری بیشتر خواهد شد.

الگوریتم های گوگل به راحتی محتوای  بی کیفیت ، مشکوک ، کپی و هرزنامه را شناسایی می کنند. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، به این معنی است که یک سایت کیفیت بالایی دارد، منبع اطلاعاتی معتبری است و مورد اعتماد گوگل است. پس کاربران نیز به آن اعتماد می کنند.

 کسب اعتماد یکی از مهمترین شاخص های موفقیت یک سایت در فضای مجازی است، زیرا به علت مبهم بودن اینترنت برای خیلی از افراد و بعضا سو استفاده هایی که از این طریق می شود ، جلب اعتماد کاربران یک هنر است.

کسب اعتماد بیشتر با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
تاثیر کلیک

۴. افزایش میزان کلیک

اگر سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد یعنی از نظر گوگل اعتبار سایت شما بالا خواهد بود. بنابراین میزان کلیکی هم که از طرف کاربر دریافت خواهید کرد، افزایش میابد.

۵. افزایش ترافیک سایت

با افزایش نرخ کلیک، میزان ترافیک سایت نیز افزایش خواهد یافت. به این منظور که کاربران بیشتری به سایت شما وارد می‌شوند. هرچه تعداد افراد بیشتری سایت شما را ببینند ، آگاهی از برند شما بیشتر می شود و هرچه وب سایت شما ، مخاطب بیشتری داشته باشد ، شانس فروش ، ارائه خدمات ، کسب درآمد و سود بالاتری دارید.

ترافیک سایت با الگوریتم کبوتر گوگل
افزایش نرخ تبدیل با سئو

۶. افزایش نرخ تبدیل

اگر سایت شما سئوی بالایی داشته باشد و در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد، با ارائهٔ خدمات مناسب، نرخ تبدیل کاربر به مشتری برای شما افزایش میابد.

۷. افزایش تعامل با مشتری

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل، در مرحله اول باعث افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری و پس از آن، سبب افزایش تعامل با مشتری می‌شود.

صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، به راحتی اطلاعات تماس ، نقشه و مکان جغرافیایی ، سوال و جواب ، مقایسه ها، تصاویر ، توضیحات و … را به کاربران ارائه می دهد و به کاربران کمک می کند تا حتی قبل از کلیک روی یک لینک خاص ، اطلاعات جامعی در رابطه با آن بدست آورند و این مسئله موجب تعامل بهتر شما با مشتری می شود.

اگر شما بیشتر دقت کنید، متوجه میشوید که تمامی این مزیت‌ها سبب گسترش کسب و کار و سرمایه گذاری بیشتر شما میشود.

تعامل و هزینه صفحه اول گوگل
اقتدار کاری با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

۸. کسب اقتدار بیشتر در بازار و حوزهٔ کاری

اگر در این زمینه، کار شما گسترش یابد و سبب بهبود فعالیت کاری شما شود؛ اقتدار شما در حوزهٔ کاریتان بیشتر میشود و پایه های کسب و کار شما مستحکم‌تر خواهد شد.

ورود به صفحه اول گوگل مستلزم ایجاد محتوای با کیفیت و کاربردی و مفید برای کاربران است و در طول زمان و با تلاش زیاد بدست می آید که موجب افزایش قدرت وبسایت می شود.

علاوه بر این ، انتشار مستمر محتوا و مقالات در مورد صنعت و تجارتی که در آن فعالیت می کنید، باید براساس آنچه مخاطب شما می خواهد باشد و آخرین و به روزترین اطلاعات در همان حوزه را ارائه دهید. هرچقدر که در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشید ، طبیعتا در مقایسه با رقبا از اقتدار و محبوبیت بیشتری برخوردار خواهید شد.

۹. افزایش رقابت های شدید

زمانی که شما از بهترین های زمینهٔ کاری خودتان شوید، باید با رقابت های شدیدتری دست و پنجه نرم کنید که همین موضوع سبب تلاش و پیشرفت بیشتر شما می‌شود.

افرایش رقبا
موفقیت بیشتر با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

۱۰. موفقیت بلند مدت

با گسترش کسب و کارتان و تلاش‌هایی که در این زمینه خواهید کرد، به پیشرفت هایی دست میابید که از نوع موفقیت های بلند مدت هستند. این موفقیت ها نتیجه صبر و سرمایه گذاری برای پروژه سئوی سایت‌تان خواهد بود.

اقدام توسط شما

برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، شما می‌توانید خودتان اقداماتی را انجام دهید که سبب گسترش کسب و کار خودتان شوید.

مجموعه ای از این اقدامات را در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

اقدام توسط شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل

۱۵ تکنیک برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل، باید به نکاتی توجه کنید!

تکنیک اول | کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد رتبهٔ خوبی را دریافت کنید، بهترین کار استفاده از کلمات کلیدی طولانی است.

به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل [سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی] استفاده کنید.

 

استفاده از کلمه کلیدی طولانی برای رسیدن به صفحه اول گوگل

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید.

با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید و خواهان قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هستید، باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و به هیچ عنوان از کلمات کلیدی کوتاه استفاده نکنید.

همانطور که گفته شد رقابت در کلمات کلیدی کوتاه بسیار زیاد است و شانس شما را برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از بین می برد.

تحقیق کلمه کلیدی برای صفحه اول گوگل

تکنیک دوم | تحقیقات کلمات کلیدی

درواقع کلمات کلیدی ، کلمه یا عباراتی هستند که کلیدواژه های اصلی کسب و کار شما هستند و کاربران با جستجوی این عبارات به محصولات ، خدمات و وبسایت های مشابه با سایت شما دسترسی پیدا می کنند.

هر صفحه در وب سایت شما باید مجموعه ای متفاوت از کلمات کلیدی را هدف قرار دهد تا محتوای صفحات با هم تداخل نداشته باشد. اما در کل این عبارات باید در یک راستا و با یک هدف باشند که همان ارتقای صفحه اصلی و کلمه کلیدی اصلی سایت شما می‌باشد.

شما برای انتخاب کلیدواژه‌هایتان باید تحقیق کنید و مناسب ترین کلمه های کلیدی را انتخاب کنید.

کلمات کلیدی سایت خود را هوشمندانه انتخاب کنید!

انتخاب کلمات کلیدی برای سایت باید کاملا هوشمندانه باشد و جوانب زیادی در این مورد باید رعایت شود. حتما شما تا به حال اینکار را انجام داده اید. اما اینکه چقدر این کار را هوشمندانه و به درستی انجام داده باشید مسئله اصلی است.

زیرا تحقیق کلمه کلیدی برای یک کسب و کار بسیار اهمیت دارد اگر هوشمندانه و به درستی انجام شود می تواند قدم اصلی و مهمی برای موفقیت وبسایت مورد نظر باشد و در زمان کم تری آن را به سوددهی برساند. برای اینکه شا به عنوان یک سئوکار بتوانید این کار را به درستی انجام دهید می توانید از روش های زیر کمک بگیرید.

روش طوفان فکری یا حدس زدن کلمات کلیدی

در مرحله اولی که قصد تحقیق کلیدواژه برای سایت خود دارید می توانید با شناختی که ازحوزه کاری مورد نظر به دست میاورید و تحلیل رقبا بخش زیادی از کلیدواژه ها را به صورت طوفان فکری حدس بزنید. اما این ها قطعا کافی نخواهد بود می توانید از ابزارهای سئو برای انتخاب کلمه کلیدی هم استفاده کنید. به علاوه با توجه به وضعیتی که سایت در گذشته داشته و فعالیت آن می توانید از کوئری های موجود در سرچ کنسول و کیورد گپ هایی که دارید هم بهره بگیرید.

ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی

برای انتخاب کلمه کلیدی می توانید از ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی مانند: google keyword planner، google trends، kw finder،semrush، Ahrefs و…. برای اینکه بتوانید کار کردن با این ابزارها را به خوبی یاد بگیردید کافی می توانید مقاله آموزش انتخاب کلمه کلیدی را مطالعه کنید.

با استفاده از این ابزارها می توانید کلمات کلیدی بیشتر و هدفمند تری را انتخاب کنید. زیرا این ابزارها امکاناتی دارند که به کمک آنها می توانید میزان سرچ، سختی کلمه و ترند بودن آنها را ارزیابی کنید و بر این اساس تصمیم بگیرید. زیرا این عوامل بسیار مهم هستند و در اینکه بتوانید رتبه خوبی در صفحه نتایج گوگل به دست آورید بسیار تاثیر گذارند.

استفاده از پیشنهادهای گوگل

در مرحله طوفان فکری حتما لیستی از کلیدواژه ها را تهیه کرده اید. می توانید این کلمات را سرچ کنید و پیشنهادات گوگل را که نتیجه ای از سرچ های کاربران پیرامون آن موضوع یا کلیدواژه بوده است را هم در لیست کلمات کلیدی خود قرار دهید.

استفاده از impression های سرچ کنسول

این روش زمانی می تواند به شما کمک کند که سایت شما مدتی از فعالیتش گذشته باشد و به واسطه صفحاتی که دارد در نتایج گوگل دیده شود و علاوه بر کلید واژه های  exact که روی آن کار کرده است.

 لانگ تیل های دیگری که سایت شما به وسیله آنها ایمپرشن داشته ولی رتبه خوبی ندارد را می توانید استخراج کرده و روی آنها کار کنید. اتفاقا به این ترتیب راحت تر تنها با یک استراتژی درست لینک سازی می توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

 

تحلیل رقبا برای انتخاب کلمه کلیدی

بعد از آنکه کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید نوبت به تحلیل رقبا می رسد. زمانی که کلیدواژه را انتخاب کردید، آن را در صفحه اول گوگل جستجو کنید و بررسی کنید که در لینک های ۱ تا ۱۰ چه رقبایی دارید اگر رقبای شما قدر هستند و از برندهای حوزه کاری شما محسوب می شوند باید بدانید که کار سختی در پیش دارید تا این کلیدواژه ها را به صفحه اول گوگل برسانید.

اگر سایت شما نوپاست می توانید از کلید واژه هایی که سختی کم تری دارد ولی هدفمندتر است و می تواند ترافیک بالاتری را برای سایت شما فراهم کند شروع کنید. مثلا اگر روی کلید واژه خدمات سئو سایت کار کنید و رتبه بگیرید.  و در مرحله بعد کلیدواژه سئو را هدف قرار دهید احتمالا موفقیت بیشتری خواهید داشت.

 حال سوالی که پیش میاید این است که چطور رقبای اصلی و قدر حرفه ی خود را بشناسیم؟

برای اینکار می توانید کلید واژه مورد نظر خود را در ابزار semrush   سرچ کنید. این ابزار رقبای شما در آن کلیدواژه را برای شما لیست کرده و اطلاعات ارزشمند دیگری هم در اختیار شما قرار می دهد. مثل اینکه رقیب شما با استفاده از این کلیدواژه چه ترافیکی را توانسته به سایت خودش جذب کند.

همچنین برای آن کلیدواژه چقدر بک لینک دریافت کرده است که توانسته در رتبه گرفتن و رسیدن به صفحه اول گوگل به آن کمک کند. فاکتور AS نشان دهنده میزان قدرت آن وبسایت برای آن کلمه کلیدی است. هر چقدر این عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد سایت مورد بررسی روی آن کلمه کلیدی قدرت بیشتری دارد و رقابت برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای آن کلیدواژه طبیعتا سخت تر خواهد بود. اما این کار غیر ممکن نیست. فقط نیازمند هزینه و زمان و تلاش و فعالیت بیشتر است.

تکنیک سوم | تولید محتوای بیشتر نسبت به رقبا

در گذشته استفاده از تکنیک کلیدواژه در محتوا، تاثیر بسیاری در رتبهٔ سئوی سایت داشت. اما در زمان حال شما نمی توانید در تمامی پست های خود یا در بیشتر آن ها از عبارت های کلیدی مشابه استفاده کنید؛ استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد.

بنابراین با فعالیت بیشتر و تولید محتوای بیشتر نسبت به رقبای خود، نشان دهید که سایت فعال‌تری دارید و هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت.

هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند.

 

تولید محتوا برای رسیدن به صفحه اول گوگل
عنوان جذاب برای رسیدن به صفحه اول

تکنیک چهارم | تولید عناوین ترغیب کننده

اولین چیزی که با نگاه کردن به محتوا به چشم می‌آید، عنوان‌های محتوا می‌باشد. بنابراین شما باید از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید تا بتوانید کاربران خود را جذب کنید.

برای محتواهای خود عناوین ترغیب کننده بنویسید.

عنوان ترغیب کننده مثل یک قلاب می ماند و می تواند کاربر را صید کند. هر چقدر تعداد کاربران بیشتری روی محتوای شما کلیک کنند میزان CTR برای آن کلید واژه افزایش پیدا کند با در نظر گرفتن اینکه شما محتوایی ارزشمند برای مخاطب تولید کرده اید و کاربر بعد از ورود به صفحه محتوای شما را می خواند و سریعا از آن خارج نمی شود.

بانس ریت پایین خواهد بود و  به تدریج رتبه شما برای آن کلیدواژه بهبود می یابد و احتمال قرار گرفتن در صفحه اول گوگل افزایش می یابد.

تکنیک پنجم | متا تگ عنوان (Meta Title)

متا تگ عنوان، موردی است که در صفحه نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود. اگر این عنوان که گاهی با عنوان سئو خوانده می‌شود، جذاب باشد، کاربران به کلیک بر لینک سایت شما ترغیب میکند.

تکنیک ششم | متا تگ توضیحات (Meta Description)

در توضیحات متا دیسکریپشن، باید خلاصه‌ای از کل محتوایتان را در حدود چند خط و کمتر از ۲۰۰ کلمه بنویسید، به طوری که نظر کاربر را برای کلیک و وارد شدن به سایت شما جلب کند.

تکنیک هفتم | تگ های داخل متن

تگ های داخل متن به این صورت هستند : (H1 , H2 , H3 , H4 , H5 , H6)

این تگ ها در واقع، تیتر های محتوای شما هستند که از ۱ تا ۶ می توان از آنها استفاده کرد. تگ های h تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه سئوی سایت شما دارند.

تگ H1 فقط یک بار در ابتدای متن به عنوان تیتر اصلی  استفاده می‌شود که در همان ابتدای محتوا باید نظر کاربر را به خودش جلب کند.

تکنیک هشتم | تگ alt برای عکس ها

یکی از عوامل موثر در گرفتن رتبه و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، استفاده از تگ alt برای عکس ها است.

این تگ به معنی آن است که شما باید جمله ای را برای توصیف آن عکس بنویسید تا اگر به هر دلیلی عکس مورد نظر شما نمایش داده نشد، به جای آن، همان جمله به کاربر نمایش داده شود.

تکنیک نهم | بهینه سازی سرعت سایت

صفحات سایت شما باید بر روی تمامی دستگاه ها، با سرعت هرچه تمام، بارگذاری شوند. پایین بودن سرعت صفحه سایت می تواند اثر منفی بر روی رنک وب سایت شما داشته باشد.

طبیعی است که هیچکس دوست ندارد که چندین ثانیه معطل شود تا به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کند.

برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت خود، شما می توانید عوامل موثر بر سرعت سایت را بررسی کنید.

بهینه سازی سرعت سایت
لینک سازی داخلی برای رسیدن به صفحه اول گوگل

تکنیک دهم | لینک سازی داخلی

با استفاده از لینک سازی داخلی، شما میتوانید رتبه سئوی سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه در نتایج جستجوی گوگل، در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

سئو داخلی سایت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که اگر می خواهید به صفحه اول گوگل برسید باید برای بهبود آن استراتژی ویژه ای داشته باشید. در قدم اول باید فاکتورهای که مربوط به سئو داخلی on-page  است را بهبود دهیم. در بهبود سئو داخلی باید فاکتورهایی مثل الگوریتم های E.A.T، تگ عنوان، توضیحات متا، تگ عنوان های محتوا، لینک سازی داخلی صحیح ،URL  های کوتاه و صحیح ، انتخاب نام و متن جایگزین برای تصاویر ، سئو صفحات فرود را بهبود داد.

تکنیک یازدهم | لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی، انواع مختلفی دارد. اما آنچه که اهمیت دارد این است که از لینک سازی خارجی طبق اصول سئو برای سایت استفاده شود.

زیرا استفاده از این لینک سازی، رتبه سئو و در نتیجه رتبه نتایج جستجوی صفحه اول گوگل بهبود میابد.

یک کلید واژه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به خصوص زمانی که رقبای سخت و به نامی دارد علاوه بر بهبود سئو داخلی برای آن صفحه باید وضعیت سئو خارجی آن صفحه را هم بهبود دهیم. یکی از مهمترین موارد که در بهبود سئو خارجی صفحات سایت شما اهمیت دارد آنالیز بک لینک های رقباست.

 برای اینکه وضعیت بک لینک های رقبای کلیدواژه مد نظر خود را در صفحه اول گوگل بررسی کنید می توانید از ابزار ahrefs استفاده کنید. با کمک این ابزار می توانید تعداد و تا حدودی کیفیت بک لینک هایی که رقبا دریافت کرده اند را آنالیز کنید.

 به این ترتیب می توانید با یک استراتژی درست برای دریافت بک لینک برای صفحات سایت خود برنامه ریزی کنید  و از ابزارهایی مثل رپورتاژ و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای دریافت سوشال سیگنال ، انتشار پست در وبلاگ های مهمان،کامنت سازی در سایت های دیگر مثلا سایت های فروشگاهی  و … بهره بگیرید.

لینک سازی خارجی برای رسیدن به صفحه اول گوگل

تکنیک دوازدهم | اعتبار نام دامنه

هرچه برای مدت زمان بیشتری صاحب یک دامنه وب سایت باشید، ارزش بیشتری دارد. همچنین هرچه محتواهای با ارزش بیشتری در این دامنه مورد نظر داشته باشید، بر اعتبار آن افزوده می شود.

 سعی کنید تا از عبارت کلیدی اصلی کسب و کار اینترنتی خود، در دامنه وب سایتتان استفاده کنید. در این صورت، شانس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

تکنیک سیزدهم | نقشهٔ سایت

با افزودن نقشهٔ سایت خود به پایگاه اطلاعات دادهٔ‌ سایت‌تان، درواقع امکان خزش سریعتر را برای گوگل فراهم میکنید، که همین موضوع سبب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل میشود.

نقشه سایت برای رسیدن به صفحه اول گوگل
تجربه کاربری برای رسیدن به صفحه اول گوگل

تکنیک چهاردهم | افزایش تجربه کاربری سایت

وب سایت شما باید جذاب و کاربرپسند باشد.

 هدر، فوتر، منو، سایدبار و تمام عناصر بصری وضوح و تمایز خاص خود را داشته باشند، دکمه های تماس و دسترسی ارتباط در مکان های مناسبی قرار بگیرند.

 زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود به سرعت و به راحتی بتواند به صفحات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند و کاربر پسندتر باشد، همین باعث میشود که زمان حضور کاربران در سایت قابل قبول و بالا باشد.

همه این شرایط ، با تمرکز بر بهبود تجربه کاربری بدست می آیند. گوگل با الگوریتم های هوش مصنوعی ، رفتار کاربران را در مواجهه با سایت بررسی می کند و هر وبسایتی که بتواند امتیاز بیشتری در تجربه کاربری بدست آورد ، راه خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هموار کرده است.

تکنیک پانزدهم | بهبود سئوی تکنیکال

بهبود سئو تکنیکال یکی از اساسی ترین مراحلی است که برای رسیدن به صفحه اول گوگل حتما باید برای آن زمان بگذارید. یکی از مهمترین مواردی که در سئو تکنیکال مطرح است سرعت سایت است. یکی از مواردی که می تواند تجربه کاربری خوبی برای کاربر ایجاد کند این است که صفحه شما از سرعت لود مناسبی برخوردار باشد.

بهبود سرعت سایت از جمله فاکتورهایی است که تمام سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند به آن توجه ویژه ای داشته اند و روی آن کار کرده اند. برای اینکه بتوایند سرعت صفحات سایت خود را آنالیز کرده و ایرادات را شناسایی کنید می توانید از ابزاری به GTmetrix  ، Page Speed Insight استفاده نمایید.

سئو تکنیکال برای رسیدن به صفحه اول گوگل

۱. پایین بودن سرعت سایت

مطمئن باشید که اگر بهترین محتوا را هم تولید کنید و سرعت سایت‌تان پایین باشد، کاربر منتظر نمی‌ماند و نرخ پرش سایت شما افزایش میابد.

به طور میانگین، وب سایت شما ۵ ثانیه وقت دارد تا به طور کامل برای کاربر بارگذاری شود، اگر بیشتر از ۵ ثانیه طول بکشد، کاربر بدون هیچ درنگی از وب سایت شما خارج می شود.

۲. عدم ایجاد اعتماد و اطمینان با محتوا

اگر محتوایی که تولید می‌کنید حس اعتماد و اطمینان را به کاربر ندهد، کاربر جذب سایت شما نمیشود. سعی کنید خودتان باشید؛ برخلاف افراد دیگر، به دنبال شوآف نباشید و سعی کنید که خودتان را همسطح کاربرانتان قرار دهید.

در این صورت است که اعتماد بسیار فوق العاده ای بین شما و این افراد شکل می گیرد.

۳. کلیدواژهٔ نادرست برای محتوا

اگر مشخص نباشد که می خواهید به کدام نیاز کاربران پاسخ دهید، مسیر سختی را در بالا آمدن سایتتان در نتایج جستجوی گوگل پیش رو خواهید داشت.

محتوا باید واضح باشد و به صورت شفاف، به مسائل بپردازد. کاربری که وارد صفحه سایت شما می شود، باید در همان ثانیه های ابتدایی که در حال مطالعه محتوای آن صفحه است، موضوع اصلی را متوجه شود.

با انتخاب کلیدواژهٔ نادرست برای محتوایتان، نرخ پرش سایتتان بیشتر می‌شود، بنابراین سایت شما در نتایج صفحه اول گوگل قرار نمیگیرد.

برای انتخاب کلیدواژه درست، از مشاوره سئو استفاده نمایید.

۴. عدم تداوم محتوا نویسی

یکی از کلیدهای اصلی برای حل مشکل قرار نگرفتن در بین ده رتبهٔ برتر گوگل و صفحه اول، انتشار محتواها به طور مرتب می باشد.

همینکه شما چند محتوای سئو شده داخل وب سایتتان منتشر کنید و منتظر باشید تا این ها سریعا توسط خزنده گوگل رتبه بندی شوند، کار درستی نیست.

برای شروع، شما باید حداقل در ماه به تعداد ۱۵ محتوا منتشر کنید و برای هر کدام از این محتواهای سئو شده، کلمه کلیدی متفاوتی در نظر بگیرید.

در این صورت شما به صورت مداوم به موتور جستجو اعلام می کنید که چیز با ارزشی برای عرضه کردن دارید. با ادامه دادن این روند، صفحات سایت شما قابلیت کسب رتبه های برتر را پیدا می کنند.

 

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که در زمینهٔ محتوا نویسی می افتد، این است که افراد بعد از گذشت مدتی، از انتشار مرتب محتواها، با کمبود کلمه کلیدی روبرو می شوند.

بهترین راه حل برای این مسئله، به روزرسانی است. هنگامی که متوجه شدید کلمات کلیدی با ارزش کاهش یافته‌اند، برگردید و محتواهایی که بیشترین بازده را برای وب سایت شما داشته اند، بروز کنید. اطمینان حاصل کنید که اصول بروز رسانی محتوا را رعایت می‌کنید.

۵. استفاده نکردن از تکنیک‌های سئو

مهم ترین راه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، رعایت اصول سئو می‌باشد. حالا شما فکر کنید که اگر اصول سئو را رعایت نکنید چه اتفاقی برای رتبهٔ سایت‌تان خواهد افتاد؟

قطعا رتبه سایت شما پایین و پایین تر می‌آید…

نکته مهم در این زمینه، بروز بودن اطلاعات است؛ به هیچ وجه نباید از داده هایی استفاده کنید که دیگر اثری بر روی بهبود سئو ندارند.

۶. ظاهر نامناسب سایت

ساختار سایت شما یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای گرفتن رتبه است. اگر بیس وب سایت شما واضح نباشد، بیشتر افرادی که وارد سایت‌تان می شوند، بلافاصله از آن خارج می شوند؛ چرا که متوجه نمی شوند که در سایتتان چخبر است!

همین مسئله سبب می شود که نرخ پرش به شدت افزایش پیدا می‌کند و گوگل شما را در بین رتبه‌های برتر و صفحه اول قرار نمی‌دهد.

 گوگل متوجه می شود که عاملی در سایت شما وجود دارد که کاربران را آزار می دهد و این دقیقا بر خلاف چیزی است که موتورهای جستجو می خواهند؛ یعنی رضایت کاربر.

۷. رقابت سنگین برای حوزهٔ کاری شما

اگر رقابت بالایی روبروی شما باشد، این نشان می دهد که بیشتر از قبل باید تلاش کنید. یعنی اگر قرار باشد لینک سازی را برای سایت خودتان شروع کنید، باید حداقل دوبرابر فعالیتی که تا الان داشتید را پیاده سازی کنید تا به نتیجه برسید.

دقت داشته باشید که در رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی که سختی جستجوی بالایی دارند، یکی از بهترین روش ها این است که به صورت منحصر به فرد عمل کنید.

مثلا اگر رقبای شما محتواهای متنی خوبی تولید می کنند، شما باید در کنار تولید محتوای باکیفیت، پادکست، ویدئو و اینفوگرافیک های جذابی به کار ببرید تا صفحات سایت‌تان در نتایج جستجوی گوگل برای کاربران جذاب باشند.

۸. داشتن صفحات ایندکس نشده

اگر در سایت شما صفحاتی وجود داشته باشد که گوگل آن‌ها را ایندکس نکرده باشد، یعنی مشکلی وجود دارد که شما باید آن را برطرف کنید.

همین موضوع باعث می‌شود که سایت شما در نتایج جستجو، در صفحه اول گوگل قرار نگیرد.

 

۹. عجله داشتن

اگر شما به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده‌اید و انتظار دارید که بعد از گذشت یک هفته با انتشار چند محتوا و به روزرسانی آن ها به صفحه اول گوگل بیایید، باید بگوییم که انتظار بیهوده‌ای دارید.

اگر در این موقعیت، شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی شده باشید، شانس خیلی خوبی داشته اید!

بنابراین به این نکته دقت داشته باشید که اگر مدت زمان زیادی از راه اندازی وب سایت شما می گذرد، لزومی ندارد عجله داشته باشید. باید صبر کنید تا تکنیک های سئو سایت را پیاده سازی کنید و آن ها به نتیجه برسند.

در مسیر سئو و بهینه سازی سایت، باید بر روی میزان صبر خود کار کنید؛ شما باید درک کنید که سئو سایت در واقع کاملا یک پروسه منطقی است که باید بر اساس یک سری اصول خاص، به نتیجه برسد و این به نتیجه رسیدن، زمان می‌برد و نیازمند صبر شماست.

به عنوان مثال بررسی کلمات کلیدی مهم شاید سخت و زمان گیر باشد، در این صورت ما این را انجام میدهیم و در ادامه پروسه سئو را با هم طی می‌کنیم تا سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در تماس باشید.

برای پکیج های سئو نیاز به توضیح بیشتر دارید؟

سفارش سئو

اگر که تصمیم به سفارش سئو و بهینه سازی برای سایت خودتون گرفتید، بهتون تبریک میگم شما اولین قدم رو برای گسترش کسب و کارتون برداشتید! اما اینکه چطوری سفارش بدید هم خیلی سادس کافیه که از طریق واتس اپ یا شماره های ما در تماس باشید تا تمامی موارد مورد نیاز برای این کار رو خدمتتون توضیح بدن و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

برای پکیج های سئو نیاز به توضیح بیشتر دارید؟
اقدام توسط ما و شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل

اقدام توسط ما و شما

روش هایی که در بخش های بالا به شما گفته شد، در هر یک پیشنهادهای لازمه صورت گرفته است، این پیشنهادها کاملا دلسوزانه است و منفعت یک طرفه ای برای نبض مارکتینگ در نظر گرفته نشده است، زیرا منفعت ما در راستای منفعت شماست.
شما میتونید از روش‌های ما ایده بگیرید و حتی با سایرین همکاری کنید هر چند همکاری با شما دوستان باعث افتخار ماست.

ما به دنبال روشی هستیم که شما راضی باشید و در این رضایت طبیعتا همانند همه کسب و کارهای روی زمین به دنبال هزینه مناسب هستیم.

این روش هم هوشمند هست و در مسیر اوردن سایت شما در صفحات اول گوگل به دو عامل توجه میشه، بالاترین کیفیت با کمترین هزینه، حال ممکن هست توسط نبض مارکتینگ یا شما صورت بگیرد. حتی این امکان هم وجود دارد که توسط ما و شما با هم انجام شود.

چطور در صفحه اول گوگل بمانیم؟

یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر داشته باشد این است که سئو یک فرآیند دائمی و همیشگی است. یعنی با طی کردن مراحلی که گفته شد و رسیدن به صفحه اول گوگل کار تمام نمی شود.

گوگل به محتواهایی که جدید نوشته می شوند اهمیت می دهد و پس از بررسی آنها اگر بر اساس فاکتورهایی که مد نظر دارد آن محتوا و سایت انتشار دهنده آن قوی تر از شما عمل کرده باشد طبیعتا رتبه شما افت خواهد کرد.

بنابراین شما باید دائما به روز باشید و محتوای خود را آپدیت کنید. تا بتوانید رتبه ای را کسب کرده اید حفظ کنید و جایگاه خود را در صفحه اول گوگل از دست ندهید.

چطور در صفحه اول گوگل بمانیم؟
کسب سود از صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و افزایش درآمد

مهم‌ترین اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل این است که شما با رسیدن به این صفحه و دیده شدن توسط کاربران این امکان را خواهید داشت که تعداد کلیک بیشتری دریافت کنید. افزایش CTR موجب افزایش ترافیک سایت شما می شود.

 به خصوص در مورد کلیدواژه های سودآور که با رسیدن به صفحه اول گوگل می تواند کسب و کار شما را به سود دهی برساند. مثلا کلمه خرید گوشی موبایل در حوزه کسب و کار موبایل میزان سرچ بالایی دارد. نزدیک به ۷۰ درصد کلیک های کاربران در صفحه اول گوگل اتفاق میفتد که لینک ۱ تا ۳ حائز اهمیت بالاتری است.

خب قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می توند موجب این شود که سهم قابل توجهی از این بازار از آن شما شود. بنابراین بهتر است تمام تلاش خود را برای دیده شدن در فضای گوگل و کسب درآمد انجام دهید.

حواستان باشد!

شما برای اینکه بتوانید به صفحه اول گوگل برسید، باید مسیری را طی کنید که نیازمند تلاش بسیار است. حال میتوانید این مسیر را در کنار یک متخصص یا سئوکار و همچنین یک پروسه پیشرفته طی کنید یا اینکه خودتان به تنهایی این مسیر را بپیمایید.

در هر دو صورت شما باید تلاش و صبر را چاشنی کارتان کنید که بدون این دو، نتیجه‌ای نخواهید یافت.

با انتخاب نبض مارکتینگ، از شرکت سئو در تهران بهره‌مند حواهید شد.

popup

هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"