call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

    از تاثیر شبکه‌ های اجتماعی بر سئو چه می دانید؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    بازدید بالای سایت در سئو و وب مستری اهمیت زیادی دارد. با دیده شدن مطالب، آن سایت در فهرست گوگل قرار گرفته و رشد می‌کند. افرادی که محتوای سایت را می‌نویسند همیشه در تلاش هستند تا به هر شکلی، بازدید آن افزایش یابد. عوامل زیادی در این موضوع تاثیر دارند. نمی‌توان تاثیر شبکه‌ های اجتماعی بر سئو را نادیده گرفت. گذاشتن لینک سایت در انواع شبکه‌ های اجتماعی و بازدید زیاد آن باعث می‌شود که سایت معتبر شمرده شود و در صدر فهرست گوگل قرار گیرد.

    سئو چیست و چه میزان اهمیت دارد؟

    اهمیت سئو در سایت

    وقتی شما سایتی داشته باشید، باید برای رشد آن تلاش کنید. با رشد سایت، خواهید دید که مطالب سایت شما در اوایل فهرست گوگل قرار می‌گیرد. برای این کار باید استانداردهای لازم انواع موتورهای جست‌وجوگر را رعایت کرده و مخاطب را به سمت سایت خود جذب کنید. هرچه میزان بازدید و رضایت از سایت شما بیشتر باشد، از رقبای خود جلو زده و خواهید دید که به صدر فهرست گوگل نزدیک می‌شوید.

    سئو یعنی این‌که عملکرد سایت خود را بهبود ببخشید و این عملکرد را، هم سطح استانداردهای گوگل قرار دهید. در سئو چیزهای دیگری مانند محتوایی که می‌نویسید و ساختار سایت‌تان مهم است. کلمه سئو به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجوگر است که این کلمه به‌صورت SEO به زبان لاتین نوشته می‌شود. کلمه مخفف SEO از سه کلمه SEARCH ENGINE OPTIMIZATION شکل گرفته است.
    گفته می‌شود هرچه میزان بازدیدکنندگان سایت بالاتر رود، میزان سئو هم افزایش می‌یابد و این دو فاکتور به هم مرتبط هستند. سئو دارای اهمیت زیادی است که برخی افراد از آن بی‌خبرند. با این کار شما می‌خواهید که سایت خود را رشد دهید و با رشد آن میزان بازدیدکنندگان بیشتر شود. زمانی که میزان بازدیدکنندگان سایت‌تان بیشتر شود، در مسیر رشد و پیشرفت قرار می‌گیرید.

    سئو مارکتینگ با شبکه‌ های اجتماعی

    برای فهمیدن نقش شبکه‌ های اجتماعی بر سئو سایت باید از آن استفاده کنید. تا زمانی که از شبکه‌های اجتماعی در مسیر بهترشدن بهره نبرید، نخواهید فهمید که تا چه میزان اهمیت دارند. این نوع از سئو مارکتینگ را SMO می‌نامند که مخفف کلمه‌های SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION است. این کلمات به معنی بهینه‌سازی شبکه‌ های اجتماعی هستند.
    این کار به دو صورت انجام می‌شود که شما در حساب کاربری خود در شبکه‌ های اجتماعی یا سایت خود مطالب را قرار می‌دهید. معمولا افرادی که در شبکه‌ های اجتماعی دارای حساب هستند، حساب آن‌ها به‌صورت تجاری است و از آن کسب درآمد می‌کنند. هرچه میزان بازدید حساب یا سایت شما بیشتر باشد و طرفداران بیشتری داشته باشید، گوگل آن حساب یا سایت شما را معتبر دانسته و به افراد زیادتری نشان می‌دهد. مطالبی که می‌گذارید باید به‌صورتی باشد که افراد زیادی را به خود جذب کرده و تاثیرگذار باشد.
    حساب کاربری شما شخصی باشد یا تجاری، فرقی نمی‌کند که چه مطلبی را ارائه می‌دهید. نکته مهم در تاثیر شبکه‌ های اجتماعی بر بهینه سازی سایت این است که مطالبی که به‌صورت عکس، ویدیو یا متن در حساب خود قرار می‌دهید، باید برای افرادی که شما را دنبال می‌کنند جذاب باشد. تمامی این موارد تحت نظارت گوگل انجام می‌شود که آن‌ها را زیرنظر گرفته و شناسایی می‌کند. جذب مخاطب برای چیزهایی که در شبکه اجتماعی خود قرار می‌دهید به این صورت است که این افراد چه بازخوردی از خود نشان می‌دهند.
    میزان لایک و کامنت هر مطلب شما در تمامی شبک‎ه‌ های اجتماعی نشان‌دهنده میزان جذابیت و تاثیرگذاری آن است.

    تاثیرات مستقیم شبکه‌ های اجتماعی بر بهبود سئو

    تاثیر سوشال مدیا بر سئو به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود. نوع مستقیم این تاثیرات کاملا واضح است و هر کاربری می‌تواند آن را به راحتی مشاهده کند. میزان این تاثیرگذاری‌ها برای شخصی که دارای حساب است واضح‌تر خواهد بود. چند مورد از این تاثیرات را نام می‌بریم.
    • کاربران در شبکه‌ های اجتماعی برند شما را معرفی و تبلیغ کنند.
    • لایک و کامنت از طرف کاربران و جذاب‌بودن برند شما برای آن‌ها
    • با استفاده از بک لینک‌ها میزان بازدید خود را افزایش دهید.

    تاثیرات غیر مستقیم شبکه‌ های اجتماعی بر سئو و بهینه سازی

    یکی دیگر از مواردی که می‌توانیم برای تاثیر رسانه‌ های اجتماعی بر سئو به آن اشاره کنیم، تاثیر غیر مستقیم آن است. در ادامه برخی از این تاثیرات را نام برده و توضیح می‌دهیم.

    راضی‌بودن مشتریان

    برای این‌که این مورد را در سایت یا حساب کاربری خود تقویت کنید باید با مشتری تعامل داشته و حس خوبی را در او به‌‌وجود آورید. هرچه میزان ارتباط شما با مشتریان بیشتر باشد، آن‌ها به سمت‌تان جذب شده و به‌ یک مشتری ثابت و وفادار تبدیل می‌شوند.

    ایجاد محبوبیت برند خود در شبکه‌های اجتماعی

    برای این کار می‌توانید به حساب‌ها یا سایت‌های بزرگ‌تر بسپارید که برند شما را تبلیغ کنند. هرچه میزان پافشاری‌تان بیشتر باشد و فعالیت خود را به‌صورت مداوم انجام دهید، نتیجه آن را می‌بینید که به برندی محبوب و مشهور تبدیل خواهید شد.

    ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب

    تاثیر شبکه‌ های اجتماعی بر سئو سایت به این شکل است که انتشار یا تبلیغ مطالبی که حس کنجکاوی را در کاربر برانگیخته کند، باعث سوق پیداکردن آن‌ها به سمت سایت شما می‌شود. برای این کار لازم است که با انجام تکنیک‌هایی مفید، تمام اطلاعات محتوا را به مخاطب ندهید. بسیاری از افراد برای دانستن ادامه مطلب به سایت‌تان رجوع می‌کنند.

    انجام کارهایی برای ایندکس شدن محتوا

    ایندکس شدن یعنی در فهرست گوگل قرار گرفتن. برای این‌که محتوای شما در اوایل فهرست گوگل قرار گیرد، لازم است که آن را در یک شبکه اجتماعی پرمخاطب قرار دهید. یکی از این شبکه‌های پرمخاطب اینستاگرام است. 

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    خطای 404 و راه حل رفع آن
    اشتباهات لینک سازی خارجی که باید از آنها دوری شود!
    کیورد ریسرچ چیست
    شاخص معرفی انواع سئو

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"