call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • quality-content

    ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل چگونه است؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    در ابتدا باید بدانید که سئو سایت چیست و در ادامه وقتی ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل، به طور دقیق به وسیله یک الگوریتم مورد بررسی قرار میگیرد، یعنی برای این سازمان عریض و طویل، محتوا حکم پاشنه آشیل را دارد. اگر محتوایی بی کیفیت باشد و در رتبه های بالایی از نتایج جست‌وجو باشد، این گوگل است که زیر سؤال می‌رود. پاشنه آشیل سئو و لینک‌سازی داخلی محتوای باکیفیت است. از این رو، پاندا را وارد میدان کردند. پاندا یکی از الگوریتم های گوگل برای ارزیابی کیفیت محتوا و افزایش بازدید سایت است. گوگل برای این کار تاکتیک های متنوعی را به پاندا آموخته است.

    کیستی و چیستی پاندا

    indifinity

    برای اینکه دلیل اهمیت ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل را متوجه شویم، لازم است اشارتی به افسانه کهن چینی کنیم. افسانه بالا می‌گوید، پانداها ابتدا همه یک دست سفید بودند. از امپراطوران چین دختری داشته که آن دختر علاقه زیادی به پانداها داشته و به آنان رسیدگی فراوان می‌کرده است. اما وقتی که آن می‌میرد، پانداها از آن پس به دلیل وابستگی که به او داشتند، نیمی از بدن خود را به نشانه سوگواری سیاه می‌کنند تا همیشه به همان شمایل بمانند.

    در سال ۲۰۱۰ اما، با ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل، همچنین به دلیل تولید بی‌کیفیت محتوا، گوگل دچار یک بحران جدی شد. چنین بحرانی، رضایت مشتری و نیز کاربر را با چالشی جدی مواجه کرد. در این میان رسانه ها و روزنامه ها اعلامیه صادر می‌کردند. به همین دلیل گوگل به شدت احساس خطر می‌کند.

    لذا وقتی روزنامه و رسانه ها برعلیه کسی یا ارگانی مطلبی بنویسند، دیگر جای تعلل نیست و باید کاری کرد، از این رو خطری جدی آنان را تهدید میکرد. حال زمان ورود پانداهای سوگوار بود.

    پانداها الگوریتم می‌شوند!

    به تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۱، نخستین نسخه از الگوریتم پاندای گوگل معرفی شد. گوگل پس از معرفی این الگوریتم و انتشار یک بلاگ پست، اعلام کرد جهت بهبود وضعیت نتایج جست‌وجو، الگوریتم مهمی را وارد میدان کرده که باعث تغییر ۱۱.۵ درصدی نتایج گوگل شده است. ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل از اینجا آغاز شد.

    تحقیقات نشان داد، وبسایت هایی که تنزل رتبه داشته‌اند، واقعاً استحقاق آن را داشته‌اند. بنابراین نخست، به انتشار مقالات کم ارزش و بی‌ارزش با میزان بالا پرداخته بودند. دوم، پیوندهای مخرب با سایت‌های دیگر برقرار کرده بودند. اقدام پاندا، شبیه به آتش کشیدن مزرعه محتوا بود. میتوانید با ما در نبض مارکتینگ که یک شرکت سئو در تهران است برای آگاهی بیشتر و سفارش خدمات سئو سایت تماس بگیرید.

    جرائم وب‌سایت ها از نگاه پاندا

    مزرعه محتوا، اصطلاحی است که به محتواهای زیاد و بی ارزش اطلاق میشود. پاندا حداقل به یکی از دلایل زیر، وب سایت ها را دچار تنزل رتبه کرد:

    نازل بودن کیفیت محتوا

    رعایت نکردن نکات نگارشی و ویرایشی

    (UI) طراحی نامناسب

    استفاده از عبارات تکراری

    پاندا همواره سوگوار است. او در ماموریت سئو تضمینی است. اگر آن را عصبانی کنید که بهایی سنگین برای رفع آن خواهید پرداخت. همه اینها برای آن است که معنای استراتژی محتوا چیست داشته باشید.

    نگاهی به معیارهای ارزیابی گوگل

    قابل توجه است که معیار محتوا، بخش قابل توجهی از رتبه صفحه را تحت تاثیر خود قرار می دهد. علاوه بر رتبه سایت موجب کاهش  نرخ پرش هم می شود. نرخ پرش چیست؟ میزان ماندگاری کاربر در یک صفحه را می گویند. سه استاندارد ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل برای تعیین رتبه در نظر می گیریم. این موارد قطعاً می‌توانند روی افزایش سئو سایت شما مؤثر باشند.

    اول: شاخص های مثل محتوای قابل تشخیص، در دسترس بودن رابط کاربر، خطاهای محتوا و مقیاس پذیری هنگام استفاده از دستگاه های تلفن همراه است.

    دوم: تجزیه و تحلیل و جامع بودن کلی یک صفحه، برای گوگل اهمیت بیشتری دارد و صفحات با محتواهای طولانی و جزئیات بیشتر را با علاقه بیشتری تحلیل میکند.

    سوم: کدنویسی ضعیف یا طراحی فنی ضعیف، افزونه ها و زمان اجرا برای عملکرد صفحه را مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد.

    بهای سنگین پاندا

    اگر پاندا سایت شما را جریمه کند. رفع آن کار دشواری است. مانند همه انواع الگوریتم‌های گوگل راه حل مناسب برای گریز از این وضعیت، تولید محتوای منحصربه فرد، تازه و بهینه کردن محتوای منتشر شده است. نگاه پاندا به عنوان یکی از الگوریتم‌های گوگل این بود که اگر یک محتوا در یک صفحه بی کیفیت بود، تمام صفحات مجازات میشدند. اما بعد از مدتی، توجه خود را به هر صفحه از سایت معطوف کرد. ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل با همین روند تا به امروز ادامه یافت.

    تشخیص محتوای باکیفیت توسط گوگل

    پاندا با فیلتری که برای وب سایت ها قرار داده است، تقریباً یک بار در ماه است. ولی پایگاه داده، پاندا را در بازه زمانی ۱۰ روزه انجام می دهد. بنابر این به روز شدن‌ها، اینکه دقیقاً نسخه جدید به روزرسانی پاندا را تشخیص دهیم تا حدودی دشوار است.

    باید بدانیم رتبه برتر در طولانی مدت به شما تعلق می گیرد. ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل یا بهتر بگوییم، ارزش دهی گوگل با توجه به خلق ارزش افزوده در محتوا برای خواننده انجام می گیرد. ناگفته نماند، از کاربردی ترین روش های برای  افزایش ماندگاری در سایت است(Dwell Time).

    جلوی پاندای قاضی ملق بازی نکنید!

    panda

    در گذشته سایت ها با جملاتی پر از کلمات کلیدی بی ربط، وبلاگ های خود را پر میکردند. اما دیگر آن روزگار گذشته است. همراه با ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل دیگر نمیتوان هر نوشته ای را منتشر کرد. برای نوشتن محتوا کافی است، مخاطب نوشته‌تان را انسان هایی مثل خود در نظر بگیرید. معنای این جمله آن است که روان و خوانا بنویسید. چنین مواردی البته نیاز به آموزش دارند. آموزش تولید محتوا را در صفحه آموزش سئو فرا بگیرید.

    ساده بنویسید. معنای آن همراهی کردن نوشته شما با مخاطبان است. این امر نیازمند آن است که ساده و مختصر و مفید بنویسید.

    نکات کلیدی تولید محتوا صحیح

    سعی کنید بیشتر به کیفیت محتوا توجه کنید. در این میان به محتوای تاپیک کلاستر توجه داشته باشید. تعداد مقاله، تعداد کاراکترهای مقاله نسبت به ارزش آن برای کاربر در اولویت دوم است. همچنین ارزش محتوای تولید شده در دو هفته بیشتر از محتوای بی کیفیت در یک روز است. نکته دیگر این است که بدانیم جلب رضایت مخاطب هدف اصلی است، نه رتبه بالای گوگل؛ این خواست خود گوگل است. برای رضایت مخاطب، باید اول به نیاز او فکر کنید. ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل با توجه به همین مسائل ساده انجام میشود.

    توجه داشته باشید، گوگل هیچ گاه فاکتورهایی که توسط پاندا بررسی می شوند را لو نمیدهد. در آخر به چند مورد از برداشت های غلط درباره پاندا می پردازیم. اما در نهایت باید دانست، چه چیزهایی به کاهش نرخ پرش کمک می‌کند.

    برخی برداشت های غلط درباره پاندا

    برخی به دلیل ساده انگاری و ناآگاهی دچار اشتباه شده و گمان های غلطی درمورد پاندا می کنند. مثلاً اینکه، این الگوریتم تنها برای محتواهای تکراری است. چیزی که پاندا به دنبال آن است، خلق محتوای باارزش و یونیک است. لذا از تولید محتوای تصویری غافل نمانید.

    برخلاف باور نادرست دیگر، پاندا تنها به دنبال محتوا نیست. بلکه به مسائل فنی سایت مثل طراحی رسپانسیو هم توجه می کند. تأثیر UI را نادیده نگیرید.

    سخن آخر

    پاندای گوگل همچنان سوگوار دختر امپراطور است. در کنج عزلت خود، فرامینی که برای ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل به آن داده می‌شود را اعمال کند. پاندا در تمام عمر خود تنهاست، اما به انسانها فکر می‌کند و همه را مانند دختر امپراطور چین می‌بیند. هیچ محتوانویسی نباید ناحقیقت را جای حقیقت و نیز واقعیت جا بزند. 

    برای مشاوره سئو میتواند با کارشناسان نبض مارکتینگ ارتباط برقرار کنید.

    سوالات متداول شما

    اول: شاخص های مثل محتوای قابل تشخیص، در دسترس بودن رابط کاربر، خطاهای محتوا و مقیاس پذیری هنگام استفاده از دستگاه های تلفن همراه است.

    دوم: تجزیه و تحلیل و جامع بودن کلی یک صفحه، برای گوگل اهمیت بیشتری دارد و صفحات با محتواهای طولانی و جزئیات بیشتر را با علاقه بیشتری تحلیل میکند.

    سوم: کدنویسی ضعیف یا طراحی فنی ضعیف، افزونه ها و زمان اجرا برای عملکرد صفحه را مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد.

    ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل یا بهتر بگوییم، ارزش دهی گوگل با توجه به خلق ارزش افزوده در محتوا برای خواننده انجام می گیرد.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    انتخاب یک سایت مناسب برای رپورتاژ
    تصویر شاخص سئو محتوای متنی
    گوگل اپتیمایز چیست؟
    ابزارهای آنالیز سئو

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"