call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دو زن و یک مرد در حال طراحی سایت طراحی صفحه اول سایت

چگونه صفحه اول سایت را طراحی کنیم؟

  • هنگام طراحی یک وبسایت موفق باید عوامل زیادی را در نظر داشته باشیم. از جمله اجزای تأثیرگذار یک سایت، هوم پیج یا صفحه اول سایت است که در واقع ویترین سایت کسب‌وکار شما به حساب می‌آید. شما باید بتوانید هوم پیج یا صفحه اصلی سایت خود را کاملاً جذاب، دوستانه و ساده طراحی کنید تا به کاربران کمک کند به‌خوبی با کسب‌وکار شما آشنا شده و به سایر بخش‌های سایت نیز دسترسی داشته باشند. در غیر این صورت احتمال از دست دادن مخاطبان و مشتریان بالقوه شما زیاد است.

    بنابراین ایجاد یک صفحه اصلی مناسب برای وبسایت شما کاملاً ضروری است. در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه صفحه اول یک سایت را طراحی کنید. همچنین به نکاتی اشاره خواهیم کرد که باید برای افزایش کیفیت تجربه کاربری خود رعایت کنید. پس با یکی دیگر از مقالات نبض مارکتینگْ متخصص در زمینه خدمات سئو سایت، همراه باشید تا به‌طور کامل با نحوه طراحی صفحه اصلی سایت آشنا شوید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    طراحی صفحه اول سایت چیست؟

    هر وبسایتی یک صفحه اصلی (Homepage) دارد که در واقع لندینگ پیج اصلی سایت محسوب می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق صفحه اول سایت، به بخش‌های مختلف وبسایت مراجعه کنند. هوم پیج صفحه‌ای است که ورودی سایت شما به حساب می‌آید.

    طراحی صفحه اصلی شامل طرح، رنگ‌، اشکال و غیره می‌شود که البته فقط محدود به زیبایی ظاهری نمی‌شود. همچنین سادگی محیط کاربری و سهولت کاربران در دسترسی به اطلاعات و سایر صفحات وبسایت بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر ضروری است که برای طراحی صفحه اول سایت کسب‌وکار خود وقت کافی بگذارید.

    چرا طراحی صفحه اصلی سایت خوب اهمیت دارد؟

    باید گفت صفحه اصلی سایت کسب‌وکار خود را به‌عنوان مهم‌ترین صفحه در وبسایت‌تان در نظر بگیرید. صفحه‌ای که باید برای آن وقت و انرژی کافی صرف کنید و به‌هیچ‌وجه از آن نگذرید. اگر شما نحوه عملکرد صفحه اول سایت خود را بهبود ببخشید، در واقع کل وب سایت بهبود می‌یابد. حالا ببینیم چرا صفحه اول سایت بسیار مهم است.

    برخورد اول کاربر با کسب‌وکار شما

    اولین برخورد افراد با کسب‌وکارتان از طریق صفحه اصلی سایت شما اتفاق می‌افتد و افراد براساس آنچه در بدو ورود به سایت‌تان می‌بینند، در ذهن‌شان شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که در نتیجه آن یا با شما ارتباط برقرار می‌کنند و یا به سراغ سایت‌های دیگری می‌روند.

    جذب ترافیک آفلاین برای صفحه اصلی سایت شما

    هر بار که آدرس یا دامنه وبسایت خود را به شخصی می‌دهید، در واقع افراد را مستقیماً به صفحه اصلی خود می‌فرستید. می‌دانیم که ما هر روزه درباره فروشگاه‌ها و سایت‌هایی که از آن‌ها محصولی دریافت کردیم، صحبت کرده و به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می‌کنیم.

    هنگامی که نام برند شما را به کسی پیشنهاد می‌دهیم، آن شخص نام شما را در اینترنت جستجو می‌کند و احتمال خیلی زیادی وجود دارد که صفحه اول سایت شما در SERP نمایش داده شود و کاربر با کلیک بر روی لینک آن، برای اولین بار با شما آشنا می‌شود. اینکه این آشنایی تا چه میزان لذت‌بخش خواهد بود یا کسل‌کننده بستگی به خلاقیت شما در طراحی صفحه اول سایت دارد.

    دعوت افراد به سایت از طریق تبلیغات آفلاین

    اگر برای تبلیغات آفلاین مانند بیلبوردها، رادیو و تلویزیون، طراح‌های گرافیکی روی ماشین یا حتی کارت ویزیت خود پول خرج می‌کنید، باید محتواهای تبلیغات خود را آنقدر جذاب بسازید که مردم به برقراری ارتباط با شما ترغیب شوند. یکی از راه‌های رایج شکل‌گیری این ارتباط، از طریق آدرس سایت‌ است که شما در تبلیغات خود به آن اشاره کردید.

    حالا تصور کنید افرادی که با دیدن این تبلیغات وارد سایت شما شده‌اند، با فضایی گیج‌کننده روبه‌رو شده و از آن خارج شوند، آن وقت هزنیه‌هایی که برای راه‌اندازی یک کمپین آفلاین کرده بودید، فقط به‌ خاطر طراحی صفحه اول سایت نامناسب به باد می‌رود.

    صفحه اصلی به‌عنوان یک صفحه لندینگ ارزشمند

    از آنجایی که هوم پیج ترافیک زیادی را به خود جذب می‌کند، توجه به قابلیت‌های آن بسیار اهمیت دارد. از صفحه اصلی می‌توان برای واجد شرایط بودن سرنخ‌ها در قیف فروش، ایجاد اعتماد فوری از طریق ارجاعات و جذب مشتریان بالقوه استفاده کرد. مواردی مانند گواهینامه‌ها، لیستی از لوگوهای مشتریان فعلی و نشان‌های اعتبار می‌تواند در ایجاد اعتماد و جلب نظر افراد مؤثر عمل کند.

    در معرض دید بودن همه بازدیدکنندگان سایت

    افراد زیادی وجود دارند که معتقدند بازدیدکنندگان نیازی به دیدن صفحه اصلی ندارند. ممکن است روی بهینه‌سازی جستجوهایی که کاربران انجام می‌دهند کار کنید یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات آنلاین زیادی انجام دهید که در این صورت افراد را به صفحات دیگری به غیر از صفحه اصلی هدایت می‌کنید. اما اگر نحوه حرکت کاربر را در وبسایت پیگیری کنید، متوجه می‌شوید حداقل یک بار در طول بازدید خود به صفحه اصلی باز می‌گردند.

    صفحه اصلی به‌عنوان ویترین برند شما

    اساساً استراتژی برندسازی برای یک وبسایت این است که به مردم کمک کند درباره شرکت شما اطلاعات کسب کنند. شما باید بتوانید تا حد امکان خود را از رقبایتان متمایز کنید. یکی از راه‌های ایجاد تمایز، طراحی صفحه اصلی سایت است که خصوصاً برای کسب‌وکارهای کوچک در برابر رقبای بزرگ‌شان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. زیرا ممکن است فردی به سایت شما بیاید و وقتی طراحی صفحه اول سایت شما جذابیت لازم را داشته باشد، اقدام به عمل کند و به سراغ سایت‌های دیگر نرود.

    7 مرحله طراحی صفحه اول سایت

    ۷ مرحله آسان برای طراحی صفحه اصلی سایت

    شما می‌توانید با انجام این ۷ مرحله‌ای که در ادامه به شما می‌گوییم، طراحی صفحه اول سایت خود را به‌خوبی به سرانجام برسانید.

    ۱. جمع‌آوری اطلاعات بازار و بازخورد مشتریان هدف

    اینکه مشتری چه فکری درباره کسب‌وکار شما می‌کند، بازخوردی از نحوه عملکرد وبسایت می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد مشکلات را شناسایی کرده و قبل از اینکه به اعتبار وبسایت‌تان آسیب برساند آن‌ها را برطرف کنید. داشتن چنین بینشی از مشتریان می‌تواند به شما در نحوه ارتقای استانداردهای تجربه کاربری کمک کند. بنابراین، قبل از ورود به فرآیند طراحی، به دنبال بازخورد مشتریان باشید و تجزیه‌وتحلیل کنید که کدام عناصر بیش‌تر از همه آن‌ها را جذب می‌کند.

    به‌عنوان مثال، اگر شما یک وبسایت پوشاک دارید، محصولات پرفروش شما باید در صفحه اصلی به‌صورت جذاب نمایش داده شود و گزینه منو باید قابل مشاهده باشد تا کاربران بتوانند از طریق دسته وسیعی از محصولات به گشتن در سایت شما ادامه دهند.

    ۲. انتخاب چیدمان (Layout) مناسب سایت

    عناصر مختلف از جمله رنگ‌ها، فونت، تصاویر، سادگی و مفید بودن طرح و.. برای طراحی صفحه اول سایت حائز اهمیت هستند؛ چراکه دیده شدن و جلب نظر کردن سایت شما به این جزییات بستگی دارد. طراحی خلاقانه صفحه اصلی وبسایت می‌تواند اعتماد کاربران را جلب و آن‌ها تشویق به اقدام کند.

    ۳. انتخاب پلتفرم طراحی سایت

    انتخاب پلتفرم مناسب طراحی وبسایت برای افرادی که نمی‌خواهند یک طراح حرفه‌ای را استخدام کنند، بسیار مهم است. پلتفرم‌های طراحی وب‌سایت زیادی در بازار وجود دارد، اما برخی از معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از: Wix، WordPress ، Weebly و… .

    ۴. همکاری با طراح سایت

    برای طراحی صفحه اصلی سایت، می‌توانید با فریلنسرها همکاری کنید که همین برون سپاری فرآیند طراحی می‌تواند  بخشی از هزینه‌ها را کاهش دهد. همچنین شما می‌توانید با آژانس‌های طراحی وب که متشکل از طراحان گرافیک، وب و دیجیتال حرفه‌ای است قرارداد ببندید.

    ۵. اضافه کردن محتوا

    پس از طراحی layout صفحه اصلی سایت، زمان آن است که شروع به اضافه کردن محتوا کنید. محتوای هوم پیج می‌تواند شامل متن، لینک، عکس، موسیقی، انیمیشن یا ویدیو باشد. فقط توجه داشته باشید شما باید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید تا آن‌ها بتوانند به‌راحتی در وبسایت شما بخزند.

    ۶. مشخص کردن قسمت فراخوانی (CTA)

    Call to Action (CTA) پیشنهادی به کاربر برای انجام یک عمل خاص در وبسایت است. یک CTA قانع‌کننده و جذاب قطعاً مشتریان شما را بیش‌تر تحت تأثیر قرار می‌دهد تا دست به اقدام مورد نظر شما بزنند. «اکنون ثبت نام کنید» یا «اکنون خرید کنید» نمونه‌هایی معمولی از CTA هستند.

    ۷. راه‌اندازی صفحه اصلی سایت

    پس از تکمیل تمام مراحل نوشته شده در بالا، زمان آن رسیده است که در نهایت وبسایت خود را راه‌اندازی کرده تا افراد بتوانند وارد آن شوند و شما هم بازخوردهای آن‌ها را جمع‌آوری کنید. در مراحل اولیه راه‌اندازی وبسایت، بهترین کار این است که در جریان ساخت و طراحی سایت، ادراک و دیدگاه مشتری نسبت به وب‌سایت خود باشید و محتوا را مطابق میل او تغییر دهید.

    12 نکته کاربردی برای طراحی صفحه اول سایت

    ۱۲ توصیه کاربردی برای طراحی صفحه اول سایت که باید بدانید

    اکنون که با مراحل طراحی صفحه اول سایت آشنا شدیم، وقت آن است نکاتی را به شما بگوییم که برای بهبود تجربه کاربری هرچه بهتر لازم است بدانید.

    ۱. مدیریت ترکیب رنگ‌بندی و پس‌زمینه

    طراحی صفحه اصلی وبسایت خلاقانه نیاز به فکر و زمان دارد. پس‌زمینه و رنگ‌بندی صفحه اول سایت نقشی کلیدی در جذب کاربران و ترغیب آن‌ها به ماندن طولانی‌تر در سایت دارد. گرچه استانداردهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند که بدانید به سراغ کدام طیف رنگی بروید اما در نهایت شما باید ترکیبی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده برند شما باشد و احساسات مناسب مشتریان شما را هدف قرار دهد.

    ۲. طراحی layout ساده با قابلیت ناوبری راحت

    یک لی اوت روشن و مشخص، ناوبری وبسایت شما را برای کاربران ساده می‌کند. عناصر وبسایت خود را در جایی که کاربران انتظار دارند، قرار دهید تا بتوانند بدون نیاز به پیدا کردن دکمه‌های خاص، فوراً به بخش‌های مختلف وبسایت شما بروند.

    ۳. بهینه سازی دکمه‌ها

    همانطور که می‌دانیم “CTA” پیشنهادی برای کاربر به‌منظور انجام عمل خاصی در یک سایت است. از آنجایی که «دعوت به عمل» توجهات را جلب می‌کند و نیاز به پاسخ مختصری از سوی کاربر دارد، دکمه‌های قابل کلیک رایج‌ترین نوع “CTA” هستند. اینکه بدانید این دکمه را چگونه طراحی کنید قطعاً در نتیجه آن مؤثر خواهد بود؛ پس هرچه بیشتر خلاقیت به خرج دهید احتمال سودآوری شما بیشتر می‌شود.

    ۴. استفاده از تصاویر با وضوح بالا

    هنگام طراحی صفحه اول سایت، باید اطمینان حاصل کنید که هر تصویر استفاده شده در این فرآیند دارای وضوح بالایی است. رزولوشن پایین دید مخاطب را آزار می‌دهد و ممکن است بر انگیزه او برای تعامل با سایت تأثیر منفی بگذارد. همچنین باید صفحه اصلی خود را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کنید تا تصاویر سریع‌تر لود شوند.

    ۵. محتوای باکیفیت و به‌روز

    مطالب موجود در وبسایت شما باید منحصربه‌فرد، تخصصی و با کیفیت عالی باشد. محتوای شما باید همیشه به‌روزرسانی شود تا بازدیدکنندگان فکر نکنند که وبسایت قدیمی است و آنچه را که به دنبال آن هستند را نمی‌توانند پیدا کنند.

    ۶. تجربه کاربری

    تجربه‌ای که کاربران پس از استفاده کامل از محصول و برای مدت طولانی به‌ دست می‌آورند، قطعاً می‌تواند تجربه‌ای جذاب باشد. به همین دلیل شما باید وبسایت خود را با طراحی تجربه کاربری (UX) مناسب برای تشویق کاربر به تعامل بیشتر با سایت بهینه کنید.

    ۷. طراحی تعاملی

    طراحی صفحه اول سایت باید به‌گونه‌ای باشد که تعامل کاربر با سایت را تسهیل کند. اگر صفحه اصلی سایت در هر دستگاهی (موبایل، تبلت، کامپیوتر) به‌سرعت بارگیری نشود یا رابط کاربری با دستگاه‌های مختلف به‌خوبی سازگار نباشد، مخاطبان زیادی را از دست خواهید داد. به همین دلیل معمولاً طراحان هنگام طراحی یک وبسایت، اول نمایش سایت بر روی موبایل را در نظر می‌گیرند.

    ۸. پشتیبانی چت آنلاین

    وقتی مشتری با هدف انجام تراکنش بر روی وبسایت شما کلیک می‌کند، باید بتواند گزینه پشتیبانی چت آنلاین را در همه صفحات ببیند تا به‌راحتی سوالاتی که دارد را بپرسد و دچار سردرگمی نشود.

    ۹. طراحی را ساده کنید

    برخی از برندها فراموش می‌کنند که طراحی صفحه اصلی سایت، باید به جای پیچیده بودن و پر از ویژگی‌ها، دکمه‌ها و المان‌های گرافیکی، ساده اما منحصربه‌فرد باشد. مطالعات ثابت کرده است که طراحی صفحات وبسایت به‌طور ساده برای جذب مشتری، بهتر از طراحی‌های شلوغ  عمل می‌کند.

    ۱۰ .آزمایش طراحی سایت بر روی دستگاه‌های مختلف

    ضروری است که بعد از طراحی، نمایش سایت را در دستگاه‌های مختلف آزمایش کنید تا از رابط کاربری و نمایش کامل و بدون نقص صفحات سایت مطمئن شوید. یک وبسایت نباید فقط در یک دستگاه مثلاً موبایل عالی به نظر برسد. باید روی همه دستگاه‌ها به‌خوبی کار کند. برای اطمینان از قابلیت استفاده یک وبسایت، طراحان از ابزارهای زیادی برای آزمایش آن در دستگاه های مختلف استفاده می‌کنند. برای نمونه می‌توانید به‌منظور آزمایش صفحات وبسایت خود از Google Dev Tools، Browser Stack، Sizzy  استفاده کنید.

    ۱۱. تشکیل تیم طراحی سایت

    برای درک هدف مشتری به‌منظور پاسخگویی به آن، لازم است یک تیم طراحی محصول خلاق برای وبسایت خود بسازید. این تیم، مسئول طراحی صفحه اصلی سایت و مطابق با بازار حوزه کسب‌وکار مدنظر و برند شما خواهد بود. یک تیم طراحی محصول خوب نیز از بهترین اصول این صنعت برای طراحی صفحه اول سایت استفاده خواهد کرد.

    ۱۲. استفاده از انیمیشن

    علاوه بر تصاویر و ویدیوهای با وضوح بالا، انیمیشن‌ها می‌توانند پویایی صفحه اصلی سایت شما را بهبود بخشند. انیمیشن‌ها می‌توانند به شما در ایجاد طراحی‌های حرفه‌ای صفحه وب، برجسته کردن عناصر خاص، افزایش تعامل مشتری و ایجاد یک تصویر برند ماندگار کمک کنند.

    مزایای طراحی صفحه اصلی سایت

    اگر می‌خواهید نرخ کلیک (CTR) خود را بهبود دهید، صفحه فرود شما باید کاربران را جذب کند. تا زمانی که کاربران، علاقه‌مند به خرید محصول از سایت شما نباشند، به دست آوردن ایمپرشن زیاد چندان فایده‌ای ندارد. اما اگر طراحی صفحه اول سایت خلاقانه و بهینه باشد چه مزایایی خواهد داشت؟

    • زیبایی بصری وبسایت شما به اندازه زیبایی ظاهری یک فروشگاه واقعی مهم است. زیرا اولین برخورد مشتریان با شما و کسب‌وکارتان از طریق دیده شدن ظاهر سایت اتفاق می‌افتد. بنابراین، طراحی گیرای صفحه اصلی اولین ایمپرشن را برای سایت شما به همراه خواهد داشت.
    • طراحی صفحه اصلی سایتی که اطلاعات آن به‌طور مستمر به‌روزرسانی شود، باعث ایجاد اعتماد در مشتریان شما می‌شود.
    • پاسخگویی صفحه اول سایت و تاخیر اولین ورودی (FID) به بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتور جستجو کمک می‌کند.
    • طرح‌بندی خلاقانه، استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها و بهینه‌سازی دکمه‌ها می‌تواند به شما کمک کند از رقبای خود متمایز شوید.
    • صفحه اصلی سایت با قابلیت ناوبری آسان برای کاربران ضروری است، زیرا مهم است که کاربران بدون سردرگمی و بسیار آسان به سمت صفحه‌ای که می‌خواهند، هدایت شوند.
    • برندسازی قوی از طریق طراحی صفحه اصلی سایت، منجر به یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق می‌شود.
    • استفاده از تکنیک‌های مدرن و جدیدترین ترندها در طراحی صفحه اصلی سایت، باعث افزایش علاقه مشتریان به وبسایت شما می‌شود؛ پس لازم است در حوزه طراحی سایت همواره به‌روز بمانید.

    First Input Delay (FID) معیاری برای اندازه‌گیری مدت زمان میان اولین ایمپرشن و تعامل کاربر با سایت تا زمانی است که مرورگر واقعاً می‌تواند به آن تعامل پاسخ دهد.

    آنچه در این مقاله گفته شد

    طراحی صفحه اول سایت به‌طور خلاق و اصولی، کاربران را برای مدت طولانی‌تری درگیر می‌کند که باعث بالا رفتن کیفیت تجربه کاربری می‌شود. شما می‌توانید برای طراحی سایت خود از آژانس‌های طراحی سایت و یا طراحان حرفه‌ای استفاده کنید.

    در این وبلاگ یاد گرفتید که چگونه صفحه اصلی سایت را طراحی کنید و یک طراحی خوب و خلاقانه صفحه اصلی چه مزایایی را برای شما به‌همراه خواهد داشت. امروزه فضای وب بیش‌ از پیش رقابتی شده است، بنابراین، باید به فرایند به‌روزرسانی منظم صفحات وبسایت کسب‌وکارتان بسیار حساس باشید. هنگام طراحی صفحه اصلی باید بهترین شیوه‌ها را اتخاذ کنید تا تصویری قدرتمند از برند کسب‌وکارتان در ذهن مشتریان خود ایجاد کنید.

    نوشته شده در تیم تحریریه نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. آیا باید صفحه اصلی را در HTML طراحی کنیم؟
      اگر صفحه اصلی وب‌سایتی را طراحی می‌کنید که نیازی به به‌روزرسانی منظم یا افزودن مکرر محتوا ندارد، Html بهترین انتخاب است. Html همچنین به پاسخگویی بیشتر صفحه اصلی و عملکرد سریع‌تر کمک می‌کند.
    1. طراحی خلاقانه صفحه اصلی سایت چه مزایایی دارد؟
      به‌طور کلی اگر صفحه اول سایت خود را به‌شکلی جذاب طراحی کنید، قطعاٌ میزان تعامل کاربر با سایت بیشتر شده و شانس خرید محصول از شما بالا می‌رود.
    1. برای ایجاد اعتماد در کاربرانی که وارد صفحه اول سایت می‌شوند چه باید کرد؟
      از نظر طراحی، باید صفحه اول سایت دارای محیطی ساده و ناوبری آسانی باشد. به این ترتیب زمانی که رابط کاربری سایت شما خوب عمل کند، باعث تجربه کاربری مثبت می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"