call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لینکسازی خارجی External Link

لینک سازی خارجی چیست؟ استراتژی لینک سازی خارجی ۲۰۲۳

  • اگر عملیات لینک سازی خارجی را برای سئو سایت خود انجام ندهید، باید بگوییم که از رقبای خود سه هیچ عقب خواهید بود! هدف از انجام لینک سازی خارجی این است که اعتبار و ارزش سایت شما افزایش پیدا کند. بنابراین استفاده از اصول لینکسازی خارجی بر سئوی سایت تاثیر می‌گذارد. اما اصول لینکسازی خارجی چگونه بر سئو تاثیر خواهد گذاشت؟

    در این مقاله به شما تکنیک‌هایی را می‌گوییم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید سایت خود را همانند بمب منفجر کنید و در سئو سروصدا راه بیندازید. با ما همراه باشید! شما می‌توانید برای آشنایی کامل با فرایند لینک سازی، مقاله لینک سازی چیست؟ راهنمای کامل لینک بیلدینگ ۲۰۲۳ را مطالعه بفرمایید.

    لینکسازی خارجی چیست
    از سیر تا پیاز درباره لینکسازی خارجی

    لینک سازی خارجی چیست؟

    لینک سازی خارجی (External Link) فرآیندی است که در مسیر بهبود سئوی خارجی انجام می‌شود و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خدمات سئو است. ایجاد اعتبار برای یک سایت از طریق دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر را لینکسازی خارجی می‌نامند. متخصصان سئو، استراتژی لینک سازی خارجی را موثرترین عامل کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌دانند.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    این تکنیک باعث می‌شود که نظر گوگل به سایت شما جلب شود. اما چرا؟ زیرا گوگل و موتورهای جستجو معتقد هستند چیزی که دیگران دربارۀ سایت شما می‌گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما دربارۀ خودتان می‌گویید. لینک‌های خارجی در بالا رفتن اعتبار سایت نقش پررنگی دارند. به طور کلی، لینک خارجی، لینکی است که به هر دامنه‌ای غیر از دامنۀ اصلی وب‌سایت لینک‌دهنده اشاره می‌کند. هرچقدر این لینک‌های دریافتی باکیفیت‌تر باشند، اعتبار و سئو سایت شما بهبود بیشتری می‌یابد.

     

    استراتژی لینک سازی خارجی
    فرایند استراتژی لینکسازی خارجی چگونه باید باشد؟

    آموزش استراتژی لینک سازی خارجی

    ابتدا به شما می‌گوییم که اصلا استراتژی در لینک سازی خارجی یعنی چه و سپس سراغ مهم‌ترین استراتژی‌های لینک سازی خارجی می‌رویم. استراتژی در لینکسازی خارجی به این معناست که لینک دادن و دریافت لینک از سایت‌های مختلف به‌صورت هدفمند باشد. به این نکات برای استراتژی لینک سازی توجه کنید!

    ۱. تولید محتوای قوی

    تمام تلاش خود را به کار بگیرید که محتوایی ارزشمند تولید کنید. سپس باید مطمئن شوید که محتوای شما ارزش لینک دادن دارد. اگر محتوای شما نتواند مخاطب را درگیر کند، تاثیری در رشدتان نخواهد داشت.

    ۲. محتوای معتبر

    با نوشتن یک محتوای منحصر به فرد و دست اول، سعی کنید مخاطب را به سایت خود جذب کنید.

    ۳. استفاده از رپورتاژ آگهی

    می‌توانید محتوایی را که تولید کرده‌اید، در بسیاری از مجله‌های اینترنتی یا رپورتاژ آگهی منتشر کنید.

    ۴. بررسی رقبا

    بک لینک‌های رقبای خود را بررسی کنید و برای لینک سازی از آن‌ها کمک بگیرید.

    ۵. ایجاد وبلاگ

    با استفاده از وبلاگ، محتواهای خود را از راه‌های مختلفی به کاربران نمایش دهید. با استفاده از وبلاگ امکان اشتراک گذاری محتواهای آموزشی شما بالا می‌رود و بیشتر دیده می‌شوید. به این ترتیب سایت‌های مرتبط با حوزه کاریتان، به شما لینک می‌دهند.

    ۶. استفاده از فروم

    با استفاده از فروم و بخش پرسش و پاسخ، با کاربران خود تعامل کنید.

    ۷. استفاده از کتاب الکترونیکی

    شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیک ایجاد کنید و لینک سایت خود را در آن‌ها قرار دهید. از این طریق کاربران از کتاب‌های شما استفاده می‌کنند و به سایت شما سر می‌زنند.

    ۸. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

    با افرادی که در حوزۀ کاری شما فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کرده و شبکه‌سازی کنید. ارتباطات تخصصی موجب تبادل اطلاعات می‌شود. در این مسیر شبکه‌های اجتماعی به کارتان می‌آیند. علاوه‌براین استراتژی لینک سازی خارجی به شما می‌گوید که کدام شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب‌وکار شما مناسب هستند.

    اصول و قواعد لینکسازی خارجی
    برای لینک سازی خارجی صحیح، چه اصول و قواعدی را باید رعایت کنیم؟

    اصول و قواعد لینک سازی خارجی

    اگر بدانید که قیمت صفحه اول گوگل چقدر است، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید. برای استفاده  از روش‌های مختلف لینک سازی خارجی، باید یک سری اصول و قوانین را رعایت کنید. رعایت نکردن هر یک از این قوانین، باعث می‌شود سایت شما پنالتی شده و تمام تلاش‌های شما برای ایجاد بک لینک به باد رود. به این اصول توجه کنید:

    ۱. از کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید!

    در لینک سازی خارجی اصلا و ابدا نباید از یک کلمه کلیدی یا انکر تکست خاص استفاده کنید. استفاده از یک کلمه کلیدی به تنهایی، برای شما بازدهی نخواهد داشت. انتخاب کلمات کلیدی، باید بر اساس استراتژی لینک سازی خارجی شما انجام شود. در External Links باید از کلمات کلیدی متنوع و هم‌خانواده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

    ۲. از سایت‌های مرتبط استفاده کنید!

    اگر سایت شما در حوزه آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند، نباید در سایت‌هایی که درباره آموزش مطالب درسی مطلب تولید می‌کنند از شما نامی برده شود. شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک‌ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیتتان باشید. البته سایت‌هایی وجود دارند که حالت دایره المعارف دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند؛ اما اگر قصد دارید این گونه سایت‌ها را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید، بهتر است از بالا بودن امتیازشان مطمئن باشید.

    به‌صورت کلی می‌توان گفت استفاده از سایت‌هایی که مرتبط با زمینۀ کاری شما هستند، نتیجه و بازدهی بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.

    ۳. از لینک دهی به سایت‌های مختلف استفاده کنید!

    شاید زمانی که به دنبال سایتی برای لینک سازی خارجی هستید، سایتی را پیدا کنید که از هر نظر برای گرفتن لینک مناسب باشد. شاید در این‌صورت تصمیم بگیرید که تنها از همین یک سایت برای لینک سازی و گرفتن بک لینک استفاده کنید.

    باید به شما بگوییم که این اشتباه‌ترین تصمیمی است که می‌توانید بگیرید و به آن عمل کنید! نباید تصور کنید که داشتن ۱۰۰ لینک از یک سایت پربازدید، می‌تواند موجب رشد شگفت‌انگیز کسب‌وکار شما شود. حتی برعکس! این کار پیشرفت شما را در یک مرحلۀ مشخص، ثابت نگه می‌دارد. هر URL یا آدرس صفحه، یک بار برای شما امتیاز می‌آورد. فراموش نکنید که این تعداد بالای Referring Domain است که برای شما امتیاز می‌آورد؛ نه صرفا تعداد لینک‌ها! یک استراتژی لینک سازی خارجی درست‌و‌حسابی به شما می‌گوید که به دنبال سایت‌های متنوع با امتیاز خوب در حوزۀ تخصصی خودتان باشید.

    ۴. از محتواهای ارزشمند در سایت خود استفاده کنید!

    شما باید سایت خود را در زمینه‌های مختلف قوی کنید. زمانی که از لینک سازی خارجی و تبلیغات استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق محتوا و ظاهر سایت کاربر را جذب کنید.

    ۵. در دام سئوی کلاه سیاه نیفتید!

    فراموش نکنید که گوگل به‌خوبی متوجه رفتار غیرطبیعی یا طبیعی سایت شما می‌شود؛ بنابراین به دنبال پیشرفت خیلی سریع نباشید. الگوریتم‌های گوگل ، محتوا و لینک‌های سایت شما را بررسی می‌کنند و درصورتی که متوجه شوند شما به دنبال رشد غیرطبیعی سایت خود هستید، شما را پنالتی می‌کنند. توجه داشته باشید که برای به نتیجه رسیدن از طریق سئو باید صبر داشته باشید و از عجله کردن، اجتناب کنید!

    ۶. از مزرعۀ لینک‌ها دوری کنید!

    یکی از تکنیک‌های قدیمی سئوی کلاه سیاه، ایجاد مزرعه لینک است که در آن، گروهی از وب سایت‌ها به طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به سایت‌های پربازدید، از آن‌ها لینک دریافت می‌کنند. این لینک‌ها با فریب دادن موتورهای جستجو، قصد دارند که در مدت زمانی کوتاه، در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرند. درصورتی که از چنین سایت‌هایی لینک بگیرید، سایت شما اسپم می‌شود. درصورتی که می‌خواهید یک استراتژی لینک سازی اصولی داشته باشید، از انتشار لینک در چنین سایت‌هایی اجتناب کنید.

    10 روش لینکسازی خارجی
    معرفی ۱۰ تا از امن‌ترین روش‌های External Link Building

    ۱۰ روش برای لینک سازی خارجی

    شما برای لینک سازی خارجی، می‌توانید از بسیاری از راه‌های رایگان و غیررایگان استفاده کنید. در این قسمت ۱۰ روش از روش‌های لینک سازی خارجی را برای شما توضیح می‌دهیم.

    روش اول: رپورتاژ آگهی

    شما می‌توانید با خرید رپورتاژ از سایت‌های مرتبط با موضوع سایت خود بک لینک‌های قدرتمندی ایجاد کنید. دوباره تاکید می‌کنیم. موضوع سایتی که انتخاب می‌کنید باید به موضوع سایت خودتان مرتبط باشد.

    روش دوم: استفاده از فروم

    برخی از فروم‌ها تنها درصورتی لینک‌ها را نمایش می‌دهند که در آن سایت حساب کاربری داشته باشید و وارد آن شده باشید. در اینگونه فروم‌ها نمی‌توان لینک سازی انجام داد و به درد ما نمی‌خورد. باید فروم‌هایی پیدا کنید که در حالت معمولی و بدون نیاز به ثبت نام هم لینک‌ها را نمایش دهند.

    همچنین لینک‌های داخل فروم بهتر است دارای rel با مقدار UGC نباشد. این مقدار به موتورهای جستجو می‌فهماند که لینک توسط کاربران ایجاد شده است. البته برای درک ساختار وب سایت‌ها گوگل الگوریتم خاص خود را دارد. گوگل به هر حال متوجه فروم بودن صفحه می‌شود و این ارزش لینک‌های شما را کم می‌کند.

    می‌توانید پاسخ سوالاتی که مطرح شده را در یک مطلب در سایت خود توضیح داده و لینک آن را در فروم قرار دهید. بدین شکل کلیک و ترافیک از بک‌لینک خود خواهید داشت و این قدرت بک‌لینک شما را بهبود می‌‌بخشد.

    روش سوم: کامنت

    یکی دیگر از روش‌های انجام لینک سازی خارجی، گذاشتن کامنت برای سایت‌های مختلف است. برخی از سایت‌ها در قسمت کامنت، آدرس سایت را می‌پذیرند و نام شما را به آن آدرس پیوند می‌دهند، پس می‌توانید بجای نام خود از انکرتکست مدنظرتان استفاده کنید. همانند فروم‌ها، در اینجا نیز بهتر است دارای rel با مقدار UGC نباشد.

    روش چهارم: استفاده از پست مهمان

    یکی دیگر از راه‌های لینک سازی خارجی استفاده از پست مهمان است. برای این کار می‌توانید به سایت‌هایی که با زمینه کاری شما مرتبط هستند، با استفاده از پیام یا ایمیل، یک پست مهمان ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که در سایت خود منتشر کنند. اگر از مطالب منحصر به فرد و خلاقانه استفاده کنید، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن دارید. سایت‌های زیادی هستند که پست مهمان می‌پذیرند. برای مثال ویرگول سایتی است که به‌صورت تخصصی در این زمینه کار می‌کند.

    روش پنجم: نویسندگی در بلاگ‌های خارجی

    شما برای لینک سازی خارجی می‌توانید از بسیاری از بلاگ‌های خارجی استفاده کنید. این بلاگ‌ها هم می‌توانند فارسی و هم می‌توانند به زبان‌های دیگر باشند.

    روش ششم: نویسندگی در سایت‌های ویکی

    سایت‌های ویکی وب سایت‌هایی هستند که مطالب آن توسط کاربران توسعه داده می‌شود. اگر شما امتیاز و سابقه خوبی در این نوع سایت‌ها داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بک لینک بگیرید.

    روش هفتم: قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید!

    اگر شما از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای ایجاد لینک سازی خارجی استفاده کنید، در واقع فعالیت سوشال سیگنال انجام داده‌اید. در این نوع بک لینک‌، اگر پستتان لایک و کامنت زیادی بگیرد و به اشتراک گذاشته شود، بر سئوی سایت شما بسیار تاثیر می‌گذارد. در ادامه برای شما فاکتورهایی را آورده‌ایم که روی هر کدام از شبکه‌های اجتماعی تاثیر می‌گذارند.

    • توییتر

     ریتوئیت، لایک، کامنت، بک‌لینک، برندسازی، ترافیک ورودی

    • فیسبوک

    لایک، کامنت، اشتراک گذاری، بک‌لینک، برندسازی، ترافیک ورودی

    • اینستاگرام

    برندسازی، ترافیک ورودی (تاثیر لایک، کامنت و فالوور مشخص نیست).

    • تلگرام

    بک لینک، برندسازی (ترافیک ورودی آن هم مستقیم محاسبه می‌شود).

    فعالیت در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند مفید باشد. مثلا اگر عکاس یا طراح هستید حتما از Pinterest استفاده کنید.

    روش هشتم: آنالیز رقبا

    شما می‌توانید با ابزارهایی مثل moz و ahrefs لینک‌های خارجی رقبای خود را بررسی کنید. از این طریق می‌توانید بفهمید که آن‌ها از کدام منابع لینک‌های خارجی استفاده کرده‌اند و شما نیز از همان‌ها استفاده کنید.

    روش نهم: استفاده از سایت‌های خارجی

    سایت‌های خارجی بسیاری وجود دارد که به راحتی می‌توانید در آن‌ها لینک سازی انجام دهید. انواع این سایت‌ها از نوع فروم‌ها، فرم‌سازها، سایت‌های مجله‌ای و ایجاد لینک پروفایلی می‌باشد.

    روش دهم: استفاده از منابع معتبر

    شما برای لینک سازی خارجی و استفاده از بک لینک، باید از منابع مورد اعتماد و معتبر استفاده کنید. زیرا تنها منابعی که معتبر باشند می‌توانند به سایت شما اعتبار منتقل کنند. استفاده از منابع نامعتبر نه تنها برای سایت شما سودی ندارد، بلکه برایتان مضر نیز خواهد بود.

    مزایا External link
    مزایا لینک سازی خارجی در سئو

    مزایای لینک سازی خارجی در سئو

    می‌دانیم که یکی از عناصر اساسی در سئو، لینک‌ها هستند. اگر فرایند لینک سازی با یک استراتژی صحیح و اصولی انجام شود و همچنین از لینک‌های باکیفیت استفاده شود، موجب ارتقای اعتبار سایت می‌شود. با استفاده از لینک سازی خارجی می‌توانید به این موارد دست پیدا کنید:

    • افزایش اعتبار و ارزش سایت

    اگر اعتبار و ارزش سایت شما افزایش یابد، درواقع نزد گوگل عزیزتر می‌شوید و رتبۀ سئوی سایت شما بهبود می‌یابد. درنتیجه می‌توان گفت در صفحۀ نتایج جستجوی کاربران، بیشتر از قبل نمایش داده می‌شوید. به‌این‌ترتیب کسب‌وکار شما گسترش پیدا می‌کند.

    • افزایش ترافیک سایت

    زمانی که سایت شما بیش از پیش در صفحات نتایج گوگل نشان داده شود، تعداد کلیک‌های وب سایت شما افزایش می‌یابد و همین مورد سبب افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

    • افزایش نرخ تبدیل

    اگر اعتبار و ارزش سایت شما افزایش یابد، درواقع نزد گوگل عزیزتر می‌شوید و رتبۀ سئوی سایت بهبود می‌یابد. در نتیجه می‌توان گفت که در صفحات نتایج جستجوی کاربران، بیشتر از قبل نمایش داده می‌شوید و همین باعث گسترش کسب‌وکار شما می‌شود.

    • گسترش کسب‌وکار

    با افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری، می‌توانیم نتیجه بگیریم که کسب درآمد و سود سایت شما نیز افزایش می‌یابد. بنابراین لینک سازی خارجی باعث گسترش کسب‌وکار شما نیز می‌شود.

    معایب لینکسازی خارجی
    لینکسازی خارجی چه معایبی برای سئو می‌تواند داشته باشد؟

    معایب لینک سازی خارجی

    باید به معایبی که برای لینک سازی خارجی وجود دارد توجه کنید!

    • لینک سازی قبل از تکمیل سئوی داخلی

    زمانی که شما قبل از لینک سازی خارجی، سئوی داخلی سایت خود را تکمیل نکرده باشید مطمئنا لینک سازی خارجی گره‌ای از مشکل شما را باز نخواهد کرد. در این صورت حتی اگر بتوانید با لینک سازی در گوگل رشد کنید، به دلیل ضعیف بودن سایت، شما نمی‌توانید مخاطب را جذب یا نیاز او را برطرف کنید.

    امروزه سئو داخلی شامل تمام مواردی است که در سایت شما منجر به توقف و جذب کاربر خواهد شد. عدم رضایت کاربر از شما مهم‌ترین عامل شکست لینک‌سازی خارجیتان خواهد بود.

    • لینک سازی‌های ناگهانی

    اگر وارد کمپین‌های رپورتاژ آگهی شده‌اید، در یک روز تمامی آن‌ها را منتشر نکنید. اینکار باید به مرور زمان و با تداوم انجام شود.

    • لینک‌های دارای تاریخ انقضاء

    لینک‌های دائمی ایجاد کنید. همواره برای جایگزین کردن لینک‌های ازبین رفته آن‌ها را بررسی کنید.

    • لینک سازی رباتیک و خودکار

    این لینک سازی‌های خودکار از سمت گوگل قابل ردیابی هستند. پس به هیچ وجه از ربات برای ساخت لینک استفاده نکنید

    • تکرار بیش از حد یک انکر تکست

    باید از انکر تکست و کلمه‌های کلیدی مختلف استفاده کنید. توجه کنید که اگر از سایت‌هایی با کیفیت و اعتبار پایین استفاده کنید، لینک‌هایی که دریافت می‌کنید نیز کیفیت پایین خواهند داشت. این موضوع تاثیر مثبتی بر اعتبار و ارزش سایت شما نخواهد گذاشت!

    تاثیر لینک سازی خارجی بر سئو

    همان‌طور که توضیح داده شد یکی از عناصر اصلی سئو، استفاده از لینک‌ها است که هم لینک سازی داخلی و هم لینک سازی خارجی را شامل می‌شود. زمانی که لینک سازی خارجی انجام می‌شود، در واقع به گوگل نشان می‌دهیم که سایت‌های دیگر ما را تایید می‌کنند و به همین دلیل به سایت ما لینک داده‌اند.

    این مورد باعث بهبود سئو می‌شود. لینک‌های خارجی ترافیک سایت شما را بیشتر می‌کنند. موتورهای جستجوگر زمانی که یک وبسایت را خزش می‌کنند، تمام لینک‌ها را دنبال نمی‌کنند؛ اما نام بردن از سایت شما در یک سایت دیگر، امتیاز محسوب می‌شود و ترافیک سایتتان را با هدایت کاربران به سایت شما، افزایش می‌دهد.

    شما می‌توانید لینک سازی خارجی سایتتان را به شرکت‌های خدمات سئو بسپارید و خیالتان از بابت رعایت نکات گفته شده راحت باشد.

    سخن آخر

    توجه داشته باشید که اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را گسترش دهید و برای افزایش درآمد و سود خود تلاش می‌کنید، فرقی ندارد که سایت شما از چه نوعی باشد. برای سئوی سایت فروشگاهی، پزشکی، شرکتی و… اصول و عناصر را به‌صورت صحیح انجام دهید. درصورت نیاز می‌توانید به صفحۀ مشاورۀ سئوی نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    ممکن است برای شما هم سوال باشد

    • لینک سازی خارجی چیست؟

    لینکسازی خارجی فرآیندی است که در مسیر بهبود سئوی خارجی انجام می‌شود. ایجاد اعتبار برای یک سایت از طریق دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر را لینک سازی خارجی می‌نامند. متخصصان سئو، استراتژی لینکسازی خارجی را موثرترین عامل کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌دانند.

    • انواع استراتژ‌ی‌های لینک سازی خارجی کدام اند؟

    تولید محتوای قوی، محتوای معتبر، استفاده از رپورتاژ آگهی، بررسی رقبا، ایجاد وبلاگ، استفاده از فروم، استفاده از کتاب الکترونیک و استفاده از شبکه‌های اجتماعی.

    • لینک سازی خارجی با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

    رپورتاژ آگهی، فروم، کامنت، پست مهمان، نویسندگی در بلاگ‌های خارجی، نویسندگی در سایت‌های ویکی، شبکه‌های اجتماعی، آنالیز رقبا، استفاده از سایت‌های خارجی، استفاده از منابع معتبر.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"