call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • رفع خطاهای سرچ کنسول

    آموزش ۰ تا ۱۰۰ رفع خطاهای coverage issue سرچ کنسول

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    یکی از ابزارهایی که برای سئو سایت در آموزش های قبل به شما معرفی کردیم ، ابزار سرچ کنسول است. با استفاده از تحلیل های حاصل از نمودارهای این ابزار می توانین، وبسایت خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه کنین. بعد از ثبت سایت در سرچ کنسول، سایت شما زیر ذره بین گوگل قرار میگیره و تمام صفحات آن توسط گوگل رصد میشه.

     زمانی که هر یک از صفحات وبسایت شما دچار خطایی بشه گوگل برای شما پیام هشدار میفرسته. در سرچ کنسول بخشی به نام coverage issue وجود داره تا این پیام ها و هشدارها رو با جزئیات بیشتری اونجا مشاهده کنین . در این مقاله قصد داریم که راه هایی برای رفع خطاهای سرچ کنسول در coverage issue به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشین.

    مفهوم خطای New Index coverage issue detected

    یکی از پیغام هایی که جدیدا از سمت گوگل زیاد برای وبمستران فرستاده میشه New Index coverage  issue detected for site است. بعد از ثبت سایت در سرچ کنسول، گوگل شروع به بررسی صفحات مختلف سایت شما میکنه. هر زمان محتوای جدیدی به سایتتون اضافه میکنید و یا تغییراتی در سایت اعمال میکنید، گوگل مجدد سایت شما رو برای رتبه دهی جدید بررسی میکنه.

     گاهی بعضی از صفحات شما موقع ایندکس شدن دچار خطا میشه، یا از دسترس گوگل و مخاطبان خارج میشه. به این ترتیب به احتمال زیاد شما ایمیلی با موضوع New Index coverage issue detected for site دریافت میکنین. درواقع این پیغام داره به شما میگه در مورد ایندکس صفحات وبسایتتون دچار مشکل شدین و باید سریع خطا رو رفع کنین. برای اینکه وضعیت تمام خطاهایی که برای صفحات وبسایتتون پیش میاید رو بررسی کنین میتونین وارد  بخش coverage issue سرچ کنسول بشین.

    رفع خطاهای سرچ کنسول در coverage

    برای اینکه بتونین همه خطاهای مربوط به ایندکس صفحات وبسایتتون رو مشاهده کنین و جزئیات این خطاها رو به صورت نموداری مورد بررسی قرار بدین باید وارد بخش coverage Index سرچ کنسول بشین.  در بخش  coverage پیغام هایی که از جانب گوگل دریافت میکنین در یکی از این ۴ گروه  Top Error  ، Warning،  Valid، Excluded  قرار میگیره.

    برای رفع خطاهای سرچ کنسول در بخش coverage Index باید با جزئیات هر خطا بیشتر آشنا بشیم. البته به این نکته توجه داشته باشین که خطاهای بخش Top Error  ، Warning بسیار آسیب زننده هستن از این رو برای رفع اون ها باید سریعا اقدام کنین. در ادامه هر کدوم از این خطاهای بخش coverage رو بیشتر توضیح میدیم.

    رفع خطاهای سرچ کنسول در coverage

    خطاهای Top Error – زنگ خطر قرمز

    همون طور که درعکسی که از بخش coverage سرچ کنسول گرفته شده مشاهده میکنین، بخش  Top Error  با رنگ هشدار قرمز نمایان شده است. گاهی بعضی از صفحات وبسایت شما به دلیل مشکل یا مشکلاتی ایندکس نشده اند. رفع خطاهای Top Error سرچ کنسول بسیار مهم است، و اگه سریعا برطرف نشه ممکنه باعث بشه که صفحه شما از نتایج گوگل حذف بشه. برای اینکه پیغام گوگل رو در مورد صفحه ای که دچار این خطا شده بررسی کنین باید روی دکمه آبی رنگی که در ایمیل ارسالی از گوگل برای شما وجود داره کلیک کنین.

    خطاهای Top Error – زنگ خطر قرمز

    پیغام های هشدار Warning – زنگ خطر زرد

    پیغام های هشدار Warning همون طور که مشاهده میکنین با رنگ زرد مشخص شده است. این رنگ داره نشون میده این خطا که در مورد ایندکس رخ داده فقط حاوی یه هشدار است. در واقع صفحات دارای هشدار Warning ایندکس شده اند. این صفحات در نتایج گوگل حضور دارن ولی دچار ایرادی هستن که بهتر است این ایراد رو  با اینکه درجه اهمیت کمی داره اما مورد بررسی قرار بدین و سپس رفع کنین. گاهی صفحات ثبت محصول در بخش برند، قیمت و … دچار ایراداتی میشن که بهتره حتما بررسی و رفع بشن.

    پیغام های هشدار Warning – زنگ خطر زرد

    پیغام های Valid

    صفحاتی که استاندارهای لازم رو دارن و به درستی ایندکس میشن در این باکس قرار میگیرن. درواقع صفحاتی که در این قسمت قرار میگیرن از نظر ربات های گوگل هیچ ایرادی ندارن .

    پیغام های Valid

    پیغام های Excluded

    کلمه Excluded یعنی استثنا، صفحاتی هم که در این قسمت قرار میگیرن درواقع بی تاثیر و استثنا شده اند. یه سری از صفحات هستن که نه ایندکس شدن و نه در جستجوی نتایج گوگل حضور دارن.  گاهی خود شما به دلایلی یه سری از صفحات رو از دسترسی موتورهای جستجو برای ایندکس شده خارج میکنین. مثلا ممکنه این صفحه قبلا ایندکس شده و بعد از ریدایرکت اعتبار اون به صفحه جدیدی منتقل شده باشه. به همین دلیل با  canonical tag این صفحه رو از دسترس موتورهای جستجو خارج میکنیم.

    پیغام های Excluded

    مزایای مشاهدات Impressions

    اگه تیک  Impressions رو فعال کنین میتونین متوجه بشین که در تاریخ های مختلف، از میان صفحاتی که در گوگل نمایش داده شدن، چه تعداد Error  وجود داشته. همون طور که مشاهده میکنین در تاریخ ۱۸Jul  از میان ۲۷۳ نمایش ۱ پیغام Error  وجود داشته است.

    مزایای مشاهدات Impressions

    انواع ERROR ها در coverage

    زمانی که تصمیم دارین خطاهای بخش coverage رو بررسی کنین و برای رفع خطاهای سرچ کنسول در این بخش اقدام کنین، کافی است روی هر مستطیل کلیک کنین. به این ترتیب می تونین جزئیات مربوط به هر خطا رو بررسی کنین. مثلا در این قسمت ما روی مستطیل خطاهای ERROR  کلیک کردیم. همان طور که مشاهده میکنین برای این ۸ ERROR  در جزئیاتی که نمایش داده می شود ۵ دلیل ذکر شده که در ادامه هر کدوم از این دلایل رو براتون توضیح میدیم. برای رفع خطاهای سرچ کنسول که در این جدول نشان داده شده کافی است به صفحه ای که سرچ کنسول میگه برین و نوع ارورها رو با جزئیات بیشتر اونجا مشاهده کنین.

     
    انواع ERROR ها در coverage رفع خطاهای سرچ کنسول

    Server error (5xx)

    این خطا مربوط به سرور سایت میشه. خطاهای سرور که با کد ۵۰۰ شروع میشن چند نوع هستن. ۵۰۱،۵۰۲،۵۰۳،۵۰۴، ۵۰۰  برای رفع خطای سرچ کنسول در زمینه ERROR های سرور راه حل های متفاوتی وجود داره. در ادامه برای رفع  Server error (5xx) های مختلف راه حل های لازم رو ارائه میدهیم.

    رفع خطاهای مربوط به Server error

    برای آنکه سایت شما از خدمات سئو بهره مند شه باید خطاهای سایت برطرف شه و حالا برای رفع خطاهای server error  سرچ کنسول اول باید ببینیم این خطا که از جانب سرور هست، جزء کدام نوع خطاهاست. بنابراین به صفحه ای که این خطا برای اون گزارش شده میریم. در اون صفحه توضیحات مربوط به این خطاها رو مشاهده می کنیم.

    رفع خطای ۵۰۰ Internal Server

    این خطا یکی از بدترین خطاهایی هست که ممکنه شما با اون مواجه بشین. این error  مربوط به سرور داخلی میباشد. خطای  ۵۰۰ Internal Server به این معنی است که یه مسئله اشتباه بر روی سرور قرار گرفته ، که باعث میشه گوگل نتونه صفحه مورد نظر رو ایندکس کنه. برای رفع خطای ۵۰۰ ، صفحه مورد نظر رو در مرورگر خود باز کنین اگه تونستین صفحه رو بارگذاری کنین، یعنی مشکل پیش اومده برای سرور موقت بوده. در غیر این صورت با پشتیبانی سرور تماس بگیرین و دلایلی که مانع بررسی صفحه توسط ربات های گوگل میشه رو پیگیری کنین.

    رفع خطای ۵۰۲ Bad Gateway

    این خطا گاهی به دلیل کش کردن سیستم، کوکی های گذشته، استفاده از مرورگری خاص، مشکلات شبکه مربوط به مودم، روتر، سوییچ ها  رخ میدهد. پاک کردن کش سیستم، کوکی های گذشته، استفاده از یه مرورگر جدید، راه اندازی مجدد سیستم ، راه اندازی مجدد مودم میتونه برای رفع خطای سرچ کنسول در مورد خطای  ۵۰۲ Bad Gateway موثر و مفید باشه. برای برطرف کردن خطاهای سئو میتونین از مشاوره سئو هم استفاده کنین!

    خطای ۵۰۳ Service Unavailable

    این خطا زمانی بروز میکنه که سرویس دهنده های وبسایت در دسترس نباشن و اگه زمان و تعداد دفعات این error  زیاد بشه میتونه به سئو سایت آسیب بزنه. بنابراین باید سریعا برطرف بشه. یه زمانی سرور خیلی مشغول هستش و یا اینکه داره روی سرور برای تعمیراتی که نیاز داره کار میشه. در این زمان ارتباط برقرار کردن با سرور امکان پذیر نیست و خطای ۵۰۳ رخ میده.

    رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable

    •  برای بارگذاری مجدد آدرس صفحه مورد نظرتون میتوانین دکمه F5 رو بزنین. زیرا این خطا موقته و معمولا رفع میشه.

    • • اگه سایت در شما از سیستم های وردپرسی یا جوملا استفاده شده ، افزونه هایی که خیلی پرکاربرد نیستن رو غیرفعال کنین.
    • • هرگونه فشاری که به سرور وارد بشه میتونه باعث به وجود آمدن خطای ۵۰۳ بشه. یکی از مواردی که به سرور فشار میاره کش سیستم است. برای جلوگیری از کش سیستم میتونین از پلاگین های رفع کش هم استفاده کنین.
    • • با ارتقا ورژن PHP هم میتونین باعث بهبود عملکرد سرور بشین و احتمالا دیگه با خطای ۵۰۳ مواجه نمیشین. وردپرسی یا جوملا استفاده شده ، افزونه هایی که خیلی پرکاربرد نیستن رو غیرفعال کنین.
    • • اگه این خطا بعد از چند ساعت رفع نشه باید از طریق پشتیبانی سرور سایت برای رفع اون پیگیری کنین.

    خطای ۵۰۴ Gateway Timeout

    زمانی که سرور نتونه در زمان مناسب به یه سرویس دهنده دیگه در حال  بارگذاری یه صفحه است در زمان مناسب پاسخ به موقع بده خطای ۵۰۴ Gateway Timeout رخ میده.

    رفع خطای ۵۰۴ Gateway Timeout

    تنظیمات سرویس دهنده مرورگر پروکسی رو بررسی کنین. مطمئن بشین که درست عمل میکنه. تمام دستگاههای شبکه مثل مودم، روتر ، سوئیچ ها رو مجدد راه اندازی کنین. ( رفرش کنین ) در وردپرس گاهی خطای ۵۰۴ به دلیل پایگاه داده اتفاق میفته. بنابراین بهتره پلاگین هایی برای بهینه سازی پایگاه داده بر روی وبسایت خود نصب کنین.

     

    خطای Submitted URL has crawl issue

    یکی از راه های برطرف خطاهای سایت اینه که زمانی که یه صفحه رو منتشر میکنین موتورهای جستجوی گوگل برای اینکه صفحه شما رو ایندکس کنن، فقط محتوای صفحه رو بررسی نمیکنن. بلکه قالب متن، کدهای مربوط به صفحه مثلا: کد های js ، اندازه و حجم عکس ها و در کل تمامی مواردی که برای مخاطبان هنگام مشاهده صفحه شما اهمیت داره رو بررسی میکنن. زیرا تجربه کاربری از نظر گوگل بسیار مهم است. حال اگر موتورهای جستجو در زمان بررسی صفحه شما متوجه خطایی بشن که نتونن مفهوم اون خطا رو درک کنن این پیغام ایراد Submitted URL has crawl issue رو برای شما میفرستن.

    رفع خطای Submitted URL has crawl issue

    زمانی که شما با این پیغام خطا روبه رو شدین باید برای بررسی جزئیات خطا ، که دقیقا مربوط به چه قسمتی از صفحه است از ابزار URL inspection استفاده کنین. در URL inspection جزئیات خطای مربوط به ایندکس نشدن صفحه شما به صورت هایلایت مشخص شده است. اگه این خطا مربوط به کدهای برنامه نویسی بود باید به توسعه دهندگان وبسایت خود اطلاع بدین تا کد مورد نظر را اصلاح کنن. بعد از اصلاح کد مربوط به صفحه میتوانین برای بررسی مجدد صفحه توسط گوگل اقدام کنین.

    Redirect error

    این خطا زمانی رخ می دهد که شما به دلایل مختلفی که یکی از اون ها تغییر دامنه وبسایت است، صفحات وبسایت خود را روی دامنه جدید ریدایرکت کنین. درواقع شما با یکی از روش های ریدایرکت ۳۰۱،۳۰۲ یا ۳۰۷ سعی میکنین مخاطبان خودتون رو به صفحات دیگری هدایت کنین. به این ترتیب ممکنه گوگل نتونه به آدرس صفحه مقصد یا ریدایرکت شده شما دسترسی پیدا کنه. در نتیجه این خطا رخ می دهد. این خطا ممکنه به دلایل زیر اتفاق بیفته:

    رفع Redirect error

    برای رفع خطای ریدایرکت باید ببینیم دلیلی که در پیغام گوگل ذکر شده چه چیزی بوده است. مثلا ممکنه این پیغام رو به ما بده که به دلیل کندی سرعت انتقال کاربر کدهای مربوط به ریدایکرت رو بررسی کنین. زیرا کاربر زمانی که بیش از چند ثانیه برای ورود به صفحه منتظر بمونه خسته میشه و صفحه شما رو ترک میکنه. یا اینکه اگه ایراد ریدایرکت به دلیل این باشه که شما ریدایرکت های اشتباه رو اون هم پشت سر هم انجام داده اید، و یه حلقه یا لوب از ریدایرکت های اشتباه در سرور وجود داره باید این ریدایرکت ها رو بررسی کرده و مجدد به درستی اون ها رو انجام بدین. تا مشکل پیش اومده حل بشه.

     

     

    سخن آخر

    به صورت کلی یادتون باشه که سایت شما از هر نوعی که باشه، برای اینکه بتونه رتبه بگیره، فرقی هم نداره سئو (سئو تکنیکال ، داخلی و خارجی) سایت پزشکی باشه یا فروشگاهی یا شرکتی و … باید همه خطاهاش رفع بشه!

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    استراتژی سئو موفقیت و شکست
    چگالی کلیدواژه
    روش هایی که میشه نرخ پرش رو کاهش داد
    روش های بهبود خوانایی مقالات

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"