call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • algorithm

    الگوریتم مرغ مگس‌خوار؛ در جست‌وجوی معنا

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    با وجود اینکه گوگل الگوریتم خود را ۲۶ سپتامبر معرفی کرد، تاریخ تخمینی انتشار الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل به تاریخ ۲۰ اوت ۲۰۱۳ برمی‌گردد. این الگوریتم برخلاف دیگر الگوریتم‌ها که در ابتدا به عنوان افزونه‌های موجود در گوگل انتخاب شدند، به‌ عنوان یک بازسازی کامل از الگوریتم اصلی تعیین شده است. این الگوریتم به گوگل تعهد داده است به درک دقیق‌تری به هدف جست‌وجوگران برسد. از طرف دیگر تلاش می‌کند نتیجه مرتبط‌تری نسبت به قبل به کاربران ارائه دهد. با رعایت تکنیک‌های قانونی سئو سایت و سئو کلاه سفید کار گوگل را راحت کنید که در درک و شناسایی صفحه شما بهترین عملکرد را داشته باشد.

    هدف، درک معناست!

    meaning

    همانند الگو برای درک کامل مأموریت الگوریتم مرغ مگس‌خوار و انواع الگوریتم‌های گوگل، باید با ویژگی‌های موتور جست‌وجو آشنا شویم.

    یک سال قبل از آغاز این مأموریت، گوگل نموداری طراحی کرد که مجموعه‌ای از نمودارهایی بود که برای ارائه پاسخ‌های سریع و دقیق به سؤالات کاربران درباره افراد، مکان‌ها و چیزها طراحی شده بود.

    گوگل چگونه تشخیص می دهد که این نتایج منعکس کننده هدف جستجوگر است و به اندازه کافی نیازهای آنها را برطرف می کند؟ اینجاست که جستجوی معنایی وارد می شود.

    جستجوی معنایی تلاش می‌کند تا نتایج مناسب SERP را با زبان پرسش‌های کاربران اینترنت، فراتر از معانی کلمات کلیدی فردی، مطابقت دهد. تمرکز الگوریتم مرغ مگس خوار بر تطبیق زمینه پرس‌وجو با نتایج است و به هوش مصنوعی گوگل توانایی تجزیه و تحلیل را میدهد.

    جستجوی معنایی یک موضوع پیچیده است. تصور کنید که یک کاربر گوگل یک عبارت را جست‌وجو کرده است. تنها با درک هدف و زمینه چنین پرسشی است که گوگل می‌تواند “مکان” را به‌عنوان یک رستوران و “افراد” را جمعاً به‌عنوان نوع خاصی از غذای رستوران تشخیص دهد و آن را پیشنهاد دهد.

    نبض مارکتینگ که یک شرکت سئو  است برای آنالیز سئو سایت در جهت بهتر دیده شدن مشاوره سئو ارائه میدهد که متوانید از آن استفاده کنید.

    نشانه‌های مرغ مگس‌خوار

    یکی از اهداف اصلی مرغ مگس خوار ترجمه جستجوی معنایی از یک مفهوم به واقعیت بود؛ این در نهات به هدف تبدیل شد. هدف، رسیدن به پاسخ‌های واقعی‌تر است که به طور مثال، اگر یک فرد چینی چند رستوران را جست‌وجو کرد، پاسخ یک داده نامربوط و غیرمرتبط، مثلاً محلی برای زندگی نباشد.

    مرغ مگس‌خوار صوتی

    تلاش گوگل همواره این است که گامی رو به جلو برای ارتباط بهتر با کاربر بردارد. شما با دانستن اینکه خدمات سئو چیست، می توانید عملکردتان را بهتر کنید. الگوریتم مرغ مگس‌خوار از بدو ورودش پدیده‌ای با عنوان جست‌وجوی صوتی یا مکالمه را معرفی کرد. این موجی در جامعه سئو ایجاد کرد.

    در مجموع اینکه، این فناوری محدود به درک کلمه با کلمه کلیدی را نشد. پیشرفت‌های این الگوریتم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور مؤثر در دنیای امروز از زبان طبیعی انسان پشتیبانی کند.

    با مرغ مگس‌خوار؛ تجربه یک فرصت

    الگوریتم مرغ مگس‌خوار به همه صاحبان وب سایت پیام داد، گوگل هدف خود را افزایش درک هدف واقعی پشت جستجوی کاربران قرار داده است، پس به جای اینکه تعداد کلمات را رشته‌ای از واژگان نامفهوم بداند، سعی می‌کند زمینه مورد نظر را درک کند. این یعنی رواج زبان طبیعی در سایت و دنیای مجازی که پلی میان روش‌های شیوه‌های قدیمی و مدرن است.

     

    آیا الگوریتم مرغ مگس‌خوار از موتور قدیمی و قطعات جدید استفاده می‌کند؟ هم بله و هم خیر، این یعنی برخی قطعات کیفیت بالایی دارند و نباید و دلیلی برای دور انداختن آنها نیست. اما سایر قطعات دائماً در حال تعویض هستند. به طور کلی مرغ مگس خوار گوگل موتور جدیدی است که بر روی قطعات موجود و جدید ساخته شده است. بنابراین، به گونه‌ای سازماندهی شده است که به طور خاص به نیازهای جستجوی امروزی پاسخ می‌دهد، نه موتوری که برای نیازهای ده سال پیش با فناوری‌های آن دوران ایجاد شده بود.

    موبایل‌پسندتر

    responsiv

    نباید فراموش کنیم که در حال حاضر گوگل در نظر دارد، موبایل‌پسندتر شود. این تلاش برای تأثیر مهم تجربه کاربری (User Experience) بر بهینه‌سازی سایت است. برای بهبود تجربه کاربری و تسریع در معرفی صفحات است.

    در واقع گوگل با این کار تأیید کرد که الگوریتم مرغ مگس خوار، به دلیل رفع انتظار کاربران از برای تعاملات طبیعی و مکالمه‌ای بیشتر خود پا به عرصه گذاشته است. وب سایت هایی که به خوبی تحت تغییرات الگوریتم جدید قرار می گیرند، احتمالاً در ترافیک تلفن همراه رتبه بالایی دارند.

    اسکیما

    اسکیما چیست؟ معرفی ابزارها و نحوه ساخت اسکیما چگونه است؟ زبانی که مشترک میان موتورهای جست‌وجو است که به آنها کمک می‌کند، اطلاعات صفحات را سریع‌تر تشخیص دهند. این نشانه‌ها به سایتی می‌رسد که محصول مشترک شرکت گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس است.

    کدهای اسکیما به ما کمک می‌کنند، اگر بخواهیم در صفحه خود به معرفی یک محصول بپردازیم، نام، تولیدکننده و باقی اطلاعات را وارد کدها می‌کنیم تا اولاً، صفحه شما سریع‌تر ایندکس شوند، ثانیاً، اطلاعات بیشتری به کاربران منتقل کنند.

    مرغ مگس‌خوار برای سئو

    بهینه‌سازی موتورهای جستجو با معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار تا حدودی دستخوش تغییر شد. اولین چیزی که بازاریابان دیجیتال را متوجه کرد، این بود که زمینه موضوعاتی که صفحه پیرامون آن ایجاد شده است، مهم‌ترین امر است. این شامل تکنیک‌های نرخ پرش در سال ۲۰۲۱ هم می‌شود.

    پس پیوند هم باتوجه به موضوعات و زمینه فعالیت سایت مورد، مدنظر قرار می‌گیرد.با افزایش تعداد پرس‌وجوهای مکالمه، یعنی آنهایی که با استفاده از جستجوی صوتی انجام می شوند، مهم است که محتوای صفحه شما و نیز جستجوهای ناوبری چه سؤالاتی را پوشش می‌دهند. عبارات «چه کسی»، «چه»، «کجا» و «چگونه» برای سئو مفید هستند و به شما کمک می‌کند، نتایج غنی‌تری داشته باشید.

    سخن آخر

    همانند بقیه ی الگوریتم های گوگل مثلا الگوریتم گوگل فرد Fred یکی از افسانه‌هایی که در زمان معرفی الگوریتم مرغ مگس‌خوار به سرعت منتشر شد، این بود که از داده‌های ساخت‌یافته به‌عنوان عامل اصلی رتبه‌بندی استفاده می‌کرد. استفاده از نشانه‌گذاری طرح‌واره داده‌های ساخت‌یافته، برای نشان دادن اینکه صفحه شما دقیقاً درباره چه موضوعاتی صحبت می‌کند، ضروری است. ما در واقع می‌خواهیم گوگل بداند، سایت ما پاسخ سؤال کاربر را دارد.

    با محتوا می‌توانید به این مهم دست یابید. 

    سوالات متداول شما

    این الگوریتم به گوگل تعهد داده است به درک دقیق‌تری به هدف جست‌وجوگران برسد.تمرکز الگوریتم مرغ مگس خوار بر تطبیق زمینه پرس‌وجو با نتایج است و به هوش مصنوعی گوگل توانایی تجزیه و تحلیل را میدهد.

    با افزایش تعداد پرس‌وجوهای مکالمه، یعنی آنهایی که با استفاده از جستجوی صوتی انجام می شوند، مهم است که محتوای صفحه شما و نیز جستجوهای ناوبری چه سؤالاتی را پوشش می‌دهند. عبارات «چه کسی»، «چه»، «کجا» و «چگونه» برای سئو مفید هستند و به شما کمک می‌کند، نتایج غنی‌تری داشته باشید.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تکنیک های سرچ کنسول
    دو زن و دو مرد در حال بهینه‌سازی سایت یک موشک به عنوان نماد سئو کار تیمی بهینه‌سازی وبسایت
    تصویر شاخص سئو گوگل مپ
    مدت زمان سئو چقدر است

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"