call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خطاهای ۴۰۴ چیست؟ راه حل های رفع خطای ۴۰۴

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    آیا می دانید هنگام مرور وب سایت چه چیزی بد است؟ دریافت صفحه خطای ۴۰۴!

    مهم نیست که کاربران آدرس را اشتباه وارد کرده اند یا صفحه شما دیگر وجود ندارد. خطاهای ۴۰۴ می تواند به برند شما آسیب جدی برساند و سئو سایت را تحت تأثیر قرار دهد و کار موتورهای جستجو را در جستجوی سایت شما سخت تر کند.

    تصور کنید که کاربری به فرض می‌خواهد صفحه سئو تکنیکال را بیابد ولی به محض ورود به سایت شما با صفحه ۴۰۴ مواجه می شود و این یعنی، شما بعنوان صاحب سایت به نیاز مخاطب پاسخ نداده اید!

    این بدان معناست که یافتن و رفع خطاهای ۴۰۴ باید در اولویت باشد.

    در این مقاله، همه آنچه شما باید در مورد خطاهای ۴۰۴ بدانید از جمله چرا آنها برای کسب و کارتان بد هستند؟ چگونه آنها را پیدا کنید؟ دلایل احتمالی به وجود آمدن آن ها و روش رفع آن ها را بررسی خواهیم کرد.

    خطای ۴۰۴ چیست؟

    خطای ۴۰۴ کدی است که نشان می دهد صفحه درخواستی یافت نمی شود.

    هرگاه صفحه ای در مرورگر بارگیری می شود ، دارای کد وضعیت پاسخ در سرصفحه HTTP است که معمولاً برای بینندگان قابل مشاهده نیست. این پاسخ ها به پنج دسته تقسیم می شوند:

     ۱۰۰-۱۹۹ پاسخهای اطلاعاتی هستند.

     ۲۰۰-۲۹۹ پاسخ موفقیت آمیز است.

    ۳۰۰-۳۹۹ تغییر مسیر را نشان می دهد.

    ۴۰۰-۴۹۹ نشان دهنده خطاهای سرویس گیرنده است.

    ۵۰۰-۵۹۹ خطاهای سرور را نشان می دهد.

     

    بنابراین خطای ۴۰۴ دقیقاً به چه معناست؟

    خطای ۴۰۴ (همچنین به عنوان  HTTP 404 یا کد ۴۰۴ شناخته می شود) یک نوع خطای خاص سرویس گیرنده (client error) است. این بدان معناست که صفحه ای که بیننده سعی می کند به آن برسد در سرور یافت نمی شود.

    خطاهای ۴۰۴ سخت در مقابل ۴۰۴ نرم

    در واقع دو نوع خطای ۴۰۴ وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

    در حالی که احتمالاً در هنگام مرور وب سایت به یک درخواست سخت ۴۰۴ برخورد کرده اید ، بعید است که خطای ۴۰۴ نرم افزاری را مشاهده کنید مگر اینکه توسط سرچ کنسول گوگل مطلع شوید.

    خطای ۴۰۴ نرم زمانی اتفاق می افتد که در صفحه ای که در سایت شما وجود ندارد یک پیام “یافت نشد” به کاربران نمایش داده می شود اما یک وضعیت ۲۰۰ خوب به موتورهای جستجو باز می گرداند.

    این به گوگل و دیگر موتورهای جستجو می گوید که صفحه ای در آن نشانی اینترنتی وجود دارد. در نتیجه ، خزنده ها زمان خود را برای خزیدن و رتبه بندی URL هدر می دهند که در این صورت هزینه آمدن به صفحه اول گوگل برای شما بسیار گران تمام می شود!

    نکته اینجاست: گوگل در شناسایی این صفحات کاذب بسیار خوب عمل می کند.

    هنگامی که صفحه ای را مشاهده می کند که وضعیت ۲۰۰ را با همه ویژگی های صفحه که باید کد ۴۰۴ را برگرداند باز می گرداند ، خطای ۴۰۴ نرم افزاری را روی آن وارد می کند و صاحب سایت را در سرچ کنسول گوگل مطلع می کند.

    چرا خطاهای ۴۰۴ پیدا می‌شوند؟

    دلیل اصلی ظاهر شدن خطاهای ۴۰۴ این است که یک محصول تمام شده است یا دیگر فروخته نمی شود . بنابراین نشانی های اینترنتی مربوطه به روز یا تغییر مسیر(ریدایرکت)  نشده اند.

    اما دلایل زیاد دیگری نیز وجود دارد که می تواند منجر به خطاهای بیشتر ۴۰۴ در یک سایت شود.

    ۱. داشتن مشکل در وب سرور شما

    اگر سرور شما به درستی کار نمی کند یا مشکلات اتصال دارد ، خطای ۴۰۴ برای هر صفحه از وب سایت شما ایجاد می شود که دسترسی به آن امکان پذیر نیست.

    راه حل در اینجا این است که با ارائه دهنده خود تماس بگیرید و صبور باشید. اگر یک سرویس میزبانی خوب برای سایت خود انتخاب کنید ، مدیریت آن سریعتر و راحتتر خواهد بود.

    ۲. ارور ۴۰۴ به دلیل حذف صفحه

    اگر اخیراً صفحات خود را بدون تغییر مسیر آدرس های سایت خود حذف کرده اید ، خطای ۴۰۴ دریافت خواهید کرد. 

    ۳. تغییر نام صفحه

    گاهی اوقات خطای ۴۰۴ می تواند نتیجه تغییر آدرس صفحه باشد. تغییر هر قسمتی از URL ، چه نام یک دسته باشد و چه یک صفحه ، منجر به خطای ۴۰۴ می شود.

    ۴. خطای ۴۰۴ به دلیل تغییر دامنه

    اگر دامنه خود را مجدداً راه اندازی یا انتقال داده باشید و نتوانید همه آدرس های اینترنتی قدیمی خود را به سایت جدید هدایت کنید ، خطاهای ۴۰۴ نیز رخ می دهد. این کار را بهتر است یک شرکت خدمات سئو  می تواند انجام دهد، چون تجربه بیشترید دارد و می داند در فرایند تغییر دامنه باید ریدایرکت را انجام دهد تا انتقال اعتبار صورت گیرد.

    ۵. اشتباه وارد کردن آدرس

    حتی اشتباه وارد کردن URL در لینک های داخلی می تواند منجر به ایجاد صفحه ۴۰۴ و خرابی لینک شود.

    ۶. خطا از طرف کاربر

    ممکن است اتصال یا دستگاهی که بازدیدکنندگان شما برای دسترسی به سایت شما استفاده می کنند ، دارای مشکلاتی باشد که منجر به خطای ۴۰۴ می شود.

    چرا خطای ۴۰۴ برای سایت ها بد است؟

    ممکن است به این فکر کنید که “موضوع مهم چیست؟” کاربران روی دکمه برگشت کلیک می کنند ، صفحه خطا را ترک می کنند و این تمام ماجرا است.

    خوب ، دقیقا نه.

    حقیقت این است که اگر سایت شما بیش ازحد خطا ۴۰۴ نشان دهد ، ممکن است چندین پیامد منفی را متحمل شوید:

    ۱. تاثیر در رتبه بندی

    به گفته خود گوگل ، داشتن  صفحه ۴۰۴ در رتبه بندی تأثیر نمی گذارد .

    با این حال، اگر ربات های گوگل چندین خطای ۴۰۴ را در سایت شما تشخیص دهند ، ممکن است فکر کنند که وب سایت به خوبی نگهداری نمی شود یا به روز نیست . پس ممکن است برای جلوگیری از تجربیات بد کاربران ، کمتر آن را نشان دهند.

    علاوه بر این ، اگر تعداد صفحات ۴۰۴ زیاد است ، نرخ پرش شما افزایش می یابد. برخلاف خطاهای ۴۰۴ ، نرخ پرش یک فاکتور رتبه بندی است و اگر نرخ پرش بسیار زیاد باشد ، گوکل می تواند سایت شما را جریمه کند و همچنین حالا مستقیما بر رتبه بندی شما تاثیر می‌گذارد.

    درصد بازگشت یا نرخ پرش تعداد افرادی است که از بین صد نفر وب سایت را ترک می کنند بدون اینکه حتی یک بار کلیک کرده باشند.

    ۲. تجربه کاربری

    ما در مورد قبل کمی به آن اشاره کردیم. منظور ما از تجربه کاربر، تجربه ای مثبت یا منفی است که کاربران پس از تعامل با یک وب سایت دارند.

    هدف این است که بازدیدکنندگان آنقدر احساس راحتی کنند ، تا آنجا که ممکن است محصولات بیشتری خریداری کنند. اما اگر کاربران تعداد زیادی خطای ۴۰۴ پیدا کنند، آن تجربه خراب می شود.

    این احساس منفی همچنین ممکن است اعتماد و اعتبار مشتریان شما را از دست بدهد. حتی پیدا کردن یک خطای ۴۰۴ می‌تواند به قیمت از دست رفتن حتی یک مشتری تمام شود. موردی که متاسفانه در پروژه های طراحی سایت یا سئو که توسط افراد مبتدی صورت میگرفته، به وفور دیده ایم!

    ۳. از دست دادن فروش

    هنگامی که مشتریان احتمالی ، وب سایت شما را به دلیل خطاهای ۴۰۴ ترک می کنند ، بدیهی است که شما فروش بالقوه خود را از دست می دهید.

    کاربران معمولاً وقت خود را با حرکت در صفحه خطاهای ۴۰۴ هدر نمی دهند . آنها فقط خود وب سایت را ترک کرده و به دنبال وبسایت رقیب می‌روند.

    با توجه به اینکه چقدر سخت است که ترافیک واجد شرایط به سایت خود داشته باشید ، از دست دادن بازدیدکننده چیزی نیست که خوشایند به نظر بیاید.

    در ادامه ما برخی از ترفندها را توضیح می دهیم که می توانید برای بهینه سازی صفحات خطا ۴۰۴ و استفاده از آنها برای ایجاد تعامل بیشتر و بالا بردن بازدید سایت خود استفاده کنید.

    نحوه یافتن و راه حل خطاهای ۴۰۴ در سایتتان

    اکنون می دانید خطاهای ۴۰۴ چقدر بد هستند . به عنوان یک مدیر سایت ، باید بدانید که خطاهای ۴۰۴ زیادی دارید یا خیر ، اما نمی توانید تک تک صفحات وب سایت خود را یک به یک بگردید.

    خوشبختانه بسیاری از ابزارهای دیجیتالی وجود دارد که می توانند این کار را انجام دهند. بیایید ببینیم چگونه می توانیم آنها را پیدا کرده و برطرف کنیم.

    پیدا کردن خطای ۴۰۴

    خزنده های سایت مانند Screaming Frog راهی عالی برای یافتن لینک های شکسته هستند که به سرعت منجر به خطاهای ۴۰۴ می شوند. اگر سایت شما دارای ۵۰۰ نشانی اینترنتی یا کمتر باشد ، Screaming Frog  نیز رایگان است.

    با اجرای رایگان آن شروع کنید.

    سپس در منوی روبرو روی Response Codes کلیک کنید.

    حل خطای 404 در screaming frog بخش response codes

    از قسمت فیلتر آن ، گزینه client error(4xx) را برای دریافت لیستی از هر صفحه ای که خطای ۴۰۴ را نشان می دهد ،  انتخاب کنید.

    با این حال ، خزنده های سایت لیست کاملی از خطاهای ۴۰۴ را در اختیار شما قرار نمی دهند ، زیرا فقط لینک های شکسته را نشان می دهند.

    اما می توانید هر خطای ۴۰۴ را در سرچ کنسول گوگل پیدا کنید.

    سرچ کنسول گوگل لیستی از هرخطا ۴۰۴ را که ربات های گوگل در سایت شما پیدا می کند ، ارائه می دهد. این شامل خطای ۴۰۴ سخت و ۴۰۴ نرم می شود.

    وارد سرچ کنسول گوگل‌ شوید شوید ، روی Coverage کلیک کنید و برگه Excluded را انتخاب کنید.

    لیستی از خطاهای سخت ۴۰۴ با علامت “یافت نشد” (۴۰۴) و خطاهای نرم ۴۰۴ با علامت نرم ۴۰۴ را مشاهده خواهید کرد.

    برای مشاهده لیست کامل صفحاتی که خطا ۴۰۴ را باز می گردانند ، روی هر کدام کلیک کنید.

    همچنین می توانید با کلیک روی گزارشات و داده ها و سپس خزیدن اطلاعات ، خطاهای ۴۰۴ را در Bing Webmaster Tools پیدا کنید.

    رفع خطای ۴۰۴

    اکنون وقت آن است که تمام خطاهایی را که پیدا کرده اید برطرف کنید.اینجا ۴ راه حل را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

    ۱. ریدایرکت خطای ۴۰۴

    هدایت کاربران به یک صفحه مرتبط دیگر ساده ترین راه برای رفع خطاهای ۴۰۴ در سایت شما است. فقط مطمئن شوید که آنها را به چیزی مرتبط هدایت می کنید . فقط آنها را به صفحه اصلی خود ارسال نکنید.

    ۲. بازگردانی صفحه

    اگر متوجه شدید هنوز تقاضای زیادی برای صفحه ای که حذف کرده اید وجود دارد و صفحه مناسبی برای هدایت کاربران به آن وجود ندارد ، بازگردانی صفحه را در نظر بگیرید.

    ۳. تصحیح لینک

    اگر لینک های شکسته در سایت شما وجود دارد ، می توانید لینک را ویرایش کنید تا به آدرس صحیح اشاره کنید. البته ، نمی توانید لینک های وب سایت هایی را که کنترلی روی آن ندارید ، اصلاح کنید.

    ۴. ساخت صفحه ۴۰۴

    با ایجاد یک صفحه خطای ۴۰۴ سفارشی ، می توانید مطمئن شوید که هیچ بازدیدی هدر نمی رود.

    سخن بیشتر

    اگر خطاهای ۴۰۴ زیادی دارید ، باید تلاش های خود را در اولویت قرار دهید. اگر در صفحات مهم خطا ۴۰۴ دارید ، ابتدا اینها را برطرف کنید. صفحات محصول ، صفحات تماس و صفحات سرویس با خطای ۴۰۴ باید ابتدا برطرف شوند.

    صفحات دیگر ممکن است چندان ضروری  نباشند. سرچ کنسول گوگل ممکن است خطا ۴۰۴ را در صفحاتی کشف کند که کاربر انسانی هرگز نمی تواند به آنها مراجعه کند. شما می‌توانید آنها را در نهایت برطرف کنید ، اما این خطاها احتمالا  تأثیر زیادی بر رتبه شما نخواهند داشت.

    پیدا کردن خطاهای ۴۰۴ و رفع آن در وردپرس

    اگر سایت وردپرسی دارید ، می توانید از همان مراحل بالا برای یافتن خطاهای ۴۰۴ استفاده کنید.

    آنها را پیدا کردید؟ بسیار خوب ، اکنون اجازه دهید خطاهای ۴۰۴ را در وردپرس برطرف کنیم.

    اگر با خطاهای گسترده ای در سایت مواجه می شوید ، احتمالاً مشکلی در پیوندهای یکتا شما وجود دارد. برای به روزرسانی تنظیمات خود ، به “تنظیمات ، قسمت پیوندهای یکتا(permalinks) ” بروید.

    پیدا کردن خطاس 404 در وردپرس از قسمت پیوند های یکتا

    پس از اتمام کار ، روی “ذخیره تغییرات” در پایین صفحه کلیک کنید.

    اگر صفحات خاصی خطا ۴۰۴ را برمی گردانند ، می‌توانید تغییر مسیر ۳۰۱ را برای آنها تنظیم کنید. وردپرس سعی می کند این کار را به صورت خودکار انجام دهد ، اما گاهی اوقات کار نمی کند.

    ساده ترین راه برای انجام این کار ، دریافت Yoast Premium یا نصب افزونه تغییر مسیر(Redirection) است.

    افزونه تغییر مسیر(redirection) برای رفع خطای 404 در وردپرس

    پس از نصب و فعال شدن ، به قسمت ابزار (Tools)  و زیر منو  تغییر مسیر (redirection) بروید.

    قسمت ابزار افزونه تغییر مسیر برای ریدایرکت و رفع خطای 404

    برای راه اندازی ابزار باید به چند سوال سریع پاسخ دهید.

    سپس می توانید هر نشانی اینترنتی را در سایت وردپرس خود تغییر مسیر دهید. فقط URL مورد نظر برای تغییر مسیر را در قسمت Source URL  و URL  موردنظر جهت هدایت صفحه را در قسمت Target URL وارد کنید.

    سپس روی Add Redirect کلیک کنید.

    برای راه اندازی ابزار باید به چند سوال سریع پاسخ دهید.

    سپس می توانید هر نشانی اینترنتی را در سایت وردپرس خود تغییر مسیر دهید. فقط URL مورد نظر برای تغییر مسیر را در قسمت Source URL  و URL  موردنظر جهت هدایت صفحه را در قسمت Target URL وارد کنید.

    سپس روی Add Redirect کلیک کنید.

    هر چند وقت یکبار باید خطای ۴۰۴ را بررسی کنید؟

    اینکه چقدر باید خطاهای ۴۰۴ را بررسی کنید بستگی به اندازه سایت شما دارد.

    سایتهای کوچکتر با کمتر از ۵۰ صفحه احتمالاً حدودا هر ماه خطاهای ۴۰۴  را بررسی می کنند. سایتهای بزرگتر ممکن است خطای  ۴۰۴  را هر هفته یا یک روز در میان بررسی کنند.

    تعدادی از ابزار های دیگر برای بررسی خطای ۴۰۴

    یک صفحه منحصر به فرد خطای ۴۰۴ بسازید

    ما اکیداً توصیه می کنیم یک صفحه کد خطای ۴۰۴ منحصر به فرد برای سایت خود ایجاد کنید.

    بیشتر پیام های خطای استاندارد ۴۰۴ برای اکثر کاربران بسیار فنی است و به آنها کمک نمی کند صفحه مربوطه دیگری را پیدا کنند.

    با داشتن صفحه ۴۰۴ منحصر به فرد ، می توانید ارزش بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار دهید و حتی به آنها در یافتن اطلاعات مورد نظر خود کمک کنید.

    همچنین می توانید برندسازی خود را افزایش دهید.

    بسیاری از شرکت ها از صفحه خطای ۴۰۴ سفارشی برای تقویت تصویر نام برند خود و تزریق کمی طنز استفاده می کنند. ایجاد یک صفحه ۴۰۴ سفارشی همچنین ردیابی خطاهای ۴۰۴ درگوگل آنالیتیکس را آسان تر می کند.

    با این حال زیاده روی نکنید. یک صفحه تمیز و مستقیم ۴۰۴ بسیار موثرتر از یک صفحه بسیار پیچیده است.

    مطمئن شوید که وضعیت سربرگ ۴۰۴ را در صفحه سفارشی خود نیز وارد کرده اید.

    در غیر این صورت ، موتورهای جستجو صفحه را به درستی تشخیص نمی دهند.  گوگل صفحه را در نتایج جستجو نشان می دهد و پیامی از خطاهای نرم ۴۰۴ را در سرچ کنسول برای شما ارسال می کند.

    اگر به الهام نیاز دارید ، در اینجا برخی از نمونه های صفحه منحصر به فرد ۴۰۴ به عنوان مثال آوردیم.

    متال صفحه خطای 404 airbnb

    Airbnb با نشان دادن گیف سرگرم کننده به کاربران و ارائه لینک هایی به صفحات اصلی سایت آنها ، از خطای ۴۰۴ بیشترین استفاده را می کند.

    صفحه خطای 404 شرکت soutwest

    Southwest مسئولیت کامل این اشتباه را بر عهده می گیرد و توضیح می دهد که اگر کاربران بخواهند دوباره صفحه را پیدا کنند ، چگونه ممکن است این کار را انجام دهند.

    صفحه خطا 404 شرکت wendys

    wendys با صفحه ۴۰۴ خود فراتر و فراتر می رود. لینکی به قسمتهای دیگر سایت آنها در اینجا وجود ندارد. فقط یک بازی رایگان است که کاربران می توانند برای گذراندن زمان بازی کنند.

    نتیجه گیری خطای ۴۰۴ و راه حل های رفع آن

    اگر وب سایت دارید ، خطاهای ۴۰۴ اجتناب ناپذیر است. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که اجازه دهید به تجربه کاربری سایت شما آسیب برساند و به رتبه شما صدمه بزند.

    از استراتژی ها و ابزارهای بالا برای یافتن خطاهای ۴۰۴ و رفع سریع آنها استفاده کنید. هرچه سریعتر آنها را تعمیر کنید ، آسیب کمتری می توانند وارد کنند.

    چقدر خطا ۴۰۴ را توانسته اید در سایت خود برطرف کنید؟ در کامنت ها بنویسید.

    امیدوارم این مقاله آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ براتون مفید باشه، اگه سوالی دارین میتونین با این شماره ها با ما تماس بگیرین ۰۲۱۸۸۸۱۵۹۷۰ ، ۰۲۱۸۸۸۱۵۹۴۳ و یا به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید. 😊

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    آموزش تایتل نویسی در سئو برای افزایش جذب کاربران
    معیارهای ساخت بک لینک
    وفاداری مشتری (Customer Loyalty)

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"